SEO vriendelijke URL's structuur

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wartus
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-09-2023
Beste Tweakers,

Na theorie te hebben gelezen omtrent SEO vriendelijke URL's, ben ik nu bezig voor mijn webshop dit aan te passen. Echter kan dit mijns inziens op meerdere manieren en ben ik in dubio wat de beste URL structuur zou kunnen zijn. Ik ben tenslotte nog enigzins een noob :)

Mijn webshop is bedoeld voor drukwerk en de producten en categorieën zorgen voor veel lagen.

Optie 1: www.mijnsite.nl/drukwerk/...al/metglanslaag/a6formaat (teveel lagen)
Optie 2: www.mijnsite.nl/drukwerk/...-laag-digitaal-a6-formaat (lijkt mij de beste keus)
Optie 3: www.mijnsite.nl/flyers/digitaal/metglanslaag/a6.html (dit is mijns inziens de meest optimale vorm, maar helaas is het geen optie. Dit omdat de eerste laag achter mijnsite.nl/drukwerk/ consistent terug moet komen in de url structuur van de diverse productpagina's)

Ik hoor graag jullie mening..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
volgens mij is die eerste best, maar wel erg lang zo. je kan ipv metglanslaag ook gewoon glans gebruiken. en voor formaat gewoon a6.

dan krijg je dus een structuur die ongeveer zo is:

subdomain.domain.tld/drukwerk/soort/papiersoort/formaat

dat is volgens mij het meest overzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
En in hoeverre flyers/digitaal zinvol is.

Je drukt geen digitale flyers lijkt me ;)

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 07:59
Indien het je echt om de SEO gaat kan je het beste het zo kort mogelijk houden, des ter hoger het level van de pagina des ter meer relevant het voor de zoekmachine is zoals SenSEO aanduidt.

mijnsite.nl/drukwerk/flyers/met-glans-laag-digitaal-a6-formaat.html*

* De extensie is natuurlijk niet nodig maar zal wel beter staan omdat het geen directory is maar een product die hij/zij bekijkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wartus
aZuL2001 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 18:03:
En in hoeverre flyers/digitaal zinvol is.

Je drukt geen digitale flyers lijkt me ;)
Binnen de branche drukwerk druk je kleine oplagen 'digitaal' en grote oplagen 'offset', aangezien binnen deze twee categorieën exact dezelfde papier soorten en formaten voorkomen, moet je dit dus wel verwerken in de url.

Ter voorbeeld bij deze drukwerk aanbieder, http://www.drukland.nl/area/1/flyers.html wordt de categorie en de pagina steeds dieper. Aangezien ik een soort gelijke indeling zal aanhouden, lijkt het me niet verstandig elke level als een aparte /folder/ te vermelden, dan wordt het te lang lijkt me.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
Wat kan het de klant boeien of je een kleine oplage digitaal drukt.
Lijkt mij dat je je richt op je klant. Dat is dacht ik het hele idee van een goede ranking.

mijnsite.nl/flyers/glans/a6.html zou ik doen
Dan hou je het ook nog eenvoudig om uit te leggen over de telefoon.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:32

Sebazzz

3dp

aZuL2001 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 21:02:
Lijkt mij dat je je richt op je klant. Dat is dacht ik het hele idee van een goede ranking.

Waarom de .html?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
.html hoeft voor mij ook niet.
Maar was een eerdere suggestie.

Mijn punt gaat meer om onzinnig lange url's

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wartus
aZuL2001 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 21:02:

Dat is dus niet mogelijk, dan heb je namelijk 2 verschillende producten die gekoppeld zijn aan 1 URL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 08:24
Is het niet mogelijk voor een klant om een product te kiezen en daarna pas de drukmethode? Zodoende kan je je url's korter maken en de printmethode afhandelen in het bestelproces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wartus
Flowmo schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 09:57:
Is het niet mogelijk voor een klant om een product te kiezen en daarna pas de drukmethode? Zodoende kan je je url's korter maken en de printmethode afhandelen in het bestelproces.
Dat is een goed idee, maar het brengt behoorlijke IT aanpassingen met zich mee. Ik heb alles al klaar staan voor de URL's. Ik hoef ze alleen nog te importeren en uiteraard de juiste structuur aan te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
Dan gebruik je toch wat jij wil gebruiken en waar het minste werk aan hebt ? :?

Voor een klant is het niet interessant hoe het gedrukt/geprint wordt.
Die wil zijn flyers hebben.

En voor de volledigheid geef je op de offerte/opdrachtbevestiging aan op welke wijze (offset/digitaal) je het produceert.

Hanteer het KISS principe. Keep It Simple Stupid.

Website bouw je om je klanten te bedienen. Die pet opzetten, en niet de drukkers-pet.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Hawk
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-01 21:48
aZuL2001 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 20:37:
Website bouw je om je klanten te bedienen. Die pet opzetten, en niet de drukkers-pet.
Klopt als een bus, als je tenminste voor consumenten iets aan het maken bent.

Edit: ik bedoel, zijn je klanten consumenten (die het vakjargon niet eigen zijn), of hebben [het gros van] je klanten voldoende technische kennis (bijv. reclamebureaus).

[ Voor 24% gewijzigd door Black Hawk op 12-06-2010 11:01 ]

Wie nooit tijd heeft, kan er niet mee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wartus
Black Hawk schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 10:53:
[...]

Klopt als een bus, als je tenminste voor consumenten iets aan het maken bent.

Edit: ik bedoel, zijn je klanten consumenten (die het vakjargon niet eigen zijn), of hebben [het gros van] je klanten voldoende technische kennis (bijv. reclamebureaus).
De doelgroep bevat zowel consumenten als bedrijven. De verhouding zal ongeveer 60/40 zijn, waarbij in ogenschouw mag worden genomen dat bedrijven een hogere order waarde zullen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De beide drukmethodes hebben elk hun eigen prijskaartje. Lijkt me helemaal niet zo vreemd om dat verschil uit te leggen. Klanten zijn misschien niet geïnteresseerd in hoe drukken werkt, maar wel hoe de prijs per flyer tot stand komt.
Pagina: 1