iexplorer op je mac! De gevaren?

Pagina: 1
Acties:

• Flox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-02 09:14
Hallo allemaal,

Ja ja ik weet het, het is belachelijk, maar ik kan er helaas niet omheen. Indien ik op mijn werk wil inloggen dan moet internet explorer geïnstalleerd zijn. Met een andere browser is het niet mogelijk om in te loggen. :(

Nu is mijn vraag wat is het gevaar (beveiliging oid?) van het installeren van internet explorer op je imac onder OS X leopard?

Earth is nice, heaven is better...

Verwijderd

Niet groot, maar je kan Internet Explorter plugin voor FIrefox gebruiken toch? (Of Chrome, etc)

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-01 12:51
De laatste ondersteunde versie van IE for Mac is IE5... dat wil je volgens mij niet draaien.
Je kan wel IEs4mac proberen.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Tom
  • Niet online

Tom

Welke Internet Explorer voor de Mac? Er was heel vroeger een versie, maar die is zwaar verouderd.
De enige mogelijkheid om IE te draaien op je Mac is via Windows (via Bootcamp of virtueel).

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:04
Je kan Internet Explorer (de windows variant) niet gewoon installeren onder OSX, er is een brakke versie in omloop genaamd IE4OSX, maar dat werkt niet echt lekker.

Je kan proberen je user-agent van je huidge browser naar IE om te zetten voor de betreffende site, misschien dat het werkt.

@The Great HooD, De internet explorer plugin voor Firefox werkt enkel onder Windows, het is niet zo dat die op magische wijze IE installeert onder OSX.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

Verwijderd

Je kunt ook de "echte" IE (6 of 7) draaien via Crossover. Via Crossover kun je verschillende Windows programma's installeren zonder Bootcamp, Parallels of Fusion, en het is een stuk goedkoper dan de laatste twee. IE zit volgens mij zelfs inbegrepen.

Zo heb ik bijv. ook GTA2 draaien op m'n Mac :+

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
Microsoft geeft geen IE meer uit voor Mac, mocht je echt inderdaad IE nodig hebben dan zal je beste uit zijn met een VM en windows, want gok dat er dan een plugin bij zit en die dan ook weer iets wil hebben.

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:04
Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 17:32:
Je kunt ook de "echte" IE (6 of 7) draaien via Crossover. Via Crossover kun je verschillende Windows programma's installeren zonder Bootcamp, Parallels of Fusion, en het is een stuk goedkoper dan de laatste twee. IE zit volgens mij zelfs inbegrepen.

Zo heb ik bijv. ook GTA2 draaien op m'n Mac :+
Alleen zijn die allebei dan zo gaar als maar kan. (IE6 wordt wel standaard meegeleverd) maar IE7 niet dacht ik. Dan is IES4OSX volgens mij nog een betere oplossing.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Flox
  • Laatst online: 01-02 09:14
Echt waardeloos.

- plugin voor firefox werkt niet
- explorer via wine oid werkt ook niet: geen takbalk / adresbalk
- hoe ik de user engine aan moet passen in firefox weet ik niet.

De foutmelding die ik overigens krijg is de volgende:
Terminal services ActiveX requires internet explorer

kan ik hier nog iets anders mee?

Earth is nice, heaven is better...

• Petervanakelyen
Vragen aan je sysadmin waarom je enkel via ActiveX op je Terminal Server geraakt?

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:43

TeeDee

CQB 241

Je zou kunnen proberen om gewoon Remote Desktop voor OSX te gebruiken. Om nu een TS client via ActiveX in je browser te slingeren vind ik persoonlijk niet handig.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Flox schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 20:06:
Echt waardeloos.

- plugin voor firefox werkt niet
- explorer via wine oid werkt ook niet: geen takbalk / adresbalk
- hoe ik de user engine aan moet passen in firefox weet ik niet.

De foutmelding die ik overigens krijg is de volgende:
Terminal services ActiveX requires internet explorer

kan ik hier nog iets anders mee?
Download de MS Remote Desktop Client en gebruik dat.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07-2025
virtualbox met xp?
Of vmware/parallels?

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

• Igor92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-01 22:14
Ik heb dit ook voor een website van school.

Ik heb het opgelost (zoeken op het internet) door een functie in safari. Ik heb nu bovenin een menu knopje 'Ontwikkel' (klik) -> 'gebruikeragent' (klik) -> En dan kan ik een hele hoop browsers kiezen. Safari doet zich dan voor als een andere browser.

Ik hoop dat het lukt, ik heb volgens mij die knop 'ontwikkel' zelf toe moeten voegen, al weet ik dit niet meer zeker.

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:13
Dat werkt ook maar half. Bijvoorbeeld bij het ontwikkelen van websites worden specifieke mozilla/webkit dingen nog gewoon getoond terwijl je IE als useragent kiest.

Je kan dit item trouwens aanzetten bij voorkeuren en dan geavanceerd en dan onderin het vinkje aanvinken.

[ Voor 49% gewijzigd door Sluuz op 11-06-2010 08:39 ]

PSN: Sluuz

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-01 07:34

Bosmonster

*zucht*

OxiMoron schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 21:56:
virtualbox met xp?
Of vmware/parallels?
+1

Virtualbox is zelfs gratis (open source).

Dit is de enige fatsoenlijke manier, zeker als je ActiveX-ondersteuning nodig hebt.

[ Voor 17% gewijzigd door Bosmonster op 11-06-2010 10:30 ]

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:43

TeeDee

CQB 241

VirtualBox wel, Xp niet ;) Als je inderdaad echt ActiveX nodig hebt is het natuurlijk wel the way to go.

Maar goed, laat TS eerst maar eens reageren...

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:29
ACS --> ASD

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• ppl
  • Niet online

ppl

Petervanakelyen schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 20:10:
Vragen aan je sysadmin waarom je enkel via ActiveX op je Terminal Server geraakt?
Dat zul je aan Microsoft moeten vragen, die hebben het antwoord, niet de sysadmin (die moet het alleen maar inzetten van de grote baas).

Gewoon doen wat CyBeR al aangeeft: niet de webinterface gebruiken maar de officiële remote desktop connection client for Mac van Microsoft zelf. Een ander alternatief is het programma CoRD. Voordeel van CoRD is dat deze niet zo nukkig en raar doet wat toetsenbordlayout betreft en ook niet echt problemen vertoond als je de linker en rechter muisknop hebt omgewisseld (wat bij linkshandig muisende mensen wel eens voorkomt).

• Petervanakelyen
ppl schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 21:06:
[...]

Dat zul je aan Microsoft moeten vragen, die hebben het antwoord, niet de sysadmin (die moet het alleen maar inzetten van de grote baas).

Gewoon doen wat CyBeR al aangeeft: niet de webinterface gebruiken maar de officiële remote desktop connection client for Mac van Microsoft zelf. Een ander alternatief is het programma CoRD. Voordeel van CoRD is dat deze niet zo nukkig en raar doet wat toetsenbordlayout betreft en ook niet echt problemen vertoond als je de linker en rechter muisknop hebt omgewisseld (wat bij linkshandig muisende mensen wel eens voorkomt).
Ik doelde er meer op dat het gek was als je niet gewoon een RDP-client kon gebruiken. Blijkbaar kan dat wel, dus het lijkt me gemakkelijker om dat te doen dan dat je gaat klooien met IE op OS X.

• ppl
  • Niet online

ppl

Kan maar daarvoor hoef je niet bij de sysadmin te gaan vragen waarom je enkel via activex op de ts geraakt, dan stel je eerder de vraag hoe je zonder gebruik van iets als IE op de ts kan komen (en dat antwoord wordt hier al een paar keer gegeven).

• Petervanakelyen
In het geval van de TS had hij dan beter kunnen vragen aan de sysadmin hoe hij met zijn Mac op de TS geraakt.
Dan kan die aanbevelen of hij het beter doet met IE for Mac of RDP en had deze (overigens compleet nutteloze) discussie tussen ons niet plaatsgevonden ;)

Ik neem overigens aan dat het probleem ondertussen is opgelost, aangezien er niets meer van de TS (Topic Starter in dit geval) wordt vernomen?

Pagina: 1