• Se7enth_son
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

Se7enth_son

Eindelijk mn Supra mkIV!

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een multiviewer met een VGA-output. Nu wil ik deze output op een andere (wisselende) locatie kunnen bekijken.

Aangezien ik toch een PC bij die multiviewer heb staan, leek het mij het makkelijkste om de multiviewer output naar de PC te laten gaan, om dan via remote desktop te kunnen kijken (er ligt overal een 100Mbit connectie).

Nu is de vraag, bestaat er iets als VGA-input kaarten voor de PC? Het beeld van de multiviewer mag gewoon in een programma worden weergegeven.

Of heeft er iemand een ander idee om bovenstaand probleem opgelost te krijgen?

Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt | Supra specs

• DaRace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2023

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Tazzios

..

? Server>multiviewer>PC1>Pc2

is server>pc2 niet iets makkelijker? of kan er niks van een remote app op de server draaien?

• Se7enth_son
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

Se7enth_son

Eindelijk mn Supra mkIV!

Topicstarter
Ok, bedankt voor het meedenken. Als ik het goed begrijp is dus de enige fatsoenlijke oplossing om het om te zetten naar IP. Weet iemand hoe dit verder aangeboden wordt aan de PC? Is dit gewoon een RTSP/UDP stream die ik met VLC kan bekijken of zit het toch anders?

@Tazzios:
Wat bedoel je met server en die tweede PC?

Misschien wat extra info: die multiviewer is een stand-alone device. Wat ik eigenlijk wil is
"Multiviewer -> PC" => nu is de vraag, wat gebruik ik op de plaats van de pijl :)

Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt | Supra specs