Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
Beste mensen,

Nu heb ik niet zo'n heel bijzondere opdracht om uit te voeren. Het probleem is het aantal foto's dat op film gezet dient te worden.

Het gaat om ruim 80.000 foto's. Het betreft bewijs matriaal vast gelegd door een camera. Maar deze was zo ingesteld dat hij elke seconde een afbeelding opslaat. (Vraag me de logica er niet van, ik heb deze niet ingesteld :-( )

Nu ben ik als eerste aan de gang gegaan met windows movie maker. Helaas lukt het me niet om meer dan zo'n 5000 foto's per keer in een project te proppen. Daarna kom ik met het probleem van de PC dat hij blijkbaar te weinig geheugen/ruimte heeft om dit te realiseren. (Staat 100 GB vrij op de partitie, terwijl de film zo'n 700MB zou worden)

Ik heb verder een beetje zitten zoeken naar gratis software, ik kom helaas alleen trails tegen met max. formaten of speelduur. Ik heb dan wel weer Wondershare DVD Slideshow builder gevonden maar die pikt niet meer dan 2048 foto's.

Ik heb daarnaast weer via MS een programma gevonden genaamd photo story 3 maar die pakt niet meer dan 300 foto's.

Nog even de specs van de PC:
2.00 GHZ
2 GB geheugen
250 GB ruimte
onboard intel VGA met 2 GB.

Niet bepaald een PC voor video bewerking. Maar het hoeft dan ook alleen foto's achter elkaar te plaatsen zonder poespas. En het liefst dat ik de tijdsduur per foto op 1sec of minder kan zetten. Dat is buiten Movie maker niet met andere software gelukt.

Ik hoop dat jullie misschien de juiste software weten of wellicht een andere oplossing die (ongeveer) het zelfde resultaat levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
Om zelf even te updaten.

Ik ben een belangrijke zoekterm vergeten jpg 2 avi. (normaal zoek je van pic naar pic of video naar video, maar deze zoek opdracht kwam niet direct in me op).

Heb een programma genaamd picture2avi. Kan per deel de 5000 foto's inladen en is nu bezig een avi ervan te schrijven. Hij zit op 1 streepje progress zal het een uurtje afwachten kijken of hij verder komt anders toch maar iets anders zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is een makkie in Virtual Dub. Als je een tutorial zoekt moet je even zoeken op "Virtual dub time lapse", dat is namelijk precies wat je aan het doen bent, time lapsen.

Open Virtual Dub en ga naar "File->open video file". Kies nu alle JPEG bestanden die je tot een filmpje wilt maken (begin met een klein aantal om te testen). Bij "Video->Frame rate" kun je de snelheid aanpassen. Als dit goed staat kun je in het File menu kiezen om het te exporteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toverdoos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-08 23:05
Een andere optie (helaas niet freeware) is misschien Adobe Premiere. Daarin kun je ook footage zoals afbeeldingen importeren. Wanneer je de afbeeldingen goed genummerd hebt, kun je door het hokje 'numberized stills' aan te vinken een opeenvolging van afbeeldingen in een film plaatsen. Vervolgens moet je bij je footage wel even instellen 'interpret footage' as 0.25 frames/sec. Of zoiets.. de optie hierboven lijkt me echter beter ;)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
Helaas het zal moeten gebeuren met freeware programma's was wel een soort tutorial tegen gekomen met Adobe Premiere. Maar die word niet zomaar ff aangeschaft, en het betreft een bedrijfs computer dus daar laat ik geen gekraakte programma's op los.

Picture2Avi is nog vollop bezig, dat valt me nog mee. Hij staat zowaar op 7 streepjes, dat is inmiddels op een derde in de balk..

Als deze klaar is ga ik het even proberen met Virtual Dub. Wellicht dat die sneller is want dit is geen doen zo.

Bedankt voor de tips en het meedenken!
Mochten er nog meer goede ideeën zijn laat het me weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afaik werkt virtual dub bijzonder snel. Het maximum aantal foto's dat ik heb geprobeerd was circa 1800 en ik kan mij niet herinneren dat dat lang heeft geduurd. VD is overigens freeware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
Helaas lijkt het niks worden met virtualdub, de namen van de foto's zijn ietwat ingewikkeld voor het programma om er een volgorde in te zien. het is namelijk -volledigedatum-uur-minuten-seconden-. en niet 001.jpg tm 100.jpg bijvoorbeeld.
Nu zou dit misschien opgelost kunnen worden door de namen aan te passen dmv een scriptje oid. Maar dan moet ik even kijken of een script hiervoor geschikt is en doet zoals het hoort. De daadwerkelijk volgorde behouden en deze daarop nummeren.

Ik ga vrolijk even zoeken naar zo'n script want virtualdub lijkt inderdaad de beste oplossing.
(picture2avi is nog lekker bezig btw)

edit:
Zit al gebakken in windows zo te zien :P
http://www.microsoft.com/athome/morefun/renamephotos.mspx

[ Voor 9% gewijzigd door Fore! op 11-06-2010 16:18 . Reden: editje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kun je toch gewoon in visual basic doen oid... Gewoon even met een kopie ervan werken.

Edit: haha, gaaf!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2010 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toverdoos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-08 23:05
rieshjart schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 16:15:
Helaas lijkt het niks worden met virtualdub, de namen van de foto's zijn ietwat ingewikkeld voor het programma om er een volgorde in te zien. het is namelijk -volledigedatum-uur-minuten-seconden-. en niet 001.jpg tm 100.jpg bijvoorbeeld.
Nu zou dit misschien opgelost kunnen worden door de namen aan te passen dmv een scriptje oid. Maar dan moet ik even kijken of een script hiervoor geschikt is en doet zoals het hoort. De daadwerkelijk volgorde behouden en deze daarop nummeren.
Het programmaatje ReNamer kan hier een uitkomst zijn. En ja, het Adobe pakket aanschaffen is een dure grap, dat heb ik gelukkig via m'n werk mogen doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
Nou over 5 minuten zijn er zo'n 5000 foto's in een filmpje gepropt met virtualdub. helemaal geweldig!
Ik heb die pic2avi maar stop gezet, want die was net over de helft heen.. zonde van de tijd helaas.

Ik ga toch die renamer ff uitproberen. Alles selecteren en RMB erop vind Windows ook niet helemaal lekker.

Bedankt voor de oplossing en het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat nog even weten of het gelukt is :)

O ja, niet met je bronmateriaal experimenteren he! Experimenteren en werken doe je met een kopie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
Ja dat heb ik al eens geleerd :p

Nou die filmpjes per 5000 is gelukt. Ik heb dat renamer nog niet helemaal onder de loep dus laat windows op het moment 34000 plaatjes hernoemen, daar is ie inmiddels zo'n 30 min mee bezig :-(.

Zodirect zien of virtualdub deze ook nog kan verwerken.

edit:
Alles is hernoemd (toch gewoon met windows gedaan) en filmpjes zijn netjes aangemaakt door Virtualdub (de volgende map alle 50.000 in 1x :) )
Dus missie geslaagd. Nog even de filmpjes aan elkaar plakken en dan vind ik het goed.

nogmaals bedankt voor de oplossing en het meedenken!

[ Voor 34% gewijzigd door Fore! op 12-06-2010 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

Misschien voor de volgende keer, Totalcommander heeft een geweldige renamer met alle mogelijkheden die je maar kunt bedenken. Totalcmd is shareware, maar dat zorgt er alleen maar voor dat je een extra scherm te zien lkrijgt bij het opstarten, daarna zijn gewoon alle functie's beschikbaar. dus als voor die ene keer als je de renamer wilt gebruiken, is dat meer als voldoende..

btw, Vd rocks :)

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Pagina: 1