Windows ziet USB Pen Drive niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:53
Hey allemaal.

Ik heb een USB stick van 16GB. Ik wist ervan dat de laatste 4 onbruikbaar waren door fouten in de sectors, dus ik heb de USB geformatteerd met Paragon Partition Manager. Na het schijnbaar succesvol formatteren zag Windows hem niet meer. Niet in 'Computer', ook niet in Schijfbeheer.

In Partition Manager is hij nog wel zichtbaar, net zoals in HP USB Disk Storage. Maar in de tool van HP kan hij hem niet formatteren omdat de USB schijnbaar op los zit. Hoe red ik mezelf fuit deze situatie?

Danku :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik altijd GParted (vanuit Ubuntu linux), maar met de Paragon Partition Manager zou het moeten lukken.

Als je een partitie opnieuw formatteerd, dan kan de partitietabel soms nog een fout bevatten.
Dus eerst de partitie verwijderen, en daarna opnieuw aanmaken. Misschien heeft dat programma ook iets om de partitietabel te controleren ?

Een enkele keer schrijf ik nullen (In Ubuntu linux met het commando 'dd') naar het begin van een USB-stick. Daarna kan Windows het wel gewoon formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Als je weet dat er fouten in de sectors zitten zou ik sowieso gaan overwegen om de stick gewoon weg te donderen en een ander te halen (als je geen garantie hebt dan he ;)). Lijkt me nogal een risico om bestanden op een stick te gaan zetten waarvan je eigenlijk weet dat hij de geest aan het geven is.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:53
Het is mij toch gelukt, dankje :)
Nu is die 12GB, 4GB heb ik niet geformatteerd, en Windows ziet ook maar 12GB (Hij kan het dus niet 16GB maken)