Toon posts:

Groene Blokjes en hangende Mac Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allemaal,

Sinds gisteravond heb ik nu 3 maal gehad dat het scherm van mijn Mac Pro (early 2008) opeens allemaal groene blokjes vertoonde en dat de Mac hangt.
Eerst dacht ik dat het de warmte + stof was, dus de Mac pro open geschroefd en van stof ontdaan ook de videokaart er even uit gehaald en de stof eraf gehaald. Daarna even gecontroleerd of de fan op de kaart nog draait (en dat doet die)... en de gisteravond nog een paar uurtjes gewerkt...

Helaas vanmorgen tijdens de boot al een groene blokjes en het beruchte "Screen of death"...
Ik vrees dat mijn videokaart aan het overlijden is of heeft iemand een ander idee ??
Als ik een nieuwe kaart moet halen waar(en welke) kan ik dan het beste doen...

Ik kan dus bij Apple de volgende kaarten kopen

- ATI Radeon 4870 /512 MB kopen voor 315 euries
- Evga GTX285/ 1GB voor 485 euro

Beide nogal prijzig en zeker de ATI is niet echt meer up2date zal ik maar zeggen

Wat doe ik met mijn Mac ....

- Photoshop
- Games als Call of Duty (onder osx en windows)
- Windows onder bootcamp/Parallels

Op dit moment kom ik met mijn 8800GT / 512 noig niet echt power te kort dus beide kaarten zouden op dit moment voldoen. Maar als ik dan toch een nieuwe kaart moet kopen dan maar gelijk de nieuwste denk ik dan maar ?

Wat denken jullie ??????

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

De vraag - die je dus in je topictitel had kunnen zetten - is: Welke videokaart kan en zal ik voor mijn MacPro aanschaffen?

Welke MacPro heb je? Dat is wedervraag 1. En 2: Wat is je budget?

Als je een 'early 2009' MacPro hebt kunnen die kaarten er wel in (PCI-e 2.0).

Anders ('early 2008' of eerder) zit je (officieel) met de beperking van maximaal een 8800GT.

[specs]

[ Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 12-06-2010 07:49 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat had gekunt, maar ik vroeg me ook af of het iets anders kan zijn dan mijn videokaart en hoe ik dat kan controleren eventueel"
Budget is niet zo van belang maar als het niet hoeft dan geef ik liever minder uit natuurlijk :-)

Over mijn Mac :

Mijn Mac pro is een 2008 model (bouw datum volgens cocnutidentify = 23062008) maar als je kijkt op de apple site bij deze twee kaarten zouden ze er beiden in moeten kunnen.....

Quote van jouw link

"The 2008 model had two PCI Express (PCIe) 2.0 expansion slots and two PCI Express 1.1 slots"

Quote apple store ATI

"Vereist Mac Pro (begin 2009 met 1066-MHz DDR3-geheugen) of Mac Pro (begin 2008 met 800-MHz DDR2 FB-DIMM-geheugen) met PCI Express 2.0-sleuf"

GTX

"Mac Pro (begin 2009 met 1066 MHz DDR3-geheugen) of Mac Pro (begin 2008 met 800 MHz DDR2 FB-DIMM-geheugen)"

Zou moeten werken dan toch ?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2010 08:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Grrrrr

De mac start helemaal niet meer op.... gelijk die blokjes en strepen....

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Als hij helemaal niet opstart, probeer dan eerst het PRAM/NVRAM te resetten (alt+cmd+p+r) en het SMC te resetten (stekker er uit en minimaal 5 tellen aan/uit knop ingedrukt houden).

Probeer ook in veilige modus op te starten (shift toets tijdens opstarten). Misschien dat de logs je wat vertellen.

Mijn indruk is ook dat het de grafische kaart is, maar 100% zeker weten doe ik het niet. Het mooiste zou zijn als je een andere kaart kunt testen voordat je er 300-400 Euro tegenaan gooit.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Barthak
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-01 17:19

Barthak

mcl

De early 2008 accepteerd ook de GT 120. Die heb ik er zelf ook in zitten, scheelt weer wat geld.

Diablo3

• R3veNG
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-05-2021

R3veNG

Undercover Belg

315,- voor een HD4870 die hier in V&A voor 70 tot 80,- verkocht wordt :-P

CoC: MISSeR | Steam: r3veng

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:30

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

R3veNG schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 10:45:
315,- voor een HD4870 die hier in V&A voor 70 tot 80,- verkocht wordt :-P
Verschil is alleen dat degene die in V&A worden verkocht een andere firmware heeft en daardoor niet zomaar werkt met de Mac Pro.

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:07
Gewoon een rotte 8800 kaart.
Gooi hem in de oven en hij werkt waarschijnlijk weer.

• spork
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-02 17:04
mijn broer had iets vergelijkbaars (met een early 2008) alleen het groene blokjes deel werd overgeslagen. ga ik langs de apr blijkt dat het aan de serie ligt en dat mijn broer gratis een nieuw moederbord + graka krijgt. dus dat zou ik eerst proberen

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-02 00:13
Toevallig hier ook een laptop binnengekregen met dezelfde symptomen, weliswaar geen MacBook Pro maar wel met dezelfde videokaart, een Nvidia Geforce 8600M. Dit betreft het bekende probleem zie: http://www.macworld.co.uk...ws/index.cfm?newsid=23121

In het kort, het heeft te maken met warmte ontwikkeling en het losraken van bepaalde verbindingen. Hierdoor is de levensduur van de kaart/chip zeer kort. Voor meer informatie zie: The Inquirer link 1, The Inquirer link 2, The Inquirer link 3, The Inquirer link 4 en deze link

Het betreft dus niet enkel een Apple probleem.

[ Voor 58% gewijzigd door Puch-Maxi op 13-06-2010 00:19 . Reden: Aanvullende links ]

My favorite programming language is solder.

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
spork schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 23:58:
mijn broer had iets vergelijkbaars (met een early 2008) alleen het groene blokjes deel werd overgeslagen. ga ik langs de apr blijkt dat het aan de serie ligt en dat mijn broer gratis een nieuw moederbord + graka krijgt. dus dat zou ik eerst proberen
mee eens, ik zou eerst ff langs een Apple shop gaan en hun laten kijken! Controleren is nagenoeg meestal gratis en daar hebben ze zat spare-sparts om er ff in te duwen en te kijken hoe en wat er is!

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Verwijderd

Topicstarter
Thanks mensen

Ik ga maandag wel ff langs met de machine bij een apr, ff naar laten kijken....

Verwijderd

Topicstarter
Veel winkels waren dicht vandaag of de mensen waren vrij :-)

Dus dan maar een nieuwe graka online besteld bij Apple (4870), en ik zie nu net dat de status op "Verzonden" staat dus als het allemaal mee zit heb ik hem morgen in huis...

Mocht het dat onverhoopt niet zijn dan kan ik hem altijd weer retour sturen en het geld terug halen ...

Als ik de kaart erin stop hoe herkent osx die vroeg ik me even af want er zit/zat natuurlijk een nvidia 8800 in ?

Keep U all Posted...

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2010 18:27 ]

• iRaptor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-11-2025
Verwijderd schreef op maandag 14 juni 2010 @ 18:24:
Veel winkels waren dicht vandaag of de mensen waren vrij :-)

Dus dan maar een nieuwe graka online besteld bij Apple (4870), en ik zie nu net dat de status op "Verzonden" staat dus als het allemaal mee zit heb ik hem morgen in huis...

Mocht het dat onverhoopt niet zijn dan kan ik hem altijd weer retour sturen en het geld terug halen ...

Als ik de kaart erin stop hoe herkent osx die vroeg ik me even af want er zit/zat natuurlijk een nvidia 8800 in ?

Keep U all Posted...
...Een APR dicht vanwege het WK?
De drivers van de HD4870 zitten al ingebakken in Snow Leopard, dus je nieuwe kaart zal direct worden herkend.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks...

Nee er waren opvallend veel mensen die een vrije dag hadden :-)

Ik hoop vandaag de kaart te hebben kan ik weer lekker aan de slag..

Enigste voordeel is dat dat ik wat eyecandy kan aanzetten in COD :-)

• arjankoole
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-01 13:57
Ik hoop dat dat je fix is!

Ik heb de groene blokjes 1 of 2 keer gezien met m'n vorige MBP ( 2006 ). Dat was toen iAlertU nog een crash van de videokaart driver veroorzaakte. Maar goed, je zal denk ik sowieso lol hebben aan deze, ietswat geforceerde, upgrade ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een software probleem onder osx al uitgesloten omdat de kaart ook blokjes en strepen geeft als het systeem native in XP boot via Bootcamp.

Verwijderd

Topicstarter
Piepels,

De nieuwe kaart zit erin, helaas was door het vele opstarten en hangen van de computer het filesysteem om zeep geraakt. Gelukkig had ik nog een timemachine backup dus die staat nu te restoren...

Als alles draait dan meld ik mij weer.... :)

Verwijderd

Topicstarter
Is tie weer....

99,99% perfecte restore van mijn laatste backup vanaf TimeMachine...

Om de een of andere reden heeft hij een verkeerde versie van Unison terug gezet...

Maar dat is tot nu toe het enigste probleem.
Pagina: 1