Belkin wireless G+ MIMO router te oud voor Windows 7?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 10:16
Ik heb een nieuwe laptop gekocht met Windows 7 Home Premium erop. Deze ziet de draadloze Belkin router maar kan er geen verbinding mee maken. Ik heb overigens de router als access point ingesteld zodat deze deel uitmaakt van een en hetzelfde netwerk als de rest.

Na veel zoeken kom ik er achter dat de Belkin eigenlijk te oud is voor Windows 7. De laatste firmware die ik kan vinden voor mijn versie is V 3.02.76 en die staat er dus al op. Deze firmware zou ondersteuning bieden tot en met Windows XP.

Belkin support reageert niet op mijn malitjes dus ben ik eigenlijk toe aan een ander merk router/access point.

Vragen:

- klopt het dat de firmware bepaald welk OS op een client wordt ondertsteund?
- zoja, welke draadloze router/access point zouden jullie aanraden?
- zie ik iets volkomen over het hoofd en zoek ik het op het verkeerde vlak?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 14:57
Lijkt me sterk.

Wat gebeurd er al je probeerd verbinding te maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Dan krijg ik de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden.

Ik heb een oud laptopje voorzien van Windows 7 Ultimate (en dat ging nog goed ook) en daar jreeg ik exact dezelfde melding. Ook deze laptop zag de Belkin router maar als ik zei verbinding maken dan kreeg ik alleen maar terug dat dit niet lukte.

De Probleemoplosser van Windows 7 kon er ook niets mee vandaar dat ik denk dat die router een te oude firmware heeft. Ik heb die oude laptop namelijk meegenomen naar een gratis acces point bij de McDonalds en daar had ik meteen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 20:00
vreemd verhaal, heb je het al geprobeerd zonder enige vorm van encryptie? Misschien dat daar iets aan ligt? Kwestie van helemaal onderaan beginnen, en vervolgens je wifi steeds verder afconfigureren.

Als je voor de rest alleen een AP zoekt, dan kun je elke wifi router nemen, hier op t.net wordt de laatste tijd met log gesproken over de TP-link, maar heb zelf goede ervaringen met linksys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ik schaam me dood......

Vanmorgen schoot het mij ineens te binnen; ik heb Mac filtering aanstaan op die Belkin en uiteraard staat daar niet het Mac adres bij van de nieuwe laptop. Deze heb ik toegevoegd en nu werkt het gewoon.

Tjezus wat voel ik me een enorme sukkel zeg...

Sorry voor het aanmaken van dit topic.