Toon posts:

thermaltake kast en rampage III extreme

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een thermaltake element g kast en een Asus rampage III extreme moederbord en het past niet,tenminste heeeeel krap met spanning op bord!(door schuine kant achterin de kast om de kabels "onzichtbaar" te maken!)
Heb ik het moederbord vastgezet krijg ik met geen mogelijkheid me sata kabel erin...wat te doen?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2010 17:53 ]

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03-2025

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Andere kast kopen ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is een goeie,daar was ik nog niet op gekomen duuuh,heb het nieuw en is geschikt volgens thermaltake voor alle soorten atx moederborden!
Trouwens aan een goed antwoord heb ik meer dan aan een opmerking van niets!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03-2025

Mexel

Plaats eens een foto van de kast. dan kunnen we zien wat je probleem is.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik wat nors overkom maar ik heb steeds een beetje gespaard en besteld totdat ik een gehele pc bij elkaar heb en nu wilde ik de pc in elkaar zetten en dit is het resultaat!

Ik dacht zelf aan om dubbele afstandhouders te gebruiken of een klein moertje tussen de afstandhouders en het moederbord, maar dan kom ik niet uit met de aansluitingen aan de achterkant van de pc!

Waarschijnlijk moet ik de ovale gaten verder uitzagen zodat ik me sata kabels in de aansluiting kan stoppen ,maar das geen optie en ruilen van kast...nee ik vind de kast goed genoeg alleen die schuine kant is het dilemma en die schuine kant zorgt dus dat er iets wat spanning op het bord komt te staan,wat ook niet echt een optie is...dus tja wat te doen!

Heb ook al een mail gestuurd naar thermaltake,en dat duurdt weer 3 dagen om antwoord te krijgen en dan ben ik nog niets verder!!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Datzelfde probleem had ik dus ook met mijn Asus P6T board die ook de s-ata aansluitingen aan de zijkant heeft zitten, waardoor ik helaas bij een aantal kasten uit te testen dus toch uiteindelijk bij een Antec P193 terrecht gekomen ben.

Probleem is vooral bij kasten waarbij de harddiskunit dwars in de kast geplaatst is en dan de diepte van de kast net niet genoeg is. Persoonlijk zou ik niet gaan sleutelen aan de kast zelf en al zeker niet het moederboard onder "spanning" gaan monteren. Het is dan wel correct dat alle ATX boarden qua formaat erin passen maar wat niet wil zeggen dat dan eventuele aansluitingen ook goed zitten.

Enigste wat ik je kan aanraden is toch helaas een andere kast nemen en dan erop letten dat liefst de harddiskunit niet dwars geplaatst is maar in de lengterichting van de kast. In elk geval kan ik je uit eigen ervaring garanderen dat je in een Antec P193 hier geen problemen mee zult hebben, maar zeker zullen er ook genoeg andere kasten zijn.

Overingens andere optie zou nog zijn wanneer je s-ata kabeltje gebruikt met een haakse connector, alleen nadeel is dat je dan maar een beperkt aantal aansluitingen kan gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door Roel1966 op 10-06-2010 21:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
thnx,alleen als ik een haakse neem gaat het snoertje naar de achterkant en niet naar voren,dus ik zou een sata kabeltje moeten hebben die je naar links en rechts kan draaien,kweet niet of dat bestaat!

bedankt en ik zal eens rondsnuffelen naar een soort gelijke kast die geen schuine hoek heeft!!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
ik zeg, gewoon de dremel erin..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 00:15:
thnx,alleen als ik een haakse neem gaat het snoertje naar de achterkant en niet naar voren,dus ik zou een sata kabeltje moeten hebben die je naar links en rechts kan draaien,kweet niet of dat bestaat!

bedankt en ik zal eens rondsnuffelen naar een soort gelijke kast die geen schuine hoek heeft!!
Naar links of naar rechtsdraaiende connectoren bestaan voor zover ik weet niet maar je hebt wel of naar links of naar rechts vaste connectoren dus dat zou ook nog een optie voor je zijn. Alleen niet dus dat die flexibel zijn en het vaste haakse connectoren zijn maar dan moet je eens kijken op www.kleinspul.nl daar kwam ik die tegen.

Een dremel zou ik nooit aan beginnen in een nieuwe kast en zeker nu je de kast nog kan omruilen zou ik mij al dat werk besparen. Een tip is dat je erop moet letten dat er ook een E-ATX moederboard in kan want dan zit je altijd goed, net zoals in die Antec P193 van mij ook kan ik daarvoor die toen gekozen heb.

Verwijderd

Topicstarter
HEY,

Bedankt voor het reageren!
Om de spanning van het bord te halen kon ik het ophogen zonder last te hebben van de aansluitingen aan de achterkant,ik heb er hele kleine ringetjes,(twee M2 ringetjes onder elke afstandhouder gelegd zodat ik genoeg vlees /schroefdraad over had)voor gebruikt waardoor het bord dus 1,5 mm omhoog ging,en helaas heb ik wel gezaagd maar het resultaat is goed en ik ben tevreden,ik heb de ovale gaten zo uit gezaagd dat het 1 ovaal gat werdt en met nog wat zwarte verf heb ik het voor het zicht mooi gemaakt,en een haakse sata kabel gebruikt alles past en ik ben tevreden!

Dus voor iedereen die een element G kast wil aanschaffen en een E ATX mb erin wil zetten,...het kan als je een dremel heb en het een beetje goed bekijkt is het eigenlijk een peuleschilletje!

Nogmaals bedankt voor het reageren en een nieuwe kast kopen en deze omruilen was ik niet echt van plan want ik ben tevreden met me keus en het ziet er goed uit!!

d:)b d:)b d:)b d:)b d:)b d:)b *O* *O*

:w

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-02 10:23

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Dat roept om foto's natuurlijk. ;)

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is het niet zo goed te zien,(heb niet zo'n goeie camera)maar dit is het resultaat!

Afbeeldingslocatie: http://i624.photobucket.com/albums/tt329/grooverd/HPIM1988.jpg

De gehele kast,(is nog niet helemaal klaar)zoals je ziet!

Afbeeldingslocatie: http://i624.photobucket.com/albums/tt329/grooverd/HPIM1998.jpg

Groetjes

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2010 18:10 ]

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Verwijderd schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 18:06:
Misschien is het niet zo goed te zien,(heb niet zo'n goeie camera)maar dit is het resultaat!

http://i624.photobucket.c...329/grooverd/HPIM1988.jpg

De gehele kast,(is nog niet helemaal klaar)zoals je ziet!

http://i624.photobucket.c...329/grooverd/HPIM1998.jpg

Groetjes
Ik krijg kriebels van je slechte taalgebruik, maar je hebt het wel mooi opgelost moet ik zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik niet zo goed kan typen in het nederlands.

Als je kriebels krijgt dan moet je krabben....lol

THNX
Pagina: 1