Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb 10 maanden geleden een lg 42lh5000 aangeschaft. Nu heb ik de afgelopen maanden in steeds toenemende mate last gekregen van ghosting. Nu valt dit volgens de LG reparateurs niet te repareren. Ik heb geen recht op een andere televisie en ook niet op een (al dan niet gedeeltelijke) refund. volgens hen is dit een risico van lcd televisies en valt dit bij geen enkele producent onder de garantievoorwaarden. Wie kan mij vertellen wat mijn rechten zijn. Is dit gewoon een kwestie van dikke pech?

Groeten,

Eelco Plevier

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03-2025

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Ik zou hem net zo vaak terug brengen tot ze er zat van zijn en dan wel een nieuwe moeten geven.
Lees eens de algemene voorwaarden op hun site.

↓ volgende bericht hieronder ↓

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 17:18
Vreemde zaak. Ik zou denken dat een toestel wel of niet last heeft van ghosting. Als de tv er merkbaar op achteruit gaat lijkt het mij eerder een defect en zou je dus eigenlijk aanspraak moeten hebben op reparatie of vervanging.

• Icekool
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 13:16
Kijk eens rond op:

www.consuwijzer.nl
www.juridisch.com

http://www.juridisch.com/...k=Ministerie_van_Justitie

http://kassa.vara.nl/tv/a...ssa-garantiequiz/speel/1/

Mogelijk is ook van belang of het probleem zich al binnen 6 maanden en jij dat binnen die 6 maanden hebt gemeld.

Als een artikel direct na aanschaf of bij normaal gebruik binnen 6 maanden kapot gaat, heeft de consument dan standaard recht op een ander, nieuw product of geld terug?

* De consument heeft altijd recht op herstel of vervanging als dat mogelijk is. Het ligt aan de aard van het defect of herstel redelijk en mogelijk is op korte termijn). Als dat niet kan, dan kan de koop ontbonden worden en het geld worden teruggevorderd.
* Als er de eerste 6 maanden iets stuk gaat, dan hoeft de consument niet te bewijzen dat het artikel normaal gebruikt is.
* De wet zegt niet dat de vervanging nieuw moet zijn, wel dat het redelijk moet zijn, conform en deugdelijk en het moet aan de verwachtingen voldoen.

Herstel is dus niet mogelijk gebleken, dus misschien kan je de koop met terugwerkende kracht ontbinden en een leuke andere televisie kopen.

[ Voor 66% gewijzigd door Icekool op 12-06-2010 09:10 ]

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:36
Een lcd kan wel last hebben van ghosting, maar dit kan niet erger worden! Dan is er gewoon een defect aan het toestel.

Het is belangrijk om erachter te komen of het komt omdat jìj je er meer aan ergert en het dus meer opvalt, of dat het dus een defect aan het toestel is.
Daarom moet je even in een winkel naar precies hetzelfde toestel gaan kijken, om te zien of die het ook heeft.

Zo niet, dan moet die gerepareerd worden natuurlijk.Het is totale nonsens als ze dan zeggen dat het een risico van een lcd is.
Dat geldt dus alleen als het gaat wanneer jij zelf je gewoon meer aan het ergeren bent aan die ghosting, maar dat lijkt me sterk.

Probeer ook s andere dingen uit te sluiten, zoals kabels (belangrijk!!) of apparatuur. Dus: heb je dit alleen bij tv kijken, of bij dvd's of gamen op xbox/ps3?
Als je het maar bij 1 van deze dingen hebt, dan ligt het aan het apparaat of de gebruikte kabels.

Heb je het alleen bij analoog tv kijken, dan kan het zijn dat het signaal gewoon steeds zwakker wordt omdat dit geknepen wordt.

Haal al je apparatuur van de tv af en trek ook de antennekabel eruit en sluit maar 1 apparaat aan die absoluut goed zou moeten zijn zoals een dvd, blu-ray of xbox/ps3.
Als je op de xbox wèl een goed beeld hebt, kan het dus zijn dat je interventiestoring hebt die bij het tv kijken zichtbaar is, omdat je bijvoorbeeld een goedkope/dunne scartkabel gebruikt.
Gebruik NOOIT de scartkabel die bij een decoder of dvd-speler in de doos zit ;)

Succes

[ Voor 54% gewijzigd door Ferry34 op 12-06-2010 10:07 ]