Wat is dit voor stekkertje?

Pagina: 1
Acties:

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Ik heb hier een eenvoudige DVD-speler/versterkercombo staan (de JVC TH-A25), en het ding heeft speakeraansluitingen die ik niet eerder gezien heb:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GEkN1sCf9Yee21LUyQTpjzGJ/full.jpg

Ik zou de kabels graag vervangen omdat ze een beetje gaar zijn (er is een paar keer een bureaustoel overheen gereden bijvoorbeeld). Maar: kan ik deze stekkertjes ook los kopen? Hoe heten ze?

omniscale.nl

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01 13:31

FikkieHo

Wokmaster

Is dat niet gewoon een verlengstuk achtig banaanplug replica? Dus gewoon waar de rode en zwarte kabel normaal ingaan?

Dan moet je even kijken of je de kabels ook zonder het plugje kan aansluiten..Want het kan best zijn dat het plugje merk/apparaat gebonden is.

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

• posttoast
  • Nu online
Nee, je kunt de kabels niet los aansluiten. Achter de versterker zitten ingangen waar dit stekkertje precies in past. Ik heb dus dezelfde plugjes nodig als ik de kabels wil vervangen. Of ik moet de kabels afknippen en met een kroonsteentje verlengen, maar dat vind ik een beetje een prutsoplossing.

omniscale.nl

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-02 16:53
Ik krijg een sterk deja vu gevoel...

Je zou er nieuwe kabeltjes aan kunnen solderen?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Verwijderd

Is een verbinding die waarschijnlijk alleen door JVC wordt gebruikt.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-02 18:34
Doet me een beetje denken aan de stekkertjes die mijn Panasonic setje gebruikt, maar doet me helaas eraan herinneren dat deze inderdaad merk-specifiek kunnen zijn.

Een belletje richting JVC mogelijk?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
10cm na de stekker afknippen, kroonsteentje eraan en dan nieuw kabels vanaf daar doortrekken. Dat hoor je toch niet op dit systeem en ik kan me niet voorstellen dat je over de eerste cm's na de stekker bent gereden met je bureaustoel ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Grrrrrene op 11-06-2010 20:40 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:16

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Of, solderen, krimpkousje erover, klaar :Y

Wise enough to play the fool

• posttoast
  • Nu online
Dat zal het wel worden dan, dank allemaal :)

Enne: begrijp me niet verkeerd, ik heb niet de illusie dat ik in een keer fantastisch geluid krijg als ik de welbekende door elven bij maanlicht geprepareerde kabels gebruik dus een kroonsteentje is in dat opzicht geen ramp. Ik had het alleen "leuker" gevonden als ik voor een paar euro wat nieuwe stekkertjes had kunnen kopen :)

omniscale.nl

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-02 18:34
Ik denk dat afwerkingstechnisch gezien een krimpkous net iets netter is.

• posttoast
  • Nu online
ShitHappens schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 22:52:
Ik denk dat afwerkingstechnisch gezien een krimpkous net iets netter is.
Dan heb je mij nog niet zien solderen (twee linkerhanden). Maar ik zal wel even kijken, dank :)

omniscale.nl

Pagina: 1