Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik weet niet helemaal of dit de juiste plaats is voor mijn vraag. Ik ben dan ook redelijk onbekend met Tweakers.net en zo ook met het onderwerp NAS' so please bare with me :)

Ik overweeg nu al een poosje om een NAS aan te schaffen en wens daarin de volgende opstelling met de schijven die ik reeds heb:

- 2x Samsung spinpoint 1TB (HD753LJ) in RAID 1
- 1x Maxtor 6 L250R0 SCS1 als temp- en eventueel als FTP locatie

In de eerste instantie was ik warmgedraaid voor de QNAP TS-410 Turbo NAS maar na wat zoeken kwam ik er achter dat geen van mijn schijven compatible zijn met deze NAS.

Nu heb ik de Netgear ReadyNAS NV+ op het oog welke na wat zoeken ook aan mijn eisen lijkt te voldoen maar ik kan nergens info vinden over compatibiliteit.

Kan één van u misschien (on)bevestigen dat dit de juiste koop is voor mij?

De NAS zal voor mij met name een veilige storage moeten zijn maar ik wil ook graag mn muziek over iTunes kunnen streamen en films over de PS3. Verder zou ik het een mooie bijkomstigheid vinden als ik hem kan gebruiken als FTP locatie.

Alle tips, truuks en commentaar is zeer welkom!

Alvast dank,

Roy Koelewijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik ken die NAS ook niet, maar het lijkt me sterk dat je er een SCSI schijf in kan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Ik heb de ReadyNAS zelf en ik ben heel tevreden, heb er zelfs een beheertool voor geschreven. Vraag maar raak. :)
De ReadyNAS heeft geloof ik alleen ondersteuning voor SATA schijven, ik heb er bijvoorbeeld 4x2TB in hangen.

Bedenk dat je met de ReadyNAS alleen RAID 0, 1, 1 (auto-grow), 5, of 6 kan gebruiken. Zorg ervoor dat de grootte van je schijven dus gelijk zijn.

Compatibiliteitslijsten staan op de website, maar dat zijn labgeteste schijven. Ik heb zelf gewoon een random schijf gekozen die het beste voor het geld was en daarmee werkt het ook. Zorg gewoon dat de connectors overeen komen.
zo ook met het onderwerp NAS' so please bare with me :)
Moeten we met je baren? Het is 'bear'. ;)
Verder zou ik het een mooie bijkomstigheid vinden als ik hem kan gebruiken als FTP locatie.
Er zit standaard een FTP server op de NAS, met ondersteuning voor een beveiligde verbinding. Ik heb zelf een paar portforwards opgezet zodat ik me NAS ook van school kan benaderen en downloaden, en hem torrents kan laten downloaden.
De NAS zal voor mij met name een veilige storage moeten zijn maar ik wil ook graag mn muziek over iTunes kunnen streamen en films over de PS3.
ReadyNAS ondersteunt Apple protocol voor file sharing, en geloof ik dedicated iTunes support. Sowieso DLNA,

Edit: Oh, ik zie net dat je de NV+ bedoeld en niet de Pioneer Edition (die ik heb en die goedkoper is). De meeste informatie wat ik zei klopt echter wel. Ze draaien beide RAIDAR (een Linux distributie op basis van Debian). De specs kan je hier vinden.

[ Voor 40% gewijzigd door Sebazzz op 10-06-2010 21:28 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Super bedankt voor je info! (en de taal correctie ;))
Ik heb de bestelling uitgezet en verheug me al op de knutsel partij!

Groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 19:43:
Nu heb ik de Netgear ReadyNAS NV+ op het oog welke na wat zoeken ook aan mijn eisen lijkt te voldoen maar ik kan nergens info vinden over compatibiliteit.
Dan heb je niet verder gekeken dan je neus lang is, want op de officiële community site van Netgear vind je de HCL

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-07 21:24
Sebazzz schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 21:21:
Edit: Oh, ik zie net dat je de NV+ bedoeld en niet de Pioneer Edition (die ik heb en die goedkoper is). De meeste informatie wat ik zei klopt echter wel. Ze draaien beide RAIDAR (een Linux distributie op basis van Debian). De specs kan je hier vinden.
De Pioneer Edition kost toch juist 160 euro meer?
klik
NV+: 290 euro
NVX PE: 450 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Niet toen ik hem kocht. Was een aanbieding bij een toko.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:46
He Roykoelewijn,

Welke Netgear ReadyNAS heb je nu aangeschaft dan? Ik wil ook een Netgear ReadyNAS aanschaffen, maar gezien de huidige prijs van +- 280 euro wil ik voor de Netgear ReadyNAS NV+ gaan.

Ik vraag mij alleen af of de Netgear ReadyNAS NV+ overweg kan met 4 X 2TB Samsung F3 schijven? Deze opstelling wil ik gaan draaien. Ik krijg kan echter geen duidelijk antwoord op internet vinden.

Ik wil de NAS hoofdzakelijk voor het streamen van HD content naar mijn PS3, maar is de Netgear ReadyNAS NV+ daar wel geschikt voor?

Graag jullie advies. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Vjenne-ICT schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 08:56:
He Roykoelewijn,

Welke Netgear ReadyNAS heb je nu aangeschaft dan? Ik wil ook een Netgear ReadyNAS aanschaffen, maar gezien de huidige prijs van +- 280 euro wil ik voor de Netgear ReadyNAS NV+ gaan.

Ik vraag mij alleen af of de Netgear ReadyNAS NV+ overweg kan met 4 X 2TB Samsung F3 schijven? Deze opstelling wil ik gaan draaien. Ik krijg kan echter geen duidelijk antwoord op internet vinden.

Ik wil de NAS hoofdzakelijk voor het streamen van HD content naar mijn PS3, maar is de Netgear ReadyNAS NV+ daar wel geschikt voor?

Graag jullie advies. Thanks!
Gunner schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 13:29:
[...]

Dan heb je niet verder gekeken dan je neus lang is, want op de officiële community site van Netgear vind je de HCL

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Daar had ik al gekeken..... Maar wat zegt nu een dergelijke lijst.... Wil graag ervaringen van mensen die ook soortgelijke configuratie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Vjenne-ICT schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 11:28:
[...]

Daar had ik al gekeken..... Maar wat zegt nu een dergelijke lijst.... Wil graag ervaringen van mensen die ook soortgelijke configuratie hebben.
Ik heb in mijn ReadyNAS NVX Pioneer 4x2TB schijven van Samsung zitten (SAMSUNG HD203WI). Je moet gewoon naar de maximale capaciteit van je NAS kijken en de maximale capaciteit per slot. Ik kan wel vertellen dat een ReadyNAS de beste aankoop is die je kan maken, zeker omdat je er Bittorrent of (beter!) Transmission op kan gooien om je torrents te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Sebazzz schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 11:57:
[...]

Ik heb in mijn ReadyNAS NVX Pioneer 4x2TB schijven van Samsung zitten (SAMSUNG HD203WI). Je moet gewoon naar de maximale capaciteit van je NAS kijken en de maximale capaciteit per slot. Ik kan wel vertellen dat een ReadyNAS de beste aankoop is die je kan maken, zeker omdat je er Bittorrent of (beter!) Transmission op kan gooien om je torrents te downloaden.
Bedankt voor je reactie!

Ik vind de ReadyNAS NVX Pioneer (+- 450 euro) wel een stukje duurder dan de Netgear ReadyNAS NV+ (270 euro), dus wat is het voordeel tussen die twee? Ik zie ook dat de Netgear ReadyNAS NV+ 4 sata 150 aansluitingen heeft. Ga je dat merken dat die NAS niet voorzien is van SATA2?

Ik vind dat nergens terug waar de maximale capaciteit van de NAS is? Van de NVX is het 8GB, dat heb ik wel gevonden.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

Is er al iemand die een beetje duidelijke how-to heeft gevonden op het web.
alles wat ik tegenkom is al half op weg en in het engels. nu is dat niet zo'n probleem maar het leest wat makkelijker.

probeer dus nzbget erop te installeren, maar ben een absolute linux noob.
met een howto is alles voor elkaar te krijgen alleen kan ik niets vinden.

wie heeft nzbget op zijn nas draaien en kan mij een duwtje in de goede richting geven?

get rich or die try'in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 14:07
Ben hier zelf ook mee bezig geweest. In de eerste link kan je vinden hoe je NZBget aan de praat krijgt. De andere 2 links zijn voor het automatisch parren en unrarren van downloads.

http://www.readynas.com/f...f=36&t=31061&hilit=nzbget

Unofficial Guides:
nzbget 2.2 auto unrar | files

http://docs.google.com/fi...hl=en_GB&authkey=CMrUkLIB

http://docs.google.com/le...t=name&layout=list&num=50

Had je zelf denk ook wel kunnen vinden op het readynas forum met een beetje zoeken? Anyway hopelijk krijg je het zo aan de praat!
Pagina: 1