Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunStealer
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-01 16:26
Ik wil een HTPC met XBMC nu is mijn simpele vraag: Is het een goed idee om hiervoor een MSI Wind Box DE200 te kopen of kan ik hiervoor beter een andere PC kopen.
Hij zal worden aangesloten op een HD-Ready tv... Maar waarschijnlijk komt hij in de toekomst bij een Full-HD tv te staan.
Het plan is om er XBMC live op te zetten.

Alvast bedankt,

JvE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
DE200 heeft een ATI gpu, dus werkt niet onder Linux. Je hebt een ION of ION2 doosje nodig zoals de Zotac ID11, Asus EB1012, 1012P of 1501, Acer Revo R3610, Shuttle XS35, etc.

(edit: je krijgt er idd wel beeld uit, maar hardware decoded video voor ATi/Intel is nog steeds problematisch en nog behoorlijk beta/alpha. nVidia is nu al tijden lang supported en volwassen.)

[ Voor 67% gewijzigd door Dreamvoid op 11-06-2010 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dreamvoid schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 10:35:
DE200 heeft een ATI gpu, dus werkt niet onder Linux. Je hebt een ION doosje nodig zoals de Zotac, Asus EB1012 of 1501, Acer Revo R3610, etc.
De nieuwste XBMC Live versies hebben tegenwoordig ook support voor ATI en Intel videokaarten/chips. Kan dus prima. Of het daarna ook fatsoenlijk lukt om HD content zonder schokken te streamen is een tweede verhaal.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320263

Hier ben ik ook wel benieuwd achter, ik wou juist dezelfde combinatie kopen.

• SunStealer
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-01 16:26
redfoxert schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 10:39:
[...]

De nieuwste XBMC Live versies hebben tegenwoordig ook support voor ATI en Intel videokaarten/chips. Kan dus prima. Of het daarna ook fatsoenlijk lukt om HD content zonder schokken te streamen is een tweede verhaal.
Mijn bedoeling is niet om te streamen maar om het van externe HD (1 TB) af te spelen. Zou dit goed werken?