Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184308

Topicstarter
Beste,

Ik ben in het bezit van een Asus G71GX. Deze laptop wordt vandaag de dag, nu het zomer is, tamelijk warm! Zo haal ik makkelijk 90° op mn GPU. Ik weet dat de GPU hier tegen kan, maar ik ben toch een beetje bang van deze temperatuur.

Ik heb reeds bepaalde aankopen gedaan. Zo heb ik een Zalman cooling pad
Afbeeldingslocatie: http://www.pcsilent.de/ppic-MAXI-Zalman-notebook-cooler-ZM-NC2000-zmnc1000b.jpg

Nog steeds ondervond ik temperaturen van 90°, daarmee heb ik volgende mini fan aangekocht:
Afbeeldingslocatie: http://images.acco.com/KENSINGTON/K62648/K62648-3632.jpg
Ik richt deze fan op mn toetsenbord, hiermee verbrand ik mn vingers niet meer maar mn laptop blijft nog steeds zeer warm binnenin!

Mijn vraag is nu, zijn er nog andere oplossingen? ik heb reeds een goede ontdekking gedaan:
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51qK1C-adTL.jpg
Dit lijk mij een goede cooler en deze werkt tevens op USB. Het enige probleem is dat deze niet in Europa verkrijgbaar is...
Heeft er iemand misschien nog een goed product tegen gekomen om laptops te coolen?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeetsmeister
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:34
als je nog garantie hebt zou ik hem eens terugbrengen en vragen of ze hem na willen kijken omdat het gigantisch warm word, mocht je geen garantie meer hebben zou ik de fans even stofvrij maken. Je verbaast je erover hoeveel stof daar in kan gaan zittten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-05 09:08
Het gaat allemaal om de koeling intern. Op je koeling-standaard na heeft de rest niet zoveel nut. Het enige wat je kan doen is je laptop eens openmaken en kijken of er iets is wat de airflow blokkeert, zoals stof oid.

Het koeler maken van een laptop is helaas niet makkelijk, omdat je niet zo snel een fan kan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb deze laptop een 7-tal maanden geleden gekocht. Zou er nu al zodanig veel stof inzitten? Ik heb reeds in het verleden laptops open gehaald om het stof er uit te halen. Denk je dat na 7 maanden het al tijd is om deze open te halen? of op te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:17

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

TS of je overdrijft heel erg "vingers verbranden aan de laptop" of de laptop is werkelijk niet in orde. zoals reeds aangegeven, kijk eens of je nog garantie hebt, zo ja laat de laptop nakijken en anders zelf eens stof gaan ruimen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Als ik mijn vingers zou verbranden aan mijn laptop ging ie toch even retour.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeetsmeister
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:34
w4rguy schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 15:39:
Als ik mijn vingers zou verbranden aan mijn laptop ging ie toch even retour.
en dan had ik nu toch een stuk sneller mn eieren gebakken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn vingers verbranden is een beetje overdreven, maar mn toetsenbord wordt toch tamelijk warm...Ik heb zojuist met asus gebeld in verband met een handleiding over hoe ik de laptop open haal. Ze zeiden me dat ze deze handleidingen niet mogen vrijgeven >:[
Mijn laptop opsturen zie ik niet zo goed zitten, ik heb deze nog nodig voor de laatste periode van school en wie weet hoe lang ben ik deze kwijt...ach ja...Ik denk dat ik hem wel zal moeten open halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Anoniem: 184308 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 15:41:
Mijn vingers verbranden is een beetje overdreven, maar mn toetsenbord wordt toch tamelijk warm...Ik heb zojuist met asus gebeld in verband met een handleiding over hoe ik de laptop open haal. Ze zeiden me dat ze deze handleidingen niet mogen vrijgeven >:[
Mijn laptop opsturen zie ik niet zo goed zitten, ik heb deze nog nodig voor de laatste periode van school en wie weet hoe lang ben ik deze kwijt...ach ja...Ik denk dat ik hem wel zal moeten open halen...
Of je zeurt niet.. laat hem even warm zijn en als je hem niet meern odig heb stuur jeh em alsnog op :)

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-05 12:26
Kan je de onderkant niet openschroeven zodat de coolpad rechtstreeks op de CPU cooler/heatpipe blaast?

Ik deed dit met m'n oude PB laptop en dit had een verbetering van 20°C.

Je moet wel goed opletten voor stof en regelmatig uitblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:29
En anders Google je even op de handleiding, wat soms zelfs resulteert in Youtube filmpjes die je precies voordoen hoe jij je laptop openschroeft.

Niet doen natuurlijk, want er zit nog garantie op, waarom denk je dat Asus jou die handleiding niet wil geven.

Dat hij zo warm wordt dat het toetsenbord goed warm begint te worden is sowiezo niet goed, dat de temperaturen niet beter worden met dat Zalman ding eronder ook niet. Gewoon naar de winkel met 't ding en daar na laten kijken. Zo warm is nooit goed.
Pagina: 1