Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

RDP in WinXP logt de gebruiker uit ipv te locken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met het overnemen van een laptop op afstand met RDP.

De laptop is WinXP pro en is verbonden met ons bedrijfsnetwerk via een Cisco VPN client (v4.8). Dat anderen de laptop middels Extern bureaublad over kunnen nemen staat ingesteld.

De gebruiker die ingelogd is, is een lokale gebruiker met administrator rechten.

Als ik (domain admin) de laptop over wil nemen met RDP, krijg ik wel zijn inlogscherm te zien, maar als ik vervolgens met zijn lokale gebruikersnaam en wachtwoord zijn laptop over wil nemen wordt de RDP sessie abrupt afgesloten. Als ik opnieuw wil verbinden, lukt dat niet, omdat de VPN-verbinding er niet meer is. Dat komt omdat de gebruiker uitgelogt wordt ipv dat zijn sessie gelocked wordt.

Is dit een instelling ergens of hoe kan ik dit probleem oplossen als ik met exact dezelfde inloggegevens de laptop over wil nemen?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-11 22:10

DarkSide

theres no place like ::1

Works bij design. RDP is remote desktop. Dat betekend dat je op afstand een computer kunt bedienen alsof je er fysiek achterzit. Dit is bedoeld voor beheerders.
Wat jij bedoeld is remote assistance. Hiermee kan je meekijken bij een gebruiken (en zelf ook muis en kbd gebruiken).

RDP sluit volgens mij altijd de actieve sessie af. Als je dan via VPN verbonden bent is dat idd een probleem

[ Voor 16% gewijzigd door DarkSide op 11-06-2010 11:19 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:38

E-Vix

Nu met sneeuw!

De Cisco VPN client kan niet samen werken met Remote Desktop. Deze sluit inderdaad zichzelf af op het moment dat hij een RDP verbinding ziet. Onder een Remote Desktop kan je ook geen verbinding opzetten met de Cisco client.
Het enige alternatief dat ik tot nu toe gevonden heb is om VNC te gebruiken. Het werkt een stuk minder soepel, maar het werkt wel. Een andere mogelijkheid is om niet de Cisco clients te gebruiken, maar om op je cisco aan te zetten dat je ook de normale VPN verbindingen op kan zetten. Dan zou het wel horen te werken (zelf nog niet geprobeerd)

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25