Meerdere sites hosten die traffic, en webspace delen, hoe?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Ik ga op korte termijn een klein tiental aparte websites opzetten, die allemaal fysieke hosting nodig hebben en teminste 1 database per stuk. Nou zal een aantal daarvan een succes worden, maar een aantal waarschijnlijk ook niet.

Nou heb ik wegens de kosten geen zin om voor iedere site een apart hostingpakket af te nemen, als veel sites nog niet op 10% van de traffic/webspace van zelfs het goedkoopste hostingpakket draaien. Ik zoek in feite dus naar een hosting provider waar je 1 bedrag aan betaalt voor een bak traffic en webspace en een setje domeinnamen die allemaal gebruik maken van diezelfde bak traffic en webspace.

Ik heb even gedacht aan domein met een uitgebreid hostingpakket en dan alle andere sites als subdomein, en vervolgens een toplevel domein laten verwijzen naar dat subdomein, maar dat heeft allerlei praktische bezwaren wegens dynamische paginatitels die niet worden getoond omdat de site eigenlijk in een frame draait, enz.

Hoe kan ik dit aanpakken?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorik90
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 15:49
Reseller hosting, VPS, dedicated server zijn wellicht opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:06

Lulukai

God's gift to women

Reseller webhosting zijn de magic words.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:10
Een resellerpakket, of een hoster die meerdere domeinen per pakket toestaat. Vaak kan je dan per domein de documentroot instellen, en dus gewoon elk domein naar een andere map laten verwijzen waar je de site van dat domein in zet.
Eventueel kan je ook via .htaccess per domein een rewrite uitvoeren. Heeft eigenlijk hetzelfde effect, dat simpelweg per domein de documentroot wordt aangepast. Bij alle drie de opties heb je gewoon dynamische paginatitels, wordt er niet gewerkt met frames, etc.

[ Voor 4% gewijzigd door EDIT op 12-06-2010 11:12 ]