DIY waterkoeling - project supercool
Hallo allemaal. Ik wil voor mijn volgende casemod zelf ook waterkoeling gaan maken. Maar ik heb dus nog geen enkele ervaring met waterkoeling. Heb er al wel ontzettend veel over gelezen, en veel mensen gezien die zelf waterkoeling maakten. Ik houd wel van wat overkill, dus dat moet dit project ook worden. Ik wil alles van koper gaan maken, zodat ik geen gedoe krijg met meerder metalen die niet goed samen gaan, enz. Maar nu heb ik allereerst wat vraagjes.1. Weet iemand een adres waar ik relatief kleine hoeveelheden koper kan krijgen (Heb een staaf van minstens 1,5 cm dik en 5 breed nodig om de blokken uit te maken, wat koperpijpen (kan ik ook hier bij de fixet krijgen maar niet zo goedkoop), en 50 vinnen van 0,8mm dik 5 bij 30). Dit is allemaal maar ongeveer, want de maten mogen best wat afwijken als dat goedkoper is, of beter beschikbaar.
2. Ik wil een radiator maken van ongeveer 30 bij 50. Ik wil of 2 tower-ventilatoren, of 2-3 gewone ventilatoren gebruiken. Welke zijn hier het meest geschikt voor?
3. Hoeveel afstand kan ik het beste tussen de vinnen op de radiator doen voor een stil goed koelend resultaat?
4. Zijn ergens 1:1 tekeningen van de sockets, NB, SB van de XFX 780i? Dan is dat makkelijker om straks uit te zagen uit plexi.
5. Is het verstandig om ook een stuk plexi achter het moederbord te doen om de blokken te gaan monteren?
6. Iemand verder nog tips?
[ Voor 4% gewijzigd door boazkl0p op 10-06-2010 16:41 ]