Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC boot niet wanneer er een DVD inzit!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een windows 7 DVD die het doet (getest op laptop), maar als ik hem in mijn pc druk en wil instaleren, krijg ik bij het punt waar die hoort te zeggen: "druk op een toets om de computer vanaf dvd te starten" hangen. Ik krijg alleen een zwart scherm met een knipperende underscore. Als ik de DVD speler open gaat de computer verder met het booten van de PC vanaf de harddisk. Primary boot device is wel de dvd speler. De dvd speler doet het ook gewoon met andere DVD's maar wil dus niet booten. (de computer boot trouwens ook niet wanneer er een andere DVD inzit)

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

• killugh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-07 14:30

killugh

lava right ahead

Is het een gebrande dvd? Sommige spelers hebben meer moeite met het lezen van bepaalde brandbare dvd's dan anderen. Volgens mij is daar niet veel tegen te doen.
Je zou kunnen proberen de dvd te branden op een lagere snelheid of een ander merk dvd.

pain is nothing that a downpour won't erase

• JanWillem32
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
Herstel: je bent al voorbij het bootsector en bootmap gedeelte.
Probeer je een 64 bit edite op een puur 32 bit machine te installeren?
Heb je de meest recente BIOS voor deze laptop?
Staat er er iets in het BIOS ingesteld qua virus-beveiliging, virtualisatie of no-execute?
Wat voor een systeem draait er op het moment op de laptop, waar je het hebt getest dat het optische station werkt?

[ Voor 79% gewijzigd door JanWillem32 op 10-06-2010 20:25 ]

• killugh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-07 14:30

killugh

lava right ahead

Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 19:18:
Ik heb een windows 7 DVD die het doet (getest op laptop), maar als ik hem in mijn pc druk en wil instaleren, krijg ik bij het punt waar die hoort te zeggen: "druk op een toets om de computer vanaf dvd te starten" hangen.
JanWillem32 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 20:07:
Het is ook zo, dat als het een zelfgebrande DVD is, deze inclusief bootsector gebrand moet zijn om er van op te starten. Daarnaast is het nodig om in het BIOS het DVD station als eerste in de rij voor opstarten te zetten, voor alle harde schijven en dergelijke. Als laatste kunnen sommige DVD apparaten totaal niet opstarten. (Ik heb zelf ergens een DVD speler uit 1999 die het niet kan.)
Aangezien poster aangeeft dat netjes de windows dvd bootmelding komt lijken je suggesties niet van toepassing.

pain is nothing that a downpour won't erase

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Mijn eerste suggestie zou zijn om de installtie uit te voeren vanaf USB als je mobo dat ondersteund. Andere optie zou zijn om een andere brander in je pc te hangen.

Desktop | Server | Laptop

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11 13:55

JoSchaap

Had a life, got a modem..

probeer eerst eens met een originele bootdvd/bootcd of een van een ander merk met bijv knoppix oid erop te bootten. Lukt dat wel dan ligt het probleem aan het schijfje, of de inhoud en niet aan je pc

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 19:18:
. De dvd speler doet het ook gewoon met andere DVD's maar wil dus niet booten. (de computer boot trouwens ook niet wanneer er een andere DVD inzit)

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
Vervang de DVD drive zelf.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1