Hallo, ik weet niet helemaal of dit de juiste plaats is voor mijn vraag. Ik ben dan ook redelijk onbekend met Tweakers.net en zo ook met het onderwerp NAS' so please bare with me 
Ik overweeg nu al een poosje om een NAS aan te schaffen en wens daarin de volgende opstelling met de schijven die ik reeds heb:
- 2x Samsung spinpoint 1TB (HD753LJ) in RAID 1
- 1x Maxtor 6 L250R0 SCS1 als temp- en eventueel als FTP locatie
In de eerste instantie was ik warmgedraaid voor de QNAP TS-410 Turbo NAS maar na wat zoeken kwam ik er achter dat geen van mijn schijven compatible zijn met deze NAS.
Nu heb ik de Netgear ReadyNAS NV+ op het oog welke na wat zoeken ook aan mijn eisen lijkt te voldoen maar ik kan nergens info vinden over compatibiliteit.
Kan één van u misschien (on)bevestigen dat dit de juiste koop is voor mij?
De NAS zal voor mij met name een veilige storage moeten zijn maar ik wil ook graag mn muziek over iTunes kunnen streamen en films over de PS3. Verder zou ik het een mooie bijkomstigheid vinden als ik hem kan gebruiken als FTP locatie.
Alle tips, truuks en commentaar is zeer welkom!
Alvast dank,
Roy Koelewijn
Ik overweeg nu al een poosje om een NAS aan te schaffen en wens daarin de volgende opstelling met de schijven die ik reeds heb:
- 2x Samsung spinpoint 1TB (HD753LJ) in RAID 1
- 1x Maxtor 6 L250R0 SCS1 als temp- en eventueel als FTP locatie
In de eerste instantie was ik warmgedraaid voor de QNAP TS-410 Turbo NAS maar na wat zoeken kwam ik er achter dat geen van mijn schijven compatible zijn met deze NAS.
Nu heb ik de Netgear ReadyNAS NV+ op het oog welke na wat zoeken ook aan mijn eisen lijkt te voldoen maar ik kan nergens info vinden over compatibiliteit.
Kan één van u misschien (on)bevestigen dat dit de juiste koop is voor mij?
De NAS zal voor mij met name een veilige storage moeten zijn maar ik wil ook graag mn muziek over iTunes kunnen streamen en films over de PS3. Verder zou ik het een mooie bijkomstigheid vinden als ik hem kan gebruiken als FTP locatie.
Alle tips, truuks en commentaar is zeer welkom!
Alvast dank,
Roy Koelewijn