KPN modem vervangen

Pagina: 1
Acties:

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-02 14:43
Hallo,

Ik had even een vraagje, na hier rond gezocht te hebben en op google gezocht te hebben.
Blijkt het dus als ik mijn KPN-modem wil vervangen omdat dit dicht gespijkerd is. En hierdoor geen goede verbindingen heb met (game-)servers.
Ik wordt er zo vaak uitgegooid op de Xbox doordat mijn NAT-strict is... :X .
Nu wou ik deze kopen: D-Link DIR-655 Wireless-N Gigabit
Alleen dit is toch een router en ik heb een Modem nodig.
Alleen als ik ze bijde koop ben ik ongeveer 150 euro kwijt.
D-Link DSL-2740B Modem/Router Wireless N (Annex A)
Is zoiets dan beter? Alleen deze kost wel weer wat meer.
Ik heb trouwens internet van KPN met 16/1 alleen we gaan waarschijnlijk verhuizen en dan krijgen we sneller internet... En misschien gaan we weg bij KPN.
Moet je per sé bijvoorbeeld het router van Ziggo accepteren als je daar bij gaat? Of kun je die gewoon in de doos laten zitten en dan je eigen modem/router gebruiken...

Heb zelf redelijk verstand van computers, dus installeren is geen probleem!
Ook wil ik als het kan een eigen home-server maken, maar dit is wel mogelijk met elk router...

Hebben jullie anders handigge tips en links, ik vind niet zo'n handigge informatie op internet, wellicht dat jullie kunnen helpen met een handigge link.

[ Voor 5% gewijzigd door alaintje op 11-06-2010 19:55 ]

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• Brainiacs
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-01 22:54
Ik heb zelf ziggo. Ik had een pakket zonder router. Je krijgt dan dus alleen de modem en daar moet je je eigen router op aansluiten. En je kunt elke router gebruiken die voor kabel geschikt is.

En als je gaat verhuizen... dan zou ik voor ziggo kiezen. 1 je hebt bij het basis pakket 3Mb upload, en je kunt makkelijk een eigen goede router gebruiken. Daar waar de keuze van modem/routers bij adsl nogal vrij beperkt en prijzig is.

• alaintje
Maar de expetia box is toch router en modem ineen. Heeft get dan zin om een betere router t kopen? Gaan dan alle NAT prolemenen en port problemen weg?
Alvast bedankt:)

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
In de router moet dan ook wel een ADSL modem ofwel CPE zitten. Een losse router met WiFi zou mijn voorkeur hebben alhoewel de combinatie zoals de experiabox wel een extra kastje + adapter scheelt.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:13
Als je je Experia box wil vervangen door een enkel apparaat dan heb je een ADSL wlan modem/router nodig. Deze kun je niet bij Ziggo gebruiken. Je kunt het ook verdelen over twee apparaten, een ADSL modem/router en een losse wlan router. Die laatste zou je dan bij Ziggo weer kunnen gebruiken. Lees de faq hoe je twee routers achter elkaar het beste kan aansluiten, anders wordt het met port forwarden extra lastig.

• alaintje
Ja maar wordt het verhaal dan niet dat de Xperia box van KPN zelf de baas is zeg maar, dan heeft het toch geen zin om in mijn 2de router porten te forwarden terwijl KPN die toch weer tegenhoud, of werkt dat niet zo?
Ik ga even je link door nemen :7 .
Ben der nu al weer uitgekicked met CoD op Xbox -.-
btw bedraad maakt niet uit, ik kan de xbox draadloos en met kabel aansluiten.. dus een WLAN router is op ich overboden, maargoed dan heb ik ook nog extra bereik met mijn iPod en iPhone op wifi, mits die dat ondersteunt...

[ Voor 26% gewijzigd door alaintje op 12-06-2010 11:34 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:13
alaintje schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 11:32:
Ja maar wordt het verhaal dan niet dat de Xperia box van KPN zelf de baas is zeg maar, dan heeft het toch geen zin om in mijn 2de router porten te forwarden terwijl KPN die toch weer tegenhoud, of werkt dat niet zo?
Dat klopt, bedoelde ook een andere ADSL modem/router ter vervanging van de Experia box.

[ Voor 21% gewijzigd door Nielson op 12-06-2010 11:40 ]

Pagina: 1