HP Storagework 1/8 Ultrium 960 Tape Autoloader -> SCSI

Pagina: 1
Acties:

• ghzpc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-11-2015
Hallo,

Voor onze backup beschikken we over een HP StorageWorks 1/8 Ultrium 960 Tape Autoloader.
Onze backup server beschikt over een SCSI kaart "HP Single Channel Ultra320 SCSI HBA G2".
Beide toestellen zijn verbonden met een Compaq 12ft VHDCI male to male external SCSI kabel
(VHDCI 68-pin <-> HD 50-pin).

De tape drive en de SCSI kaart van de backup server hebben beide een SCSI bus breedte van 16 bits
(bus width =wide). Toch is de bus breedte beperkt tot 8 bits (bus width = narrow).
De SCSI transfersnelheid is gelimiteerd tot 5 MB/sec, terwijl het in theorie 320 MB/sec. aan kan.

Mijn vraag is nu: Hoe krijg ik de snelheid naar 16 bits (bus width =wide)? Kabel vervangen? Jumpers verzetten?

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Ik heb helaas geen ervaring met dit soort mooie apparatuur, maar als ik zo eens zit te kijken bij HP dan valt mij het volgende op:

Autoloader:

Supplied with each autoloader:
(1) One drive, eight slot tape autoloader
(1) 1.9 meter 68-pin HDTS to 68-pin VHDCI cable
(1) 68-pin LVD SCSI terminator

De optionele kabel voor deze drive is de

2.5m VHDCI to HDTS, 68-pin multimode cable C2362B

SCSI kaart:

External SCSI Connectors One 68-Pin VHDCI connectors (Only on the G2 HBA)

Je geeft zelf aan dat de connectie middels een (VHDCI 68-pin <-> HD 50-pin) verloopt en als ik naar de specs kijk dan zou dat niet compatible zijn. Het feit dat je een 50 pins connector gebruikt lijkt mij in deze de basis van je problemen.

De kaart die je gebruikt is specifiek voor die ultrium geschikt.

Ik neem aan dat je de laatste firmware in je tape drive hebt zitten?

edit: Ik neem ook aan dat je de drive getermineerd hebt middels de bijgeleverde terminator?

edit2 Ik kan helaas geen manual van die tapedrive vinden dus evt. jumpersettings kan ik je helaas niet mee helpen.

[ Voor 12% gewijzigd door Xorsist op 12-06-2010 18:35 ]

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-01 16:49
Tja, 50pins is zowieso narrow scsi (8 bits).

Weet je zeker dat je een 68 naar 50 pins kabel gebruikt? Als dat zo is is dat je probleem. Vergeet ook geen 68pins terminator te gebruiken trouwens.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

De 50pins connector zorgt dat je fast SCSI-2 max draait (20MB/s theoretisch) ipv U320. De 320MB/s is de transport layer snelheid van de connectie, niet de snelheid die je tapedrive zal halen. (Een 6GB/s SAS schijf haalt ook geen 6GB/s)