[geheugen koeling overzetten]

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit type geheugen: KHX3200A/512 is eentje van Kingston HyperX serie met koeling derop. Maar this eentje van de ddr-serie. Mijn vraag is dus nu , kan ik die koeling ervan afhalen en op mijn ddr3 geheugen zette. Zoja , hoe?
en is dat oude gehuegen dan niet kapot of kan dat door branden?
(Mijn geheugen is ddr3 1gb kingston value ram )

Groetjes Joey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:39

Bolletje

Moderator Harde Waren
De kans is er dat je je memchips sloopt ermee. Daarnaast is het effect maar gering van zo'n heatspreader, het is meer de looks.

Ik zou het zelf niet doen, teveel risico :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Ligt er sowieso aan of beide module's dual-sided zijn. Als dit niet het geval is zal het sowieso niet gaan passen. Verder is het geen probleem hoor ;) Gewoon rustig blijven en er de tijd voor nemen. Tijdens verwijdering verwarmen met een föhn oid helpt, heb het zelf ook gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom zou je koeling op valueram willen zetten? Dat zorgt er alleen maar voor dat het minder goed koelt.
En ik zou het idd niet van bestaand geheugen afhalen en ergens anders weer opplakken, dat is echt de moeite niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De meeste geheugenkoeling zit er enkel op voor de sier. Dan lijkt het "sneller" dan standaard geheugen. Echter is het ook gewoon niet effectief in 90% van de gevallen, en koelt het niet beter dan gewoon naakte chips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Admiral Freebee schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 17:17:
De meeste geheugenkoeling zit er enkel op voor de sier. Dan lijkt het "sneller" dan standaard geheugen. Echter is het ook gewoon niet effectief in 90% van de gevallen, en koelt het niet beter dan gewoon naakte chips.
Je zou naast het looks-argument (hoewel ik het daar wel mee eens ben) ook nog als argument kunnen aanvoeren dat het veiliger is met inbouwen. Er bestaat natuurlijk een kans dat je statische elektriciteit uit je lijf door je geheugenbalkjes heen laat lopen zonder zo'n koelplaatje erop. Dus met dat plaatje is het weer wat veiliger. :)

Maar verder is het vooral voor de looks, ik vind bijvoorbeeld zelf zo'n kaal geheugenbalkje maar lelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dus , voor de moeite kan ik het doen. Maar voor de koeling kan ik het beter niet doen?
Want dan laat ik het natuurlijk :P , die stripjes vind ik ook wel oldskool look hebbe :P dus zoerg vind ik het niet . Maar ik vond ze in mun vaders pc en mun broer wouw ze niet , dus d8 anders ikke wel als het gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-08 11:29

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Als je alles heel wil laten kan je ook gewoon nieuwe heatspreaders kopen :) die verkopen ze wel bij highflow etc.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 10:46
heatspreaders is niks anders dan marketing. Dat het inbouwen van memory veiliger wordt is een goed argument, maar beetje tweaker gebruikt antistatisch handschoentjes of een kabeltje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
ohw, en die heatspreader is niet van een geleidend materiaal? het is dus geen goed argument, want de kans op statische elektriciteit is net zo groot

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sterker nog , die heatspreader kan miss wel voor warmere modules zorgen als die dicht bij de nb of cpu zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-08 11:29

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:23:
Sterker nog , die heatspreader kan miss wel voor warmere modules zorgen als die dicht bij de nb of cpu zit. :)
hoe kan dat dan ? :P

ik denk dat heatspreaders zonder vinnen weldegelijk kunnen koelen gezien die het koeloppervlak alleen maar groter maken.
/me mythbusters opbelt

[ Voor 3% gewijzigd door BGB4rn op 11-06-2010 11:30 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
dat kan omdat stralingswarmte via de lucht kan worden overggedragen aan nabij gelegen voorwerpen met een warmtegeleidingscoëfficient hoger dan dat van zuurstof

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar dan kan hier een slotje op aangezien ik me dan bed8t heb en het niet ga doen :) ,

Btw , jullie mogen ook jullie discussie doorgaan :P
Pagina: 1