[Win7] Bios geflash marvell update?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb zojuist een pc in elkaar geschroeft en was klaar hem te installeren.
Nou herkende de bios de processor niet. Nu heb ik de bios geupdate en vervolgens wou ik windows 7 installeren.
Nadat hij de bestanden geladen had, kreeg ik windows 7 achtergrond en was het wachten op het keuze menu om te installeren. Dit duurde gigantisch lang. Nu had ik op de website van asus bij de gekozen bios-versie het volgende gelezen:

The new Marvell 6111 Option ROM must be used in conjunction with driver version V1.2.0.51 or later. Please make sure you update Marvell 6111 driver after the BIOS update.

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord van "marvel update". Op google vind ik veel over films/acteurs waarin de trefwoorden: Marvel & update in voorkomt.

Gegevens:
Moederbord: Asus p5k Se
Processor: Intel Quad core Q8300
Geheugen: 4GB Adata
Hdd: Samsung 360GB (sata)
Videokaart: Asus EN9600GT Silent

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

William

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Waarom vindt Google dan wel van alles. Misschien omdat ik Marvell met dubbel-L spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses.
Ik heb het gedownload, het is een .exe bestand en kan dus niet uitgevoerd worden in de bios.
Dus het lange wachten op het "openingsscherm" is normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 22:10:
Mijn excuses.
Ik heb het gedownload, het is een .exe bestand en kan dus niet uitgevoerd worden in de bios.
Dus het lange wachten op het "openingsscherm" is normaal?
Je kunt sowieso geen executables uitvoeren vanuit de bios.
Waarom wil je die updaten, heb je er eigenlijk wel iets aanhangen? En waarom update je de bios niet gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de bios geupdate. Maar in het verhaaltje van asus staat dat je na het updaten van de bios ook een "marvell update" uit moet voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-09 15:14
Goedzo, lees t verhaaltje nog een keer, ze hebben t over een Driver. Of te wel, door de bios update zal de oude driver wel iets anders herkennen aan de netwerk kaart, en niet goed werken, vandaar dat ze aanraden om de update met de nieuwe driver te installeren?

Niet dat ik het zeker weet, alleen wat ik opmaak uit deze text die je quote hier van de asus site, just a small guess ;)

Tevens ben je ook niet duidelijk, wat is gigantisch lang? Waar installeer je vanaf? dvd? usb? Werkte t nog uit eindelijk?

Specs!

Pagina: 1