audio systeem voor op mijn slaapkamer

Pagina: 1
Acties:

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:58
Beste GoT'ers,

Het is tijd voor een nieuwe audio systeem. Mijn oude LG hi-fi systeempje is een drama.

Het gaat om een audio systeem voor op mijn slaapkamer van ongeveer 4 bij 2 meter. Het systeem is bedoeld voor gaming (xbox 360), muziek luisteren en films kijken. Ik wil mijn xbox 360 en PC middels HDMI op de versterker aansluiten en het liefst ook 1080p passthrough zodat de versterker meteen full hd beeld doorstuurd naar mijn tv. Mijn budget ligt rond de 500 euro.

Ik heb enig research gedaan en kom op de volgende onderdelen uit:

Sat systeem: JBL CS 460 of canton movie 80 cx

Receiver: Pioneer VSX-520, Pioneer VSX-819H of Yamaha RX-V465

Het is voor op mijn niet te grote slaapkamer dus de jbl i.c.m. de Pioneer VSX-520 lijkt een logische combinatie. Maar de canton movie 80 cx is een satellietset met een zeer scherpe prijs/kwaliteit verhouding, dit geldt ook voor de yamaha receiver.

Het liefst heb ik nog dat ik mijn externe hardeschijf op de receiver kan aansluiten om van volledig 5.1 geluid te genieten. Nu sluit ik mijn externe hdd op mijn tv aan (films via pc werkt 100 hertz functie op de tv niet). Dit zou betekenen dat de tv een 2 kanaals geluid naar de receiver zou sturen. Is er een voor mij (student) betaalbare receiver met mogelijkheid tot het aansluiten van een externe hdd?

Heeft u wellicht nog tips of adviezen die u mij zou willen geven? Of wellicht ervaringen die u met mij wit delen?

Alvast bedankt voor uw moeite! :)

[ Voor 18% gewijzigd door IngamerX op 12-06-2010 03:55 ]

• erhan12
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-01 00:26

erhan12

PMD

De Sony ht-ddwg800? 5.1 receiver met 5 speakers en subwoofer. Heeft 3 hdmi ingangen, genoeg andere aansluitingen, x.v. Colour-, 24p True Cinema, 1080p passthrough, calibratie mic en ondersteunt lpcm(dts hd en dolby true hd kan je sturen via lpcm zonder kwaliteitsverlies, lossless dus). 280(!) Euro bij Correct(http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=359594B). Perfecte prijs/kwaliteitsverhouding, lijkt mij. Heeft ook betere speakers dan de JBL en Canton denk ik.

• inztigator
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-04-2024
Bevind mij een beetje in dezelfde situatie als TS, en had die Sony ook al gezien bij Correct. Iemand hier ervaringen mee (kwaliteit van de speakers!), die eventueel kan vergelijken met een Pioneer uit de VSX serie?

Edit: er is een review beschikbaar.

[ Voor 11% gewijzigd door inztigator op 12-06-2010 11:40 ]

• Rogar
  • Laatst online: 15:21
Ik heb bij vraag en aanbod een 2 maanden oude Canton Movie 120 MX te koop staan, voor een mooie prijs. Incl garantie, bon, beugels, enz. Nieuw in doos. Is beter nog dan de Movie 80.

• IngamerX
Ik heb zelf uiteraard al een en ander gelezen, en vaak wordt de yamaha toch naar voren geschoven. Veel mensen geven aan dat pioneer in het lagere segment weinig kwaliteit biedt en de elite serie van pioneer als enige serie echt goede kwaliteit biedt.

Die sony bij correct is wel spotgoedkoop. Ook een interessante receiver. Maar de kwaliteit van het signaal en de speakerset zijn bij mij twijfelachtig. De middentonen zijn bij dit soort setjes vaak afwezig.

En dan nog als final question: hoe zit het met de beeldkwaliteit? Gaat er qua beeldkwaliteit niet iets verloren als het eerst door de receiver moet (en dan vooral bij receivers in het lagere segment waar ik dus in zoek).
Rogar schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 12:57:
Ik heb bij vraag en aanbod een 2 maanden oude Canton Movie 120 MX te koop staan, voor een mooie prijs. Incl garantie, bon, beugels, enz. Nieuw in doos. Is beter nog dan de Movie 80.
Waarom zou je het satellietsysteem willen verkopen? Lijkt mij een top setje.

[ Voor 48% gewijzigd door IngamerX op 12-06-2010 14:19 ]

• Rogar
IngamerX schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 13:00:
Ik heb zelf uiteraard al een en ander gelezen, en vaak wordt de yamaha toch naar voren geschoven. Veel mensen geven aan dat pioneer in het lagere segment weinig kwaliteit biedt en de elite serie van pioneer als enige serie echt goede kwaliteit biedt.

Die sony bij correct is wel spotgoedkoop. Ook een interessante receiver. Maar dan is de vraag: welke satellietsysteem is daar bij geschikt? Komt de canton dan welgoed tot zijn recht, of is het dan verstandiger om het JBL setje te nemen?

En dan nog als final question: hoe zit het met de beeldkwaliteit? Gaat er qua beeldkwaliteit niet iets verloren als het eerst door de receiver moet (en dan vooral bij receivers in het lagere segment waar ik dus in zoek).

[...]

Waarom zou je het satellietsysteem willen verkopen? Lijkt mij een top setje.
Ik kon redelijk goedkoop aan een 5.0 set van B&W komen. Dus de Canton's zijn na een week de doos weer in gegaan. Maar anders had de Cantonset er nog steeds gestaan!

Oh en beeld word 1 op 1 doorgestuurd, daar heb je geen kwaliteitsverlies in. Ik heb zelf een Onkyo 308 en mn PS3 komt gewoon in 1080p/24p of m'n tv.

[ Voor 6% gewijzigd door Rogar op 12-06-2010 13:13 ]

• IngamerX
Super, het Canton surround setje van Rogar gekocht. Top man!

Nu nog een leuke receiver.

Ik heb het pioneer discussie topic gelezen en kwam zo bij de 2010 vsx serie terecht. De 520 in de openings post is daar één van. De Pioneer vsx-820k is de duurdere variant met als add-ons: MCACC, een extra HDMI in (4x HDMI in), USB poort en on screen display.

Lijkt mij echt een top receiver.

Maar nu ben ik op advies van Rogard de Denon AVR 1610 tegengekomen. Deze heeft geen MCACC, geen USB, een HDMI poort minder en is 20 euro duurder.. Wel heeft de receiver on screen display.

Zo lijkt de keuze snel gemaakt. Maar Denon is kwalitatief wel een sterk merk, en levert misschien toch een betere geluidskwaliteit.

Welke van de twee is de verstandigere keuze?

Buiten dat nog een vraag: is er iemand met ervaring met betrekking tot het aansluiten van een receiver op een 100 hertz tv middels een HDMI kabel? Geeft de tv dan gewoon beelden die binnenkomen van de receiver met 100 hertz weer (films via bijv dvd speler --> receiver --> tv))?

• Rogar
IngamerX schreef op maandag 14 juni 2010 @ 12:37:
Super, het Canton surround setje van Rogar gekocht. Top man!

Nu nog een leuke receiver.

Ik heb het pioneer discussie topic gelezen en kwam zo bij de 2010 vsx serie terecht. De 520 in de openings post is daar één van. De Pioneer vsx-820k is de duurdere variant met als add-ons: MCACC, een extra HDMI in (4x HDMI in), USB poort en on screen display.

Lijkt mij echt een top receiver.

Maar nu ben ik op advies van Rogard de Denon AVR 1610 tegengekomen. Deze heeft geen MCACC, geen USB, een HDMI poort minder en is 20 euro duurder.. Wel heeft de receiver on screen display.

Zo lijkt de keuze snel gemaakt. Maar Denon is kwalitatief wel een sterk merk, en levert misschien toch een betere geluidskwaliteit.

Welke van de twee is de verstandigere keuze?

Buiten dat nog een vraag: is er iemand met ervaring met betrekking tot het aansluiten van een receiver op een 100 hertz tv middels een HDMI kabel? Geeft de tv dan gewoon beelden die binnenkomen van de receiver met 100 hertz weer (films via bijv dvd speler --> receiver --> tv))?
Jij nog bedankt voor de koffie!!
Heb je alles al aangesloten?

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:51

CeesKees

I rest my Kees

Over het "Het liefst heb ik nog dat ik mijn externe hardeschijf op de receiver kan aansluiten om van volledig 5.1 geluid te genieten. Nu sluit ik mijn externe hdd op mijn tv aan (films via pc werkt 100 hertz functie op de tv niet). Dit zou betekenen dat de tv een 2 kanaals geluid naar de receiver zou sturen. Is er een voor mij (student) betaalbare receiver met mogelijkheid tot het aansluiten van een externe hdd?"

Zou ik je een mediaplayer willen aanraden.

Ikzelf heb eventueel een WD TV voor je te koop voor 4 tientjes incl. (niet de "live" versie met netwerkaansluiting)

Daarop kun je je HDD aansluiten en dmv een optische kabel het geluid digitaal naar een reciever sturen.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• IngamerX
Rogar schreef op maandag 14 juni 2010 @ 20:39:
[...]

Jij nog bedankt voor de koffie!!
Heb je alles al aangesloten?
Haha, geen probleem :)

Nog niets aangesloten, zit dus te twijfelen tussen die Denon en Pioneer. Maarja ik denk dat ik maar gewoon die Pioneer bestel. Scheelt weer in geld, en meer opties.
CeesKees schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 09:14:
Over het "Het liefst heb ik nog dat ik mijn externe hardeschijf op de receiver kan aansluiten om van volledig 5.1 geluid te genieten. Nu sluit ik mijn externe hdd op mijn tv aan (films via pc werkt 100 hertz functie op de tv niet). Dit zou betekenen dat de tv een 2 kanaals geluid naar de receiver zou sturen. Is er een voor mij (student) betaalbare receiver met mogelijkheid tot het aansluiten van een externe hdd?"

Zou ik je een mediaplayer willen aanraden.

Ikzelf heb eventueel een WD TV voor je te koop voor 4 tientjes incl. (niet de "live" versie met netwerkaansluiting)

Daarop kun je je HDD aansluiten en dmv een optische kabel het geluid digitaal naar een reciever sturen.
Er staan een pc en een xbox360 bij mijn tv. Een MP lijkt mij dan een beetje overbodig :P. Er is vast wel een andere manier.

Bovendien hoop ik dat het wellicht mogelijk is om dan mijn externe hardeschijf op de USB poort van de Pioneer receiver aan te sluiten.

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:51

CeesKees

I rest my Kees

IngamerX schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:15:

Bovendien hoop ik dat het wellicht mogelijk is om dan mijn externe hardeschijf op de USB poort van de Pioneer receiver aan te sluiten.
Dat is meestal niet de meest lekker werkbare manier, ik zou je toch een mediaspeler aanraden.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• IngamerX
Ik kan de ext. HDD aan de tv hangen en dan kan gewoon films full HD afspelen met 100 hertz weergave. Alleen dan gaat het geluid dus van mijn tv naar de receiver. Meestal is dat stereo geluid dus vandaar de vraag die ik stelde.

Alleen op mijn tv zit de optie: dts HD surround mode. Dus wellicht dat de tv dan HD surround geluid naar de receiver stuurt.
Pagina: 1