Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357219

Topicstarter
Ik heb een ASUS F3 laptop met een G8600 GS M videochip. Deze heeft het begeven vanwege de bekende productiefout in het soldeersel van de videochip. Nu heeft ASUS na lang zeuren toegegeven dat ze mijn moederbord gaan vervangen binnen de garantie (die was verlopen). Nu wilde ik weten of ze dan een zelfde kwaliteit chip terug zetten. Hun reactie is dat er dezelfde chip op komt, maar dan een nieuwere versie.
Nu is mijn vraag heeft NVIDIA een nieuwere versie uitgebracht na constatering van de productie fout?
Zijn er dus G8600 GS M chips op de markt die geen productie fout hebben?

Zie ook: [Ervaringen] Asus F3 / Z53 serie notebooks - deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
vermoedelijk krijg je dan een chip uit de 9 serie, en voor zover ik weet (ik ben geen autoriteit op laptop gpu gebied) hebben alle chips uit de 8 en 9 serie het probleem

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:19
Het probleem dat zich voordoet komt alleen voor bij Geforce 8 kaarten met de G80 GPU (8800GTX, 8800 Ultra). Hoewel er ook al 8800GT kaarten met de G92 GPU zijn die dit probleem hebben is nog niet bekend dat de Geforce 9 serie kaarten met de G92 GPU (9800GT, 9800GTX en 9800GTX+) dit zelfde probleem hebben

Mobile versies hebben het ook :X

De gehele Geforce 8 serie heeft zo'n beetje last van dit probleem. Hoewel er al wel 8800GT kaarten met G92 gpu succesvol zijn gebakken is nog niet bekend of de high end Geforce 9 kaarten dit probleem hebben, die gebruiken namelijk diezelfde G92 gpu ;)

[ Voor 32% gewijzigd door FastFred op 11-06-2010 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnarlkin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-05 15:03
Ik had net hetzelfde met mijn Packard Bell laptop, alleen dit was nog net binnen de garantie. Ik kreeg gewoon een nieuwe GF 8600 M GS, deze heeft het op het moment niet meer te zwaar gekregen sinds ik mij na de "crash" een gaming pc heb aangeschaft. Nu hoop ik niet dat de huidige chip zichzelf ook molt, als dat toch zo zou zijn, dan schaf ik mezelf een nieuwe laptop aan sinds deze al weer van 2007 afstamt. Maar zolang het niet hoeft volstaat deze voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvados
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-05 10:52
Heb dit ook meegemaakt met mijn Dell Vostro 1710 (en ja hoor, met een 8600M GS).
De garantie was blijkbaar ook verlopen omdat Dell dit maar 1 jaar aanbiedt (wat in België normaal verplicht 2 jaar moet zijn). Op de videochip zat echter een jaar extra garantie op wegens de grote hoeveelheid problemen.

Voordat m'n chip het volledig opgaf heb ik met GPU-Z gekeken naar de revisie nr. van de chip. Na de herstelling bleek er weer een 8600M GS in te zitten met dezelfde revisie (A2).
Ik vermoed dan ook dat deze vroeg of laat ook zijn geest zal geven, hopelijk vóór het verlopen van de extra garantieperiode. Als het toch erna gebeurt, vindt ik dat er alsnog naar een deftige oplossing gezocht moet worden; de fabrikanten zijn namelijk gewoon vrolijk doorgegaan met het bewust verkopen van producten met fabricagefouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235059

Ik heb nu het probleem met de GS8600M. Hij is defect, vastgesteld door Asus.

In het eerste jaar is hij al een keer vervangen, en nu na 2,5 jaar heeft de videokaart het weer begeven.
Tot op heden geen enkele vorm van coulance van Asus. Ik wil de eerste nog spreken die het wel voor mekaar krijgt, want ik vind de klantenservice van Asus rondom dit probleem uitermate slecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379936

Er bestaan nog zeker laptops met productie fouten, zojuist heeft de mijne het begeven:S zijn jullie al verder met het contact met ASUS?
Pagina: 1