Hey All!
Ik ben al een hele tijd bezig met een flashmovie, het wil maar niet lukken.
Onderhand al heel google gehad, dus nu maar is kijken of hier iemand me misschien op weg kan helpen.
Het gaat om het volgende.
Ik heb een flash scalende movie met een begin en een eind foto.
de movie start met de beginfoto en dan met gebruik van een mask wordt de beginfoto "weggefade" naar de eindfoto.
De beginfoto staat even stil dus de mask begint pas op frame 20.
Ik heb in frame 0 het volgende actionscript.
op layer 20 heb ik
De foto backgrounds worden goed gescaled alleen de circleMC.centerCircle krijg ik maar niet in het midden.
Het is de bedoeling als de movie gescaled wordt de circel precies in het midden begint.
Ik heb het wel een paar keer goed gekregen maar dan werkte de scale van de backgrounds weer niet.
Heeft iemand misschien een idee wat ik fout doen?
Ik ben al een hele tijd bezig met een flashmovie, het wil maar niet lukken.
Onderhand al heel google gehad, dus nu maar is kijken of hier iemand me misschien op weg kan helpen.
Het gaat om het volgende.
Ik heb een flash scalende movie met een begin en een eind foto.
de movie start met de beginfoto en dan met gebruik van een mask wordt de beginfoto "weggefade" naar de eindfoto.
De beginfoto staat even stil dus de mask begint pas op frame 20.
Ik heb in frame 0 het volgende actionscript.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| function initStart() { stage.align=StageAlign.TOP_LEFT; stage.scaleMode=StageScaleMode.NO_SCALE; stage.addEventListener(Event.RESIZE, updateStart); stage.dispatchEvent(new Event(Event.RESIZE)); StartBg.y = 0; StartBg.x = 0; } initStart(); function updateStart(e:Event) { StartBg.width = stage.stageWidth; StartBg.height = stage.stageHeight; circleMC.centerCircle.x = stage.stageWidth/2 - circleMC.centerCircle.width/2; circleMC.centerCircle.y = stage.stageHeight/2 - circleMC.centerCircle.height/2; circleMC.centerCircle._xscale > circleMC.centerCircle._yscale ? circleMC.centerCircle._yscale=circleMC.centerCircle._xscale : circleMC.centerCircle._xscale=circleMC.centerCircle._yscale; } |
op layer 20 heb ik
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| function initEnd() { stage.align=StageAlign.TOP_LEFT; stage.scaleMode=StageScaleMode.NO_SCALE; stage.addEventListener(Event.RESIZE, updateEnd); stage.dispatchEvent(new Event(Event.RESIZE)); EndBg.y = 0; EndBg.x = 0; } initEnd(); function updateEnd(e:Event) { //set background's size EndBg.width = stage.stageWidth; EndBg.height = stage.stageHeight; } |
De foto backgrounds worden goed gescaled alleen de circleMC.centerCircle krijg ik maar niet in het midden.
Het is de bedoeling als de movie gescaled wordt de circel precies in het midden begint.
Ik heb het wel een paar keer goed gekregen maar dan werkte de scale van de backgrounds weer niet.
Heeft iemand misschien een idee wat ik fout doen?