[W7] Firewire netwerk

Pagina: 1
Acties:

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-02 08:49
Onder Windows XP had je de optie om je firewire aansluiting te gebruiken als netwerkaansluiting. Helaas is om een of andere reden deze optie niet meer beschikbaar in Windows 7 (en Vista). Maar toch zou ik graag een firewire verbinding willen gebruiken om twee computers met elkaar te verbinden.

De netwerk verbindingen voor beide computers zijn al in gebruik, dus helaas is dat geen optie. Is er toch een manier om netwerk over firewire te krijgen op windows 7?

Een google search op Windows 7 Firewire network leverde niet veel op helaas :(.

~ Mijn prog blog!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:56
Via google met als referentie: windows 7 1394 network

Kwam ik het volgende tegen:
http://www.betaarchive.co...viewtopic.php?f=32&t=8737

Waar o.a. weer deze IP networking over the IEEE 1394 bus is not supported in Windows Vista and in all later versions of Windows uit kwam.

En deze als tegenhanger om het mee te proberen:
http://www.unibrain.com/download/download.asp

Succes!

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

• roy-t
Hey Fanatix,

Bedankt voor je zoekwerk. Ik ben erg benieuwd of unibrain's software werkt. Ben er nog niet helemaal achter welke package ik moet hebben, maar ik zal hier alvast eens mee aan de slag gaan.

(Btw als mensen nog andere tips/ervarngen hebben, keep 'm comming).

~ Mijn prog blog!

• Fanatix
No problem!

Staat inderdaad niet helemaal duidelijk aangegeven wat je nou exact moet hebben.
Als je de onderste wilt downloaden dan staat er dit bij:
Note: For Windows Vista/7 or Firewire-800 speed support, please use the free Firenet driver bundled in ubCore 5.x drivers.
Denk dus dat je ubCore™ 5.70 for Windows XP/Vista/7 32 bit. of de 64 bit versie moet proberen, ondanks dat er weer staat dat het alleen voor storage + webcams is.
Jij bent in ieder geval in de gelegenheid om het te testen.

Heb geen 1394 tot m'n beschikking hier op kantoor :)

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

• roy-t
Fanatix schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:54:
No problem!

Staat inderdaad niet helemaal duidelijk aangegeven wat je nou exact moet hebben.
Als je de onderste wilt downloaden dan staat er dit bij:

[...]

Denk dus dat je ubCore™ 5.70 for Windows XP/Vista/7 32 bit. of de 64 bit versie moet proberen, ondanks dat er weer staat dat het alleen voor storage + webcams is.
Jij bent in ieder geval in de gelegenheid om het te testen.

Heb geen 1394 tot m'n beschikking hier op kantoor :)
Ik denk het ook, die zo maar even proberen als de computers afgeinstalleerd zijn. Ik verwacht ook niet dat je het voor me gaat proberen hoor :P. Elke tip welkom!

~ Mijn prog blog!

• Fanatix
Zou het interessant vinden om te kijken of het werkt :P
Maar die mogelijkheid heb ik toch niet momenteel ;)

• roy-t
De driver geeft iig mooi een Unibrain 1394 FireNet6 adapter weer onder network connections. Ipv6 en Ipv4 :D. Nu nog een firewire kabel vinden (typisch dat ik die nu niet heb :P).

~ Mijn prog blog!

• Fanatix
Nice! Is in ieder geval een goed begin! :)
Nu nog een kabel hosselen en kijken of het ook wilt werken ;)

• roy-t
Het werkt :D.

Maar voordat ik het echt goed heb kunnen testen zijn de computer afgepakt. Allemaal stakke deadlines hier vandaag en die computers moeten goed samenwerken dinsdag ochtend dus de programmeur die bezig is met de augmented reality opstelling die er op moet draaien claimden de machine meteen :/.

[ Voor 92% gewijzigd door roy-t op 11-06-2010 14:52 ]

~ Mijn prog blog!

Pagina: 1