Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Prive leasen

Pagina: 1
Acties:

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 15:45
Aangezien mijn ouders over twee weken naar het buitenland gaan verhuizen, wordt het nu toch echt eens tijd voor een eigen auto. We rijden zelf erg weinig, aangezien we in het centrum wonen en werken. Nu kwam een vriend van me met de tip om eens te kijken naar prive leasen.

Op Internet is er wel wat over te vinden, maar ik zou toch graag wat meer meningen en/of ervaringen horen.

Voordelen:
- (vrij) nieuwe auto
- geen onderhoudskosten
- geen afschrijving
- altijd vervangend vervoer
- relatief goedkoop?

Nadelen:
- verplicht een bepaalde tijd (2 jaar zelfs?)
- het is niet echt je eigen auto (al is dat niet zo'n punt voor mij)

Dus, zijn er hier mensen die ervaring hebben met prive leasen? Is het inderdaad voordeliger dan een auto kopen? Wat zijn de betere/betrouwbare lease-maatschappijen?

[ Voor 3% gewijzigd door maikel op 11-06-2010 09:45 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Als je weinig rijdt lijkt het me absoluut niet rendabel. Dan kan je beter af en toe een auto huren. Heb je ook al je drie genoemde voordelen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kan beter zelf een auto kopen, zeker als je in het centrum woont omdat je ook wel te maken zal krijgen met wat vandalisme (ja, ik woon ook in het centrum) en je voor elk krasje je eigen risico mag betalen. Als je niet heel veel rijdt kun je gewoon een klein autootje kopen en dan vallen de onderhoudskosten toch al erg mee (onderdelen zijn goedkoper, verbruikt minder benzine en als hij niet nieuw is dan is ook de afschrijving lager die de leasemaatschappij toch ook doorberekend).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Met Gunner ^^

Kijk eens naar GreenWheels bijvoorbeeld. Die is overigens niet heel goedkoop, maar als je slechts voor een enkele keer de auto pakt, is dat volgens mij wel te doen. Uiteraard moet je er niet mee elke zaterdag boodschappen doen. Volgens mij kan je dan beter naar een 2e hands zakjapanner gaan kijken (Alto, Micra etc.). :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• maikel
Het is wel zo, dat als we een auto voor de deur hebben staan, je 'm makkelijker gebruikt. Keertje boodschappen doen met de auto, keertje meer naar schoonouders, etc. Voor dat soort dingen is huren ook niet echt rendabel volgens mij.

Oh, en de verzekering is natuurlijk ook inbegrepen.

[ Voor 10% gewijzigd door maikel op 11-06-2010 09:52 ]

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:35
Waar je vandaan haalt dat het relatief goedkoop is weet ik niet. Een auto moet onderhouden en betaald worden. Waarom je verwacht dat het goedkoper wordt als je het risico en administratie bij een ander legt weet ik niet. De leasemaatschappij moet er ook aan verdienen.
Zakelijk lease is doorgaans goedkoper dan zelf rijden omdat je dan alleen de fiscale bijtelling krijgt. Dat is een stuk minder dan je werkgever daadwerkelijk betaald.

Omdat je privé geen fiscaal voordeel krijgt verwacht ik dat je (een stuk) duurder uit zal zijn. en moet je zelf bepalen of je dat over hebt. Privé lease is vaak een lease-koop constructie waarbij je de auto dus voor financierd.

• maikel
Dat goedkoper wordt o.a. op de site van TopLease vermeld:
In deze case nemen we als voorbeeld een Toyota Aygo.
(Privébezit obv 48 maanden 20.000 km per jaar.)

De nettoprijs van deze auto is:

Consumentenprijs: € 8.880
Korting: € 444
Rijklaarmaakkosten: € 602
---------------------------------------
Nettoprijs € 9.038

Dit vertaald zich in de volgende kosten per maand (inclusief BTW):

www.lenen.nl € 212,75
Onderhoud/banden € 47,01
Houderschapbelasting € 0,00
Verzekering, mrb, diversen € 82,00
--------------------------------------
Kosten per maand € 341,76

Uiteraard levert de auto geld op na de looptijd van vier jaar. Dit bedrag kan worden verrekend met de kosten per maand.

Inruilwaarde van de auto 3.120 = 65,00 pm
---------------------------------------
Totaal nettobedrag per maand € 276,76

Het leasetarief voor deze auto obv dezelfde voorwaarde is € 214,07!!
Ik weet 't, "Wij van WC Eend..." :), maar aangezien ik zelf nooit een auto heb gereden kan ik ook moeilijk zeggen hoe correct deze cijfers zijn. Wel jammer dat ze www.lenen.nl erbij halen. :/

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Moet je geen bijtelling betalen over zo'n constructie?

• 418O2
  • Laatst online: 14:37
Voor een nieuwe auto kan het vast uit, maar als je niet veel rijdt kan je met een golfje 4 van 4000 euro ook makkelijk toe en dan ben je minder geld kwijt in de maand.

Ik zou het niet doen, tenzij je per sé een nieuwe auto wil rijden (en van een Aygo wordt je nu ook niet heel blij))

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 13:38

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Gunner schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 10:09:
Moet je geen bijtelling betalen over zo'n constructie?
Bijtelling is een regeling omdat een leaseauto van je werkgever wordt gezien als verkapt loon (wat het ook is, als je de leaseauto prive rijdt). Daar is in deze situatie geen sprake van.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Lenen.nl? Als je geen geld hebt voor een Aygo kun je beter beginnen met een wat oudere auto. Als je toch een Aygo wil kijk dan naar de C1 (bijna dezelfde auto), Citroen maakt reclame met nu de helft en over 2 jaar de andere helft betalen.

Volgens mij klopt dat hele sommetje niet. Lenen.nl is om het extra duur te maken, onderhoud van 50 euro per maand lijkt me vrij veel voor zo'n kleine nieuwe auto en na 4 jaar brengt hij ook nog wel meer op als 3000 euro (kijk maar op autotrader wat die dingen tweedehands kosten).

Wat je beter kan doen is zo'n ding kopen wat uit de lease komt voor die 3000 euro, dan schrijf je de komende jaren bijna niks meer af ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Marzman op 11-06-2010 10:23 ]

/▌

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

maikel schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 10:07:
Dat goedkoper wordt o.a. op de site van TopLease vermeld: *knip*
Geen idee naar welk buitenland de ouders van de topicstarter verhuizen maar in een Aygo "durf" ik nog niet eens tot Maastricht te rijden, laat staan in de winter over de Duitse autobaan ofzo...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

MAX3400 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 10:13:
[...]

Geen idee naar welk buitenland de ouders van de topicstarter verhuizen maar in een Aygo "durf" ik nog niet eens tot Maastricht te rijden, laat staan in de winter over de Duitse autobaan ofzo...
Of dat in jouw auto wel verstandig is, is een tweede :+ ;)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[...]
Je durft niet? Zo'n Aygo rijdt niet anders als een Yaris, het geluid is zelfs minder als je in de auto zit. Ook is het een nieuw ontwerp, dus veiliger als grotere oudere auto's.

/▌

• maikel
Die Aygo is slechts een voorbeeld he. :)
Ze hebben bijvoorbeeld ook een Seat Ibiza 1.2 51kW Reference voor € 326,17 p/m (ex BTW).

En mijn ouders gaan naar Duitsland verhuizen, maar echt veel Duitse autobahn ligt er niet tussen. :) We komen dan wel langs Maastricht. :)

[ Voor 32% gewijzigd door maikel op 11-06-2010 10:30 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Marzman schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 10:22:
[...]

Je durft niet? Zo'n Aygo rijdt niet anders als een Yaris, het geluid is zelfs minder als je in de auto zit. Ook is het een nieuw ontwerp, dus veiliger als grotere oudere auto's.
Ongeacht de grootte of ontwerp van een dergelijke "kleine" auto; ik persoonlijk vind het niet fijn om in een kleinere & goedkopere auto rond te rijden in het verkeer waar de gemiddelde SUV met zijn bumper ter hoogte van je hoofd zit en waarbij de kreukelzone 2cm van je grote teen al begint (figure of speech).
Gunner schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 10:14:
[...]

Of dat in jouw auto wel verstandig is, is een tweede :+ ;)
Goed punt; plus dat mijn auto juist jaagt op de Aygo's, C1's en andere lekkere hapjes... :+

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:56

Player1S

Probably out in the dark

maikel schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 10:25:
Die Aygo is slechts een voorbeeld he. :)
Ze hebben bijvoorbeeld ook een Seat Ibiza 1.2 51kW Reference voor € 265,60 p/m (ex BTW).

En mijn ouders gaan naar Duitsland verhuizen, maar echt veel Duitse autobahn ligt er niet tussen. :)
En dan komt de benzine er nog bij neem ik aan??

Ik heb geen exacte bedragen maar voor dat geld rij ik volgens mij al een eigen auto. En dan minstens 1100 km in de maand. Goed, tis geen gloednieuwe bak maar als dat nu echt het breekpunt is....
Jij zegt dat je niet veel rijdt, dus kan het veel goedkoper. Tik een leuke 2e hands auto op de kop voor 4000 euro ofzo. Zoek er 1 die goedkoop is in het onderhoudt.
Zal je waarschijnlijk veel meer schelen dan leasen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• !null
  • Laatst online: 20-11 22:12
Lekker kromme vergelijking, ze sluiten een lening af met de nodige rente en alles, terwijl dat bij hun geen lening is. Als je gewoon het geld hebt liggen voor een Aygo dan heeft dat lease bedrijf toch echt het nakijken. Sowieso, 47 euro per maand aan onderhoud.. Ik denk dat je nagenoeg niks kwijt bent tot de eerste 100.000km of eerste 4 jaar oid. Alleen wat bandjes en beurtjes.
Daarnaast, 82 euro aan verzekering en mrb per maand? Moet ook goedkoper kunnen.

Maar hoeveel denk je te gaan rijden? Ik zou sowieso gewoon kijken naar een klein tweede hands karretje, of greenwheels e.d.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-10 10:49

swtimmer

Ontrafelt het leven!

maikel schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 10:07:
Dat goedkoper wordt o.a. op de site van TopLease vermeld:

[...]

Ik weet 't, "Wij van WC Eend..." :), maar aangezien ik zelf nooit een auto heb gereden kan ik ook moeilijk zeggen hoe correct deze cijfers zijn. Wel jammer dat ze www.lenen.nl erbij halen. :/
Ze zijn daarnaast ook nog vergeten dat je kan afdingen op je auto. Daarnaast vraag ik me af of een 4 jaar oude Aygo echt maar 3k oplevert. Die dingen zijn toch zwaar populair?

Trouwens, ik weet niet of dat ook al in NL geld, maar hier in de UK hebben tegenwoordig alle Toyota's 5 jaar garantie.... Dus als je hem zelf nieuw koopt dan kan je bijna precies al je onderhoud voor de komende 5 jaar berekenen....

[ Voor 36% gewijzigd door swtimmer op 11-06-2010 11:06 ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

swtimmer schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:01:
[...]

Ze zijn daarnaast ook nog vergeten dat je kan afdingen op je auto. Daarnaast vraag ik me af of een 4 jaar oude Aygo echt maar 3k oplevert. Die dingen zijn toch zwaar populair?

Trouwens, ik weet niet of dat ook al in NL geld, maar hier in de UK hebben tegenwoordig alle Toyota's 5 jaar garantie.... Dus als je hem zelf nieuw koopt dan kan je bijna precies al je onderhoud voor de komende 5 jaar berekenen....
Ik denk dat hij na 8 jaar nog wel 3k oplevert. Dan halveren je afschrijvingskosten al. 50 euro onderhoud lijkt me ook vrij veel, mijn 13 jaar oude Suzuki kost een stuk minder en dat is inclusief dingen die kapot gaan of versleten zijn (wat op een nieuwe auto minder gebeurd en vaak onder de garantie valt).

[ Voor 15% gewijzigd door Marzman op 11-06-2010 11:13 ]

/▌

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Marzman schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:12:
[...]

Ik denk dat hij na 8 jaar nog wel 3k oplevert. Dan halveren je afschrijvingskosten al. 50 euro onderhoud lijkt me ook vrij veel, mijn 13 jaar oude Suzuki kost een stuk minder en dat is inclusief dingen die kapot gaan of versleten zijn (wat op een nieuwe auto minder gebeurd en vaak onder de garantie valt).
Sorry is was misschien duidelijk. Maar ik gok dat die Aygo dus meer op brengt dan die 3k, zeker als je weinig rijdt kan ik het me haast niet voorstellen....

/edit, zie dit:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vrhzsuwsxyzr
Auto uit 2006 (goedkoopste & oudste die ik kon vinden). Dat is dus een stuk meer dan die 3k.

[ Voor 12% gewijzigd door swtimmer op 11-06-2010 11:19 ]

• maikel
Ik heb ook even wat occasions zitten bekijken, maar voor onder de € 5.000,- kom ik maar weinig leuks tegen. Nu rijd ik inderdaad niet zo heel veel, maar als ik dan rijd, wil ik wel een beetje comfort. :)

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-11 19:36
Wat jij wil is voor een dubbeltje op de eerste rij zitten en dat gaat nou eenmaal niet.
Zoals velen al zeggen is prive leasen helemaal niet interesant als je bijna niet rijdt.

Lease auto's worden in het bedrijfsleven gebruikt omdat er dan per maand betalld kan worden i.p.v ineens een groot bedrag.
Fiscaal zal het ook wel voordelen hebben.
Ik ken helemaal niemand die prive een auto leased.
Ga sparen en koop een leuke auto als je het geld hebt.
Voor nu, koop een wat oudere auto en doe daar de komende tijd mee.
Een auto die stil staat kost geld en levert nooit geld op.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

swtimmer schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:18:
[...]

Sorry is was misschien duidelijk. Maar ik gok dat die Aygo dus meer op brengt dan die 3k, zeker als je weinig rijdt kan ik het me haast niet voorstellen....

/edit, zie dit:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vrhzsuwsxyzr
Auto uit 2006 (goedkoopste & oudste die ik kon vinden). Dat is dus een stuk meer dan die 3k.
Ik begreep wel dat je dat bedoelde. Als ik iets quote wil dat niet automatisch zeggen dat ik het er niet mee eens ben :)
maikel schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:32:
Ik heb ook even wat occasions zitten bekijken, maar voor onder de € 5.000,- kom ik maar weinig leuks tegen. Nu rijd ik inderdaad niet zo heel veel, maar als ik dan rijd, wil ik wel een beetje comfort. :)
Voor 5000 euro heb je een Polo of Fabia die heel wat meer comfort biedt als een Aygo. In welke "maat" zoek je en is comfort je grootste eis?

[ Voor 28% gewijzigd door Marzman op 11-06-2010 11:41 ]

/▌

• !null
maikel schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:32:
Wat zijn je eisen dan? Want ik kan je voor onder de 5000 een zeer snelle sportieve en comfortabele auto met airco aanbieden. Maarja, wel 15 jaar oud en bijna 3 ton op de teller :P
Als jij 5000 km in het jaar gaat rijden moet je gewoon een simpel hatchbackje kopen, rijdt allemaal prima hoor. Ik weet niet waar jij de grens legt met comfort.

• maikel
Dan misschien toch nog eens met m'n ouders over hun auto hebben. Zij willen 'm (7 jaar oude Renault Megane Scenic) inruilen en een nieuwe kopen om te exporteren naar Duitsland. De inruilprijs is zo'n € 5.000,-, dus voor dat geld mag ik 'm ook hebben. En daar valt wellicht qua betaling ook wel wat te regelen. :)

En er zit net een nieuwe distributieriem in. :)

• !null
Whaha in NL een auto kopen om te exporteren naar Duitsland. Dat is echt de omgekeerde wereld.

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
(Privé) Leasen is gewoon gemak en voor gemak betaal je. Ga er dus maar rustig van uit dat je altijd meer betaald.

Bovendien, je zoekt naar comfort, dan kun je beter een grotere 2e handse auto zoeken dan een nieuwe Aygo of C1. Maar is 2e hands echt niet te doen voor je dan bereidt je, je maar voor om flink wat geld af te tikken.
maikel schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:43:
Dan misschien toch nog eens met m'n ouders over hun auto hebben. Zij willen 'm (7 jaar oude Renault Megane Scenic) inruilen en een nieuwe kopen om te exporteren naar Duitsland. De inruilprijs is zo'n € 5.000,-, dus voor dat geld mag ik 'm ook hebben. En daar valt wellicht qua betaling ook wel wat te regelen. :)

En er zit net een nieuwe distributieriem in. :)
Volgens mij moeten jij en je familie je echt eens verdiepen in auto's en de prijzen ervan want zo te horen heb je er echt weinig kaas van gegeten...

[ Voor 48% gewijzigd door MrFl0ppY op 11-06-2010 11:51 ]

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-11 19:36
!null schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:49:
Whaha in NL een auto kopen om te exporteren naar Duitsland. Dat is echt de omgekeerde wereld.
Lijkt me ook niet helemaal de slimste manier.
Ik denk eerder de huidige verkopen en dan een nieuwe in Duitsland kopen.
Is namelijk een stuk goedkoper 8)

• maikel
Nee, dat is het dus niet. Als je 'm hier koopt en gaat exporteren, hoef je de BPM niet te betalen. En blijkbaar zijn auto's (zonder BPM) hier net iets goedkoper dan in Duitsland. Als je de BPM wel meerekent, is het in Duitsland wel goedkoper.
MrFl0ppY schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:50:
...

Volgens mij moeten jij en je familie je echt eens verdiepen in auto's en de prijzen ervan want zo te horen heb je er echt weinig kaas van gegeten...
Hoe bedoel je dat dan?

[ Voor 37% gewijzigd door maikel op 11-06-2010 12:07 ]

• 418O2
Omdat dit dure opties zijn.

En een auto van NL naar DLD importeren is vrij kostbaar. Mijn oom verhuist ook naar DLD maar het is gewoon erg duur om je auto 'mee te nemen'. Vaak kan het goedkoper zijn om gewoon hier je auto te verkopen en daar een andere te kopen.

Verwijderd

[...]

Wat een lulkoek zeg.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

maikel schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 12:03:
Nee, dat is het dus niet. Als je 'm hier koopt en gaat exporteren, hoef je de BPM niet te betalen. En blijkbaar zijn auto's (zonder BPM) hier net iets goedkoper dan in Duitsland. Als je de BPM wel meerekent, is het in Duitsland wel goedkoper.

[...]

Hoe bedoel je dat dan?
Dat komt omdat auto's in Duitsland luxer zijn uitgevoerd. Voor Nederland hebben fabrikanten speciale schrale types ontwikkeld die in veel andere landen niet eens leverbaar zijn omdat de auto anders gewoon te duur wordt door de BPM.

/▌

• maikel
418O2 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 12:09:
Omdat dit dure opties zijn.

En een auto van NL naar DLD importeren is vrij kostbaar. Mijn oom verhuist ook naar DLD maar het is gewoon erg duur om je auto 'mee te nemen'. Vaak kan het goedkoper zijn om gewoon hier je auto te verkopen en daar een andere te kopen.
Daar hebben ze ook naar gekeken hoor, maar blijkbaar was het toch voordeliger een auto mee te nemen. Maar dan uiteraard niet de huidige auto, aangezien daar al BPM over betaald is.

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Vraag is een beetje hoe weinig weinig is. Ik woon zelf in het centrum en heb al jaren een greenwheels abonnement. Alle winkels zijn op loopafstand dus voor boodschappen heb ik geen auto nodig.

Ik rij ongeveer 50km per maand (yep, zo weinig) en dat kost me gemiddeld zo'n 50 Euro. Dus 600 per jaar. Dat is dan wel inclusief alles. (benzine/verzekering/onderhoud).

Greenwheels is goed als:
- Er greenwheels auto's dichtbij staan. Liefst meer dan één.
- Je weinig rijdt, en liefst ook nog eens kleine stukjes.
- Je het niet erg vindt die kleine stukjes in een Peugeootje 107 te rijden.

Als ik met de auto op vakantie ga (ik vlieg meestal) dan huur ik er een. Dat is dan wel meteen een smak geld. Heb net 700 EUR afgerekend voor 3 weken.

Firmpete on Aerie Peak

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-11 15:55
Een Renault Megane Scenic, wat moet je daar dan weer mee? Ten eerste, heb je 3 kinderen dat je zo'n minibusje nodig hebt?? Ten tweede: een Renault Megane kopen uit ramp-bouw-jaren 2003/04/05 is echt spelen met vuur, dikke kans dat daar ongelooflijk veel kapot aan zal gaan, ook al rij je maar weinig.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Marzman
  • Niet online

Marzman

EvaluationCopy schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 13:24:
Een Renault Megane Scenic, wat moet je daar dan weer mee? Ten eerste, heb je 3 kinderen dat je zo'n minibusje nodig hebt?? Ten tweede: een Renault Megane kopen uit ramp-bouw-jaren 2003/04/05 is echt spelen met vuur, dikke kans dat daar ongelooflijk veel kapot aan zal gaan, ook al rij je maar weinig.
2003 is het laatste jaar van een serie, dus dat lijkt me lastig vergelijken met 2004 en 2005. Verder lijkt hij me ook wat het andere uiterste van een Aygo :p

/▌

• EvaluationCopy
Marzman schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 13:32:
[...]

2003 is het laatste jaar van een serie, dus dat lijkt me lastig vergelijken met 2004 en 2005. Verder lijkt hij me ook wat het andere uiterste van een Aygo :p
Doet niks af aan het feit dat de bouwkwaliteit van Renault in die jaren echt abominabel was. (Niet alleen in die jaren, volgens veel mensen, maar dat is een andere discussie)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• maikel
Qua problemen heeft die auto nog weinig laten merken hoor. Die heeft het altijd prima gedaan!
En het is een fijne auto (zelfs zonder drie kinderen), waar ik nu dus wellicht voordelig aan kan komen. :)

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11 22:07
me hier ook maar eens melden.

Je gaat mij niet vertellen dat huren en leasen goedkoper is dan zelf een auto kopen. Mag een oud beestje zijn, als hij maar goed is.

Ik heb op het moment 2 auto's. Wil graag van allebei af omdat ik een Alfa 156 V6 wil. Ik heb een Alfa 156 2.0 SW met alles erop en eraan. Als jij 5k meeneemt, mag je die van me hebben.

Voor 2k minder heb ik ook nog wel een oude Mini die helemaal gerestaureerd is. Onderhoud is prima zelf te doen dan.

Over de maandlasten: Mini kost 10 euro in de maand aan verzekering en 10 euro in de maand aan belasting. Dan is het toch duidelijk wat meer of minder kost...

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• 418O2
het is hier geen marktplaats en een mini moet je van houden want anders is het een verschrikkelijk hok (ik spreek uit ervaring)

• maikel
Tja... dat geld heb ik dus zo niet liggen. Vandaar dat een financiering per maand mijn voorkeur heeft. Dat kan dus als lening, maar daar ben ik niet zo'n fan van, of bij mijn ouders. Toch nog maar eens over denken....

Dat was ook een beetje het idee met leasen: een vast bedrag per maand, zonder ineens onverwachte kosten voor onderhoud of zo.

[ Voor 22% gewijzigd door maikel op 11-06-2010 15:20 ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

k0ewl schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 15:14:
Je gaat mij niet vertellen dat huren en leasen goedkoper is dan zelf een auto kopen. Mag een oud beestje zijn, als hij maar goed is.
Je moet geen ouwe bak zoals de door jou genomende Mini gaan vergelijken met een nieuwe auto die je least. Dat gaat direct al krom natuurlijk.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 21:03
maikel schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 15:19:
Tja... dat geld heb ik dus zo niet liggen.
De meeste mensen sparen daar dus voor. Als je het niet hebt betaal je links of rechts toch extra voor het feit dat iemand anders dat bedrag voor je gaat neerleggen. En hoe kun je nu geen geld over hebben maar straks wel 300-400 euro per maand over hebben voor een privé-lease constructie?

• maikel
Omdat ik wel maandelijks mijn salaris krijg. :)
En daar kan ik inderdaad wel van sparen, maar als ik dan een vergelijkbare auto wil, ben ik nog wel een hele tijd aan het sparen. En dan komt er daarna nog maandelijks belasting en verzekering bij. Ik snap dat dat met een oude auto allemaal wat minder is (hoewel het onderhoud dan weer meer kost), maar ik rij liever een wat modernere auto. Zeker als ik daar regelmatig 2,5 uur achter elkaar (naar mijn ouders dus) mee moet rijden.

Dat is dus ook het punt: bij leasen rij ik een auto die een stuk moderner/luxer is dan ik zou hebben als ik er zelf eentje zou kopen.

[ Voor 16% gewijzigd door maikel op 11-06-2010 15:51 ]

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Als je weinig KMs maakt, en voornamelijk privé KMs maakt, en met z'n tweeën bent: er zijn een aantal compacte modellen die €0,- wegenbelasting kosten vanwege lage emissie. Zoek daarbij online naar de goedkoopste all risk verzekering. Regel een financiëring, et voilà je hebt je eigen low cost leaseplan geregeld met als verschil dat je eigenaar bent van de auto :)

d:)b :henk d:)b

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:54

CeesKees

I rest my Kees

Aan zo'n nieuwe auto heb je de eerste 30.000 km geen onderhoud, de 30.000 daarop ook niet. Kijk eens op Toyota.nl voor het onderhoudsplan van een Aygo of Yaris, weet je precies waar je aan toe bent. (of bij VW voor een Polo, of Volvo voor een C30)

Neem een PL'letje (bij een gerenomeerde verstrekker, niet bij je dealer) en rijd lekker zonder zorgen. Helemaal met een Toyota kun je je geeen buil vallen. Beetje onderhandelen, kan er nog zo 6% van de prijs af..

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• EvaluationCopy
Ik snap dat er hierboven iemand zich zorgen maakt over de financiering. Het feit dat je nu het geld niet hebt betekent dat je niet veel overhoudt op je salaris. Onderschat de druk van een paar 100 euro per maand extra vaste lasten niet. En als dit salaris pas net hebt, ben je er zeker van dat je die baan over 2 jaar ook nog hebt?

Als je least zit je er voor een periode aan vast. Als je zelf iets leent kun je in geval van nood altijd die auto nog verkopen. Overigens zou ik dit alletwee niet doen. De enige valide reden om geld te lenen voor een auto is als je er economisch wijzer van wordt, doordat beter betaald werk bereikbaar wordt bv.

Gewoon eventjes geduld hebben, beetje sparen en voor de 2e hands instapper gaan is echt verstandiger. Intussentijd spaar je verder en misschien heb je dan over een half jaar of een jaar al een flinke klasse hoger.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:43

GaMeOvEr

Is een hork.

CeesKees schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 16:00:
Aan zo'n nieuwe auto heb je de eerste 30.000 km geen onderhoud, de 30.000 daarop ook niet. Kijk eens op Toyota.nl voor het onderhoudsplan van een Aygo of Yaris, weet je precies waar je aan toe bent. (of bij VW voor een Polo, of Volvo voor een C30)

Neem een PL'letje (bij een gerenomeerde verstrekker, niet bij je dealer) en rijd lekker zonder zorgen. Helemaal met een Toyota kun je je geeen buil vallen. Beetje onderhandelen, kan er nog zo 6% van de prijs af..
Ja, neem een PL'etje, zit daar 4 jaar aan vast en rijd binnen een jaar dat hok kort. Kun je nog 3 jaar betalen voor een auto die je niet meer hebt.

Aannames zijn fataal.

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:54

CeesKees

I rest my Kees

GaMeOvEr schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 16:26:
[...]

Ja, neem een PL'etje, zit daar 4 jaar aan vast en rijd binnen een jaar dat hok kort. Kun je nog 3 jaar betalen voor een auto die je niet meer hebt.
Daarvoor heb je toch een verzekering (WA+Casco), je moet natuurlijk wel buiten die PL om verstandig met een auto (en de verantwoordelijkheden die daarbij horen) omgaan.

Als je niet meer leent dan de auto waard is, en gewoon netjes aflost, is de hoogte van je lening nooit meer dan de (dag) waarde van je auto; auto weg = lening weg.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• maikel
EvaluationCopy schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 16:23:
Ik snap dat er hierboven iemand zich zorgen maakt over de financiering. Het feit dat je nu het geld niet hebt betekent dat je niet veel overhoudt op je salaris. Onderschat de druk van een paar 100 euro per maand extra vaste lasten niet. En als dit salaris pas net hebt, ben je er zeker van dat je die baan over 2 jaar ook nog hebt?

Als je least zit je er voor een periode aan vast. Als je zelf iets leent kun je in geval van nood altijd die auto nog verkopen. Overigens zou ik dit alletwee niet doen. De enige valide reden om geld te lenen voor een auto is als je er economisch wijzer van wordt, doordat beter betaald werk bereikbaar wordt bv.

Gewoon eventjes geduld hebben, beetje sparen en voor de 2e hands instapper gaan is echt verstandiger. Intussentijd spaar je verder en misschien heb je dan over een half jaar of een jaar al een flinke klasse hoger.
Met dat salaris zit het wel goed hoor. Ik werk al weer 9 jaar hier. :)
En dat ik nu niet een zak geld heb liggen, hoeft natuurlijk niet per se te liggen aan mijn salaris. Vakantie, verbouwingen, etc. telt ook mee.

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
maikel schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 16:42:
[...]

Met dat salaris zit het wel goed hoor. Ik werk al weer 9 jaar hier. :)
En dat ik nu niet een zak geld heb liggen, hoeft natuurlijk niet per se te liggen aan mijn salaris. Vakantie, verbouwingen, etc. telt ook mee.
Lenen voor een auto is mijn ogen altijd een dikke no-go, sowieso zou ik behalve voor een huis geen leningen af gaan sluiten. Iets met naar je stand leven.

Maar ik begrijp goed dat je niet eens de € 5000 hebt liggen voor dat Renaultje van je ouders? Hoeveel kan je nu dan wél uitgeven aan een auto? Kijk anders eens naar een Golf III/IV, met name de IV zijn echt nog wel leuke auto's met redelijk wat luxe, niet al te klein en rijdt stukken beter dan zo'n Aygo.

Verwijderd

Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van dit soort constructies. Het klinkt namelijk een beetje als verkapt lenen/huren voor een behoorlijk bedrag per maand. In de Aygo berekening ga je uit van 20000km/jaar obv 48 maanden. Dat is natuurlijk heel wat anders dan het feit dat je zelf over een tijd van 2 jaar praat en zegt dat je 'erg weinig' rijdt. Nu is 20000km/jaar voor privé echt niet weinig te noemen.

Waarom koop je niet een goede tweedehands auto zoals een Peugeot 206 / Golf waar je een aantal jaren prima in kunt rijden? Ondertussen gewoon sparen voor een wat nieuwere auto als je dat graag wilt. Overigens zou ik er niet van uit gaan dat een Aygo meer comfort biedt dan een 206/Golf 4, tenzij je het niet erg vindt om binnen 30 cm van al je ruiten/portieren te zitten.

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-11 19:18
maikel schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 09:42:
Aangezien mijn ouders over twee weken naar het buitenland gaan verhuizen, wordt het nu toch echt eens tijd voor een eigen auto. We rijden zelf erg weinig, aangezien we in het centrum wonen en werken.
Dan hoef je dus geen auto te kopen/leasen want je hebt hem bijna niet nodig. Kan je er beter af en toe 1 huren of lenen. En in de tussentijd lekker doorsparen totdat je wel een auto nodig hebt.

Vraagje ter reflectie: TS, hoeveel euro wil je per jaar kwijt zijn aan het hebben van een auto (die je eigenlijk niet nodig hebt)?

Stel je least voor 300 per maand,dan is dat 3600 per jaar, kan je ook lekker exotisch op vakantie gaan.

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:52

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Nog €50 benzine per maand erbij. Kost het 2x per maand langs je schoonouders gaan je €175 per keer :)

Waarom? Omdat het kan!!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Lolhozer schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 17:40:
Nog €50 benzine per maand erbij. Kost het 2x per maand langs je schoonouders gaan je €175 per keer :)
_/-\o_

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Beste reden tot nu toe om het niet te doen :+

* Gunner heeft wel aardige schoonouders hoor :+

[ Voor 40% gewijzigd door Gunner op 11-06-2010 19:03 ]

Pagina: 1