Toon posts:

[Sharepoint 2010] Licenties en prijzen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een webapplicatie, waarmee gebruikers data (xml) en een template (doc, docx) combineren naar een final document (doc, docx, pdf etc.).

Sharepoint 2010 biedt in de Standard edition de mogelijkheid om Word Automation Services te gebruiken, waarmee dit zeer gemakkelijk gaat. Momenteel gebruik ik gewoon MS Word, maar dat is niet robuust en zelfs tegen de EULA.

De vraag die ik heb: wat voor licentie heb ik nodig? Heb ik een internet editie van Sharepoint Standard nodig? Of is een gewone versie met 1 (Device?) CAL voldoende? Of heb ik een 50 CAL's nodig?

Lange uitleg van mijn situatie:
- stel 10 bedrijven met gemiddeld 5 gebruikers per bedrijf) gebruiken mijn server om hun documenten te maken
- ze maken daarbij gebruik van een website op Server A, waar ik ze toegang toe geef
- ze stellen op die website hun template en data beschikbaar
- Server A verzamelt de gegevens en stuurt deze door naar Server B
- Op Server B draait de applicatie, die template en data combineert en m.b.v. Word Automation Services in Sharepoint 2010 Standard het finale document maakt
- dit document wordt van Server B naar Server A gestuurd en vandaar naar de eindgebruiker
(Server B wordt dus alleen benaderd door Server A)

Wat voor licentie is nodig:

Op de MS site:
"SharePoint Server 2010 is required for each running instance of the software, and CALs are required for each person or device accessing a SharePoint Server. Extranet and Internet sites are licensed using a Server-only model—no CALs are required."

Ik ben even de weg kwijt over welke licentie-opties er zijn en welke ik nodig heb.
Tevens heb ik moeite om bijbehorende richtprijzen te vinden.

De licentie en de prijs zullen bepalen of dit de oplossing is die ik zal kiezen. (Alternatief is een oplossing zoeken buiten Microsoft of doorgaan met het (ongewenste) gebruik van MS Word op een server.)