Pc crash? Wat kan ik doen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 309687

Topicstarter
Ik heb hier een pc staan die als ik hem opstart net een vliegtuig lijkt, hij stijgt alleen niet op.
Een paar dagen geleden tijdens internetten, zei de pc plof en viel uit.
Is daarna nog 1x normaal opgestart en nu krijg ik hem niet meer aan de praat.

Waar zou dit aan kunnen liggen?
En is het mogelijk de hardware te testen als men op dit forum niet weet wat het zou kunnen zijn?

Spec:
Dell dimension 3000
Intel Celeron D Processor 320 (2.40 ghz, 256 kb cache,533 MHZ FSB)
512 mb
40 gb ide hdd

Wat zou dit probleem kunnen zijn? Ik was tevreden qua snelheid, dus een nieuwe vindt ik eigenlijk niet nodig, tenzij de pc echt kapot is.
Als iemand me kan helpen graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-02 19:44

MissileHugger

I wonder...

Brand het LED-je op je moederbord (nog) als de stroom erop zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lenny77
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-04 16:56
Dit kan helaas erg veel zijn:
Het feit dat de fans wel draaien betekent dat je voeding het in ieder geval doet, maar duidt meestal op een probleem met processor of moederbord, soms kan het een ander defect zijn.
In dit soort gevallen geldt: geheugen en overbodige insteekkaarten eruit en testen of je überhaupt in de BIOS komt. Lukt dat sowieso niet dan weet je vrij zeker dat CPU en/of moederbord stuk is. In principe kan je beiden testen door het andere onderdeel te vervangen, moet je alleen iemand zo gek vinden die jouw processor in zijn moederbord wil stoppen of vice versa...

"To overcome other's armies without fighting is the best of skills" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
zonder geheugen kom je de bios niet in he :) als je meerdere stripjes geheugen hebt, haal er zoveel mogelijk uit, en laat 1 stripje zitten, kijk wat er dan gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-05 18:17
Lenny77 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 19:19:
Dit kan helaas erg veel zijn:
Het feit dat de fans wel draaien betekent dat je voeding het in ieder geval doet, maar duidt meestal op een probleem met processor of moederbord, soms kan het een ander defect zijn.
In dit soort gevallen geldt: geheugen en overbodige insteekkaarten eruit en testen of je überhaupt in de BIOS komt. Lukt dat sowieso niet dan weet je vrij zeker dat CPU en/of moederbord stuk is. In principe kan je beiden testen door het andere onderdeel te vervangen, moet je alleen iemand zo gek vinden die jouw processor in zijn moederbord wil stoppen of vice versa...
Zonder geheugen heb ik een pc nog nooit zien opstarten.
Maar met zo min mogelijk perifirie (1 reepje geheugen) testen is altijd het beste om een en ander uit te sluiten.
Neem dit eens door: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er brandt wel een lampje op het moederbord, de pc gaat piepen als hij aan gaat, geen 1 lange piep, geeft geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Toch nog ff geprobeerd om erin te komen, en ja hoor, ik ook windows weer even gewoon in. Ik heb geen lekkende condensatoren gevonden op het moederbordt. Maar toch vraag ik me af wat het dan kan zijn. Ik heb 1 geheugensleuf eruit gehaald en toen deed hij het. Memtest kan ik niet uitvoeren want er zit geen floppydrive meer in. Heeft iemand andere goede ideeen voor een geheugen test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

iso download en een cd branden :?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dit topic is gewoon veel te mager. Er wordt geen info gegeven over wat het probleem precies is en daarnaast geeft TS niet aan wat ze zelf al gedaan heeft. Begin maar eens met de hang- en opstartproblemen troubleshooter door te nemen, zoals in al deze topics geadviseerd wordt.

Of zijn we nu ineens extra aardig omdat TS een vrouw is? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344302

Ik had ook een keer een pc die soms wel, soms niet opstartte. Alles geprobeerd en niets hielp. Uiteindelijk het bios geupdate en de computer deed het weer perfect! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb pc van stof ontdaan want dat was hard nodig. 1 geheugensleuf verwijdert waarna de pc gewoon opstarte, daarna erweer ingezet en toen gaf de pc weer hetzelfde probleem, niet opstarten en piepen.

Ik heb de bios eigenlijk nog nooit geupdate.
en inderdaad een iso kan ik ook ff maken voor memtest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-05 22:14

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Dit kan inderdaad aan erg veel liggen. Als eerste zou ik gewoon de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doornemen.
Verder zou meer informatie zeer op prijs gesteld worden, want hier kunnen we niet zo heel veel mee.

Momenteel kan het liggen aan ongeveer alles in je pc, en om dingen uit te sluiten is er echt meer informatie nodig.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Pagina: 1