5850 icm Epox AF570+Ultra geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09-2025

L3TUC3

GoT vegetable?

Topicstarter
Het is alweer een tijd geleden dat ik hulp nodig had van medetweakers, maar ik ben nu met stomheid geslagen.

Vandaag heb ik mijn nieuwste speeltje ontvangen: een Sapphire HD5850 2GB Toxic.

Gelijk mijn oude 8800GTS eruit en de 5850 erin. Stroomkabels geprikt en de DVI kabels aangesloten.

Maar nu komt er geen beeld. Alles boot tot C1/F1 en dan reboot de PC om de toer weer opnieuw te doen. De fan start en valt dan weer stil totdat het bios een PCI kaart probeert te posten waarna de fan op 100% blijft draaien zonder beeld. Ik heb het bios al gereset naar standaardwaarden, maar helaas zonder soelaas.

De relevante onderdelen van mijn setup:

Epox AF570+Ultra (laatste bios)
Zalman ZM600HP
Sapphire HD5850

Het enige dat ik kan bedenken is dat ik de stroomkabels niet op de goede manier heb aangesloten. De handleiding is niet echt duidelijk over hoeveel ik moet aansluiten (op het moment 2x 6pins PCI-E). Of anders zou mijn mobo alweer te antiek voor deze fantastische kaart (PCI-E 1.0).

Iemand verder een idee?

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Verwijderd

Kan je voeding wel genoeg stroom leveren ?
Ik zou zeggen: snel de oude 8800GTS er weer in, om te kijken of er niet iets stuk is gegaan.
Of de HD5850 in PCI-Express 1.0 kan, dan zul je even na moeten kijken.

• L3TUC3

L3TUC3

GoT vegetable?

Topicstarter
Met de 8800GTS er weer in is er geen vuiltje aan de lucht. Ding post gewoon en gaat gelijk de bios in. Bij de 5850 niet.

Ik heb inmiddels de pci-e klok op 100Mhz gezet, verschillende plugs gebruikt voor de stroomtoevoer aan de kaart. Mijn PSU heeft 4 dedicated +12V rails en zelfs als ik er twee met 6-pins in de kaart prik geen beeld. 600W zou meer dan genoeg moeten zijn.

Maar...

De kaart post kennelijk wel, maar niet meteen. Bij het eerst opstarten schiet de fan van 0 naar 100%, herhaalt zich een paar keer en gaat dan langs de post. Windows wordt geladen want ik kan het welkomsgeluid over de speaker horen. Ik heb echter geen beeld tijdens dit hele gebeuren.

Ik heb op diverse fora mensen met hetzelfde probleem gezien en zij fixden dit door hun bios naar een nieuwere versie te flashen. Echter heeft Epox geen updates voor dit bord gegeven sinds 2007. Ik heb een mail gestuurd naar de support, maar de kans is klein aangezien het bedrijf eigenlijk over de kop is. een andere tijdelijke oplossing was om de reset-knop te cyclen, maar dat werkt bij mij niet. Ik heb nog geen letter op mijn lcd's kunnen toveren.

Ik ben bang dat ik een nieuw mobo moet aanschaffen wil ik de kaart werkend krijgen, maar dat is eigenlijk iets waar ik nog een tijdje op wilde wachten.

Verwijderd

Dan is inderdaad het moederbord waarschijnlijk niet geschikt voor die kaart.

• Hexos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-01 10:26
De kaart is ''backwards compatible with PCIe 1.0'' oftewel je moederbord heeft geen probleem met je 2.0 kaartje.
Heb je er twee monitoren op aangesloten?

[ Voor 15% gewijzigd door Hexos op 10-06-2010 22:01 ]

• L3TUC3

L3TUC3

GoT vegetable?

Topicstarter
Hexos schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 21:59:
De kaart is ''backwards compatible with PCIe 1.0'' oftewel je moederbord heeft geen probleem met je 2.0 kaartje.
Heb je er twee monitoren op aangesloten?
De bedoeling is uiteindelijk 2 monitoren, maar voor probleemoplossing sluit ik er maar eentje aan.

• L3TUC3

L3TUC3

GoT vegetable?

Topicstarter
Lijkt erop dat dit mijn probleem is.

http://support.amd.com/us...sing-Radeon%20HD5000.aspx

Een nieuw BIOS zou mijn probleem dus oplossen, alleen denk ik niet dat er nog een nieuw BIOS komt voor mijn mobo :'(

• L3TUC3

L3TUC3

GoT vegetable?

Topicstarter
Ik heb maar in de buidel getast en een nieuw mobo/cpu/ram gehaald. Bedankt voor de reacties.

Pagina: 1