Windows 7 herkent netwerkkaart niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik krijg net een nieuwe netwerkkaart binnen voor mijn PC. Ik direct de kaart in de PC schroeven en er van uit gaan dat hij direct herkent wordt door Windows 7, maar niet dus. Het gaat om een Conceptronic PCI Networkcard (c1g32i). Deze kaart wil ik gebruiken voor het delen van een internetverbinding. Het internet komt binnen op mijn mobo waar ook een internetaansluiting op zit.

Ik heb elders op Tweakers gevonden dat deze kaart standaard door Windows 7 herkent wordt en dat het downloaden of installeren van de drivers van de meegeleverde CD niet nodig is. Maar bij mij krijg ik de melding dat de drivers niet gevonden kunnen worden. Zowel wanneer ik Windows automatisch laat zoeken naar drivers als wanneer ik Windows specifiek laat zoeken in de map waar de drivers staan (x64). Ik heb ook al nieuwere drivers gedownload van de Conceptronic website maar dat haalt niks uit. Ik kan ze niet installeren.

Computer inmiddels ook al reboot en de netwerkkaart is toch echt goed geïnstalleerd volgens mij. Iemand enig idee wat hier het probleem kan zijn? Misschien omdat ik 2 netwerkkaarten in m'n PC heb of omdat de Conceptronic kaart nog niet is aangesluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:02
misschien even kijken of er uberhaupt een device wordt gedetecteerd.
onder start->zoekveld->"manage [enter]"->device manager zal het of onder "network adapters" of onder "Other Devices" moeten staan.
Als die daar niet in staat, lijkt mij dat die kaart gewoon kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Ja, daar staat de kaart gewoon. Als ik een internetkabel inplug dan branden de lampjes op de kaart ook gewoon.

Zie screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://www.tomrunia.nl/imgscript/img/thumb/171de1cf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:43

Umbrah

The Incredible MapMan

Maak die screenshot eens opnieuw, en vouw het kopje "Network Adapters" eens uit.

Controleer Windows Update eens op drivers.

Kijk eens of de fabrikant zelf 64-bit Vista of 7 drivers heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:42
Indeed, Windows heeft geen driver voor jouw NIC zo te zien. Ga eens naar de site van Conceptronic en kijk of er daar drivers zijn voor Windows 7. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Het werkt al! Wel op een beetje een vage manier. Ik moest ergens handmatig drivers zoeken in een Windows schermpje. Conceptronic als fabrikant aangeven en daarna een driver selecteren. Hoewel ik er niet zeker van ben of ik de goede driver heb geïnstalleerd lijkt het nu wel te werken :p

Bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Nou ik moet heel snel terugkomen op mijn vorige bericht, want het werkt toch niet naar behoren volgens mij...... :(

Ik krijg een warning over te weinig resources voor de netwerkkaart, zie:

Afbeeldingslocatie: http://www.tomrunia.nl/imgscript/img/thumb/608f44ff.jpg

En verder staat er ook niet een tweede netwerkadapter bij Network & Sharing center in Windows 7, zie:

Afbeeldingslocatie: http://www.tomrunia.nl/imgscript/img/thumb/41109673.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tomrunia.nl/imgscript/img/thumb/97c311ad.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxyn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 18:04
Kan je niet gewoon proberen hem te installeren mbv de cd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Voxyn schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 12:19:
Kan je niet gewoon proberen hem te installeren mbv de cd?
Nee, op de CD staat geen autorun. Alleen een mapje met daarin allemaal drivers. Als ik de Windows Vista drivers (64 bit) probeer te installeren lukt dat niet. Op de Conceptronic website staan ook geen nieuwere drivers.

Maar volgens deze productreview in de Pricewatch zijn de drivers gewoon al standaard aanwezig in Windows 7. Waarom bij mij dan niet? :o

productreview: Conceptronic LAN PCI 100/1Gps 32bit review door waslijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Waarom werk je de driver niet bij en selecteer je de Vista driver (v5 versie)

De V5 versie drivers zijn van 14 mei 2010.

Denk dat hij dan eea goed installeert.

En anders gewoon terugsturen en een andere kopen. (zul je straks zien dat je kaart gewoon defect is)

[ Voor 41% gewijzigd door Frostbite op 11-06-2010 12:27 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:43

Umbrah

The Incredible MapMan

Klinkt als een IRQ probleempje, probeer hem eens handmatig een toe te wijzen via het resources tab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Volgens http://www.conceptronic.n...2i&cat=20&grp=2070&lng=44 heeft je kaart een Realtek RTL8169SC chipset. En dus niet de chipset die er op je screenshot staan, al scheelt het maar 1 cijfertje ;)

Maar is een vrij standaard dingetje, hoop fabrikanten gebruiken die. Als conceptronic de drivers niet heeft, haal ze dan even bij realtek zelf weg en draai daarmee :)
Kwestie van het apparaat uit apparaatbeheer weggooien en en reboot. Als het goed is zal windows daarna zelf het apparaat vinden en om een driver vragen - die je dan al mooi ergens hebt staan omdat je die van de Realtek site hebt afgehaald :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
The Eagle schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 12:35:
Volgens http://www.conceptronic.n...2i&cat=20&grp=2070&lng=44 heeft je kaart een Realtek RTL8169SC chipset. En dus niet de chipset die er op je screenshot staan, al scheelt het maar 1 cijfertje ;)

Maar is een vrij standaard dingetje, hoop fabrikanten gebruiken die. Als conceptronic de drivers niet heeft, haal ze dan even bij realtek zelf weg en draai daarmee :)
Kwestie van het apparaat uit apparaatbeheer weggooien en en reboot. Als het goed is zal windows daarna zelf het apparaat vinden en om een driver vragen - die je dan al mooi ergens hebt staan omdat je die van de Realtek site hebt afgehaald :)
Oke dat zal ik even proberen. Maar Realtek die er op mijn screenshot staat is de chipset in mijn mobo, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Ik heb de kaart uit de PC geschroefd en hem er vervolgens weer in gedaan. Nu werkt het wel gewoon, drivers werden automatisch herkent. Bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 14% gewijzigd door monnick op 11-06-2010 16:06 ]

Pagina: 1