Windows 7 installeren OP een usb stick.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag windows installeren op een laptop en daarbij voor de directory een usb stick gebruiken.
Maar nou ziet windows de usb stick niet. Hoe kan ik een usb stick zichtbaar maken als directory voor windows?

Er staat onderin het windows scherm: Er zijn geen stations gevonden. Klik op Stuurprogramma laden als u een stuurprogramma voor massaopslag wilt laden voor de installatie.

Los ik het daarmee op? Zo ja, waar kan ik de stuurprogramma weghalen? Het gaat om een Kingston DT Mini Slim usb stick.

alvast bedankt!

ps. dus NIET installeren vanaf usb stick ;) maar op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saampje1460
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:27
Dit is helaas niet mogelijk met Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[EDIT] ik zie het! xp pakt um wel gewoon. Bedankt voor de reactie!

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2010 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saampje1460
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:27
Het is wel mogelijk met XP: http://www.tomshardware.com/reviews/windows-pocket,1113.html

EDIT: Moet sneller reageren voortaan :P

[ Voor 20% gewijzigd door Saampje1460 op 10-06-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Nee ook niet met XP, volgens mij kan dit bij geen enkele Windows variant. Maar waarom zou je dit eigenlijk willen? Ook al zou je er een Windows installatie op kunnen krijgen dan gaat dat echt niet lekker draaien, veel te traag.

BartPE ed. is niet hetzelfde als daadwerkelijk Windows op een USB stick installeren, het OS wordt in een virtuele ramdisk geladen. Dit is meer vergelijkbaar met bijv. een Linux 'live' cd/dvd.

[ Voor 30% gewijzigd door Dick op 10-06-2010 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De HDD is stuk, probeer op deze manier de laptop verder te testen. Net de xp cd erin gedaan, hij herkende gelijk de usb als installatie directory. Installatie is nu op 58%, ben benieuwd wat er van komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 21:52:
De HDD is stuk, probeer op deze manier de laptop verder te testen. Net de xp cd erin gedaan, hij herkende gelijk de usb als installatie directory. Installatie is nu op 58%, ben benieuwd wat er van komt!
Ah op die manier. Mocht de installatie niet succesvol voltooien dan kan je voor dat doeleinde inderdaad prima een BartPE variant gebruiken om de boel een beetje te testen. Makkelijkste is om gewoon een reeds bestaande *.iso te downloaden en die op een cd/usb-stick te branden, wat makkelijker (en sneller) dan zelf een wat te maken. Je hebt dan namelijk ook direct een scala aan programma's die je kan gebruiken om de boel te testen, anders moet je die zelf nog toe gaan voegen. Kijk bijv. eens naar 'I Have The Password' of de 'Hirens boot CD'.

[ Voor 4% gewijzigd door Dick op 10-06-2010 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:43
Laptop testen kan je eventueel ook doen met een Ubuntu Live CD. Dan heb je meteen een werkend systeem voor handen.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Windows geinstalleerd, en bij opstarten BlueScreen.. was te verwachten..
Heb nu idd een Ubuntu cd erin, dat komt vast wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ps. die EEE pc's die hadden toch windows op flash geheugen geinstalleerd. Werkt dat niet hetzelfde als hoe ik het wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Een compact flash kaartje aan een pata/ide adapter ziet hij gewoon als een harddisk. Omdat de compact flash standaard eigenlijk hetzelfde is als ide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En hoe prop je dat in een sony laptop ?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
zoiets? of sata versie

[ Voor 35% gewijzigd door Henk007 op 10-06-2010 23:00 ]