[WIN 7] Geluid werkt ineens niet meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:57
Beste,

Na een update van Microsoft Essentials heb ik mijn laptop (toshiba satelite l350) gereboot.
Nu kwam ik er plots achter dat het geluid het niet meer deed.
Via configuratiescherm heb ik e.e.a. nagekeken maar volgens windows moet het werken.

Nergens staat dat het gedempt wordt, en ook heb ik mijn drivers van Realtek geupdate, ook zonder succes.

Nu heb ik zojuist wel een keer de laptop schoongemaakt, kan het zijn dat ik een toetsencombi heb gedrukt tijdens het poetsen? Lijkt me sterk, dan had er wel ergens gedempt bijgestaan niet?

Via google kom ik ook niets verder, vandaar dat ik hier even navraag welke stappen ik kan ondernemen.

Afbeeldingslocatie: http://img130.imageshack.us/img130/8351/geluid.jpg

Edit: Geluid via hoofdtelefoon werkt wel perfect.

Uploaded with ImageShack.us

Alvast bedankt voor jullie hulp mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt de audio-driver verwijderen, en dan de driver van de Toshiba site opnieuw installeren.
Als je een oude driver probeert, dan weer eerst de audio-driver verwijderen.

Er zijn waarschijnlijk een aantal instellingen om o.a. automatisch om te schakelen naar headset.
Dus even zoeken naar nog meer instellingen, dan die op het plaatje.

Nu heb ik wel eens een Toshiba L350 in mijn handen gehad, maar ik ben vergeten welke audio-driver ik had geinstalleerd. Met Microsoft Essentials kan het niet te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 20:56:
Je kunt de audio-driver verwijderen, en dan de driver van de Toshiba site opnieuw installeren.
Als je een oude driver probeert, dan weer eerst de audio-driver verwijderen.

Er zijn waarschijnlijk een aantal instellingen om o.a. automatisch om te schakelen naar headset.
Dus even zoeken naar nog meer instellingen, dan die op het plaatje.

Nu heb ik wel eens een Toshiba L350 in mijn handen gehad, maar ik ben vergeten welke audio-driver ik had geinstalleerd. Met Microsoft Essentials kan het niet te maken hebben.
Zeemijl, allereerst bedankt voor je antwoord.
Echter heb ik het deinstaleren al gedaan, helaas werkte dit ook niet.
Tevens heb ik bij devices gekeken, maar ook daar schijnt alles goed te zijn.
Afbeeldingslocatie: http://img252.imageshack.us/img252/8351/geluid.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Ik weet het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om er achter te komen of de hardware nog goed is, kun je een LiveCD proberen.
Bijvoorbeel de LiveCD van Ubuntu.
Als er met de LiveCD van Ubuntu geen geluid uit de speakers komt, en opnieuw wel naar de headset, dan is de hardware stuk.

Doen de speakers het met Ubuntu wel, dan is er toch ergens nog een instelling in Windows niet goed.
Je zou dan eventueel kunnen herstellen naar een moment dat het nog werkte.
Microsoft Essentials zal wel een herstelpunt gemaakt hebben, voordat het zich installeerde.
Na het herstellen, moet Microsoft Essentials er weer op, en dan maar hopen dat daarna het geluid nog wel werkt.

Volgens mij zitten er geen instellingen in de BIOS om iets aan de geluid te veranderen. Dus dan zou het daar niet aan kunnen liggen.

Is die laptop ook met Windows Vista? Bij Vista kan het register stuk gaan, wat nauwelijks te repareren is.

Aanvulling: Nu weet ik weer waarom ik die laptop in mijn handen had. Hij deed vreemd, en dat kwam doordat de harde schijf slecht was. Achteraf gezien deed de laptop al een half jaar vreemd. Dus test vooral de harde schijf. Je kunt schijfcontrole van Windows doen, maar bij voorkeur ook met HDtune om de S.M.A.R.T. gegevens te bekijken.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2010 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Zeemijl,

Toen ik hem kocht zat hier inderdaad Vista op, met de mogelijkheid gratis te upgraden naar win7.
Dit heb ik dan ook gedaan, en geen schone install.

Ik heb geprobeerd wat je zei.
Met de live cd werkte het geluid wel.
Ik heb nogmaals alles eraf gegooid van realtek.
Hierna gereboot, en waarempel, windows vond nieuwe hardware en heeft e.e.a geinstalleerd.

Na een reboot werd ik verrast met een geluid uit de boxen.

Tot zover hartstikke bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:22
Ik zit nu met hetzelfde probleem..

Gisteravond nog een filmpje gekeken via de computer, prima geluid niets aan de hand. Doe net mijn computer aan en opeens geen geluid meer.

Is mijn trouwe Audigy 2ZS dan kapot gegaan? :/

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 15:28
Misschien dan ook maar dezelfde tips proberen? ;) (live cd)
Pagina: 1