• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Op dit moment ben ik de mogelijkheden aan het bekijken om mijn camera mee te nemen op diverse tripjes. Ooit heb ik eens gehoord van devices waar een harddisk in zit en een SD kaartlezer. Hiermee zou je de data van je SD kaart af kunnen halen en op de harddisk kunnen zetten zonder een computer bij de hand te hebben.

Ik heb natuurlijk een laptop, maar neem die liever niet altijd mee. Ik hoorde laatst van iemand dat hij het over een media of phototank had, maar na veel zoeken kan ik het niet meer vinden. Vandaar dit topic. Wellicht kunnen jullie mij verder helpen! :)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:24
Kijk hier even anders, keuze genoeg:
http://www.dealextreme.com/search.dx/search.otg

:)

Verwijderd

Ik heb er hier ook zo eentje liggen, maar zie mijzelf het nooit gebruiken. Met de huidige capaciteit aan SD/CF/.. kaartjes kun je beter investeren in een paar kaartjes extra in plaats van een phototank. Overigens is (de mijne toch) hij ontzettend traag. Indien je dus iets degelijk van snelheid wenst zul je dus wel al snel een groter bedrag moeten neerleggen vrees is.

Daarom blijf ik ook bij m'n eerste advies, extra geheugenkaartjes kopen :)

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:36
Je bedoelt een image tank?

Verwijderd

Braun, Epson, Vosonic, Jobo en nog een paar merken maken ze :)

• Toverdoos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-01 08:46
Twee puntjes waar je misschien even op moet letten bij aanschaf:
Zorg dat de imagetank ook sdHC kan lezen, waarschijnlijk heb je dit wel nodig.. terwijl ze het niet allemaal kunnen.
De 2e, al je data op een vrij kwetsbare mechanische schijf opslaan is een extra risico. Uit eigen ervaring (ook al ga ik er nog zo zuinig mee om) weet ik dat je niet te veel moet vertrouwen op harde schijven.

Verwijderd

Toverdoos schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 00:34:
Twee puntjes waar je misschien even op moet letten bij aanschaf:
Zorg dat de imagetank ook sdHC kan lezen, waarschijnlijk heb je dit wel nodig.. terwijl ze het niet allemaal kunnen.
En er is alweer een nieuwe standaard: SDXC (>64GB). Misschien is die nog een beetje voorbarig, maar SDHC is wel een minimum ja.
De 2e, al je data op een vrij kwetsbare mechanische schijf opslaan is een extra risico. Uit eigen ervaring (ook al ga ik er nog zo zuinig mee om) weet ik dat je niet te veel moet vertrouwen op harde schijven.
Tsja, het gaat hier over opslag op het moment dat je rustig kunt backuppen. We praten dus niet over HDDs die je gebruikt tijdens activiteiten. Het risico op fouten is daarmee aanmerkelijk kleiner.

Een ander alternatief is http://www.amazon.co.uk/S...-Box-CN-131/dp/B0009M1ZW6 (het gaat even om het product niet om het feit dat ie niet voorradig is :P ). Dit is een apparaatje waarmee je een product (camera oid) direct kunt aansluiten op een externe HDD (zoals je die aan de compu hangt), zonder gebruik van een computer.

• Toverdoos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-01 08:46
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 10:17:
Tsja, het gaat hier over opslag op het moment dat je rustig kunt backuppen. We praten dus niet over HDDs die je gebruikt tijdens activiteiten. Het risico op fouten is daarmee aanmerkelijk kleiner.
Dat is waar, maar je 2'5" schijf kan ook net zo hard op je hotelkamer crashen ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 10:17:
Een ander alternatief is http://www.amazon.co.uk/S...-Box-CN-131/dp/B0009M1ZW6 (het gaat even om het product niet om het feit dat ie niet voorradig is :P ). Dit is een apparaatje waarmee je een product (camera oid) direct kunt aansluiten op een externe HDD (zoals je die aan de compu hangt), zonder gebruik van een computer.
Handig! Wist niet dat zoiets bestond..

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Toverdoos schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 12:21:
[...]
Dat is waar, maar je 2'5" schijf kan ook net zo hard op je hotelkamer crashen ;)

[...]
Handig! Wist niet dat zoiets bestond..
Yup, die bestaan. Heb d'r hier 1 voor me liggen namelijk ;)
Helaas zijn ze volgens mij uit de handel (Zie ze niet meer op de site van Sitecom staan iig), maar zeker weten doe ik dat niet.
Wel zijn ze ideaal :0 Niet alleen voor het maken van een kopie naar een HDD, maar ook om data te redden. Ik had namelijk een XD kaart die onleesbaar was (in camera stoppen, cam aan pc hangen, windows wil ineens formatteren terwijl al mijn vakantiefoto's er op stonden :X) en met deze gizmo kon ik de data er zo afhalen :)
Kostte me geloof ik 2,50 euro, ik wil dat ding nooit meer kwijt :) Als je d'r nog ergens een kunt krijgen: doen!

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:48

neevedr

Dat was ik niet!

Ook Belkin heeft zo'n product in het assortiment http://www.belkin.com/IWC...process?Product_Id=255259
Iemand enig idee waar dit soort devices te bestellen zijn?

Ebay natuurlijk 8)7

[ Voor 37% gewijzigd door neevedr op 11-06-2010 13:15 ]

Pagina: 1