snelheid router

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirty-perry
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-01-2023
hallo ik heb een ziggo 50Mbit verbinding met een linksys WRT54G router.
de vraag is kan deze router de snelheid aan met vaste verbindingen en heb ik een snellere netwerkkaart nodig bv. een gigabit om de optimale snelheid te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:07
Kijk de snelheid van je wan verbinding na en de snelheid van je switch in de router. Volgens mij was dit 100Mb en geen Gigabit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:09
De netwerk aansluitingen op je Linksys zijn 100Mb, dus een Gigabit netwerk kaart zal je geen extra snelheid opleveren. Kans is wel groot dat deze router geen 50Mb kan routeren tussen zijn WAN en LAN aansluitingen en je daardoor minder snelheid haalt. In dat geval is een snellere router aan te raden, zie voor tips oa het grote Ziggo topic of bv Smallnetbuilder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je een gigabit nic wil aanschaffen, moet alles gigbit zijn van begin tot eindpunt.
Maar die router is wel een leuke maar ik denk niet dat je die snelheid ooit zult halen...
wil je de stabielste verbinding moet je alles gigabit maken (dus ook een gigabit router, nic bekabeling)
en dan maar duimen dat je dicht bij de wijkcentrale zit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Afstand tot de wijkcentrale speelt geen rol bij Ziggo ((Euro)DOCSIS).

Maar deze router gaat idd geen 50mbit trekken, of het moet een hele recente versie zijn, dacht dat die wat sneller waren :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxyn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 18:04
Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 15:36:
Voorzover ik weet is het niet mogelijk om een 50 Mbit verbinding te krijgen met ADSl.
Dus ik denk dat we er wel vanuit kunnen gaan dat dirty-perry glasvezel heeft en dus maakt de afstand tot de centrale niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bargemanos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-02 20:26
Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 15:36:

Ziggo is kabel, dus daar heb je niks mee van doen.

WRT54G heeft een LAN -> WAN snelheid van (als ik het me goed herinner) 35 mb/s. In de zelfde situatie heb ik met UPC (120mb/s) ook een nieuwe router en Gbit apparatuur moeten aanschaffen om de volledige snelheid te halen.

Voor 50mb/s van ziggo is een LAN van 100mb/s voldoende voor alleen het internet verkeer.

uhuuummm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja sorry klopt, is kabel he..
1 keer zeggen is genoeg mannen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neophyte89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-05-2024
dirty-perry: Ik heb dezelfde router gebruikt in combinatie met het zelfde abonnement, ik hield keurig de 50mbit, het zal dus niet aan de snelheid van de router liggen.

Wellicht begint je router onstabiel te worden, ik heb hem vervangen door een netgear WNDR3700, hier haal je hogere snelheden mee over LAN.

Maar om weer terug te komen op je verhaal, de WRT54G kan de snelheden van ziggo aan.
Je downloade snelheid zou rond de 5,6/5,7 MB/s moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
Optimale snelheid ga je niet trekken daarmee 1 pctje lukt wel maar met meerdere krijgt deze toch problemen op deze snelheden.

Een paar routers die het wel goed trekken.
http://www.linksysbycisco.com/NL/nl/products/Routers
(WRT610N)
(WRT320N)

@Boven, Ziggo = toch altijd kabel docsis 3.0 :P
Afstand heeft er niks mee te maken, wel het aantal grootverbruikers in de buurt op piekuren, maar dan kak je een keer in met 10Mbit ofzo...

[ Voor 14% gewijzigd door BAS80 op 10-06-2010 15:52 ]

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 14:14

mokumouse

LOLstoel User

Bargemanos schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 15:40:
[...]

Ziggo is kabel, dus daar heb je niks mee van doen.

WRT54G heeft een LAN -> WAN snelheid van (als ik het me goed herinner) 35 mb/s. In de zelfde situatie heb ik met UPC (120mb/s) ook een nieuwe router en Gbit apparatuur moeten aanschaffen om de volledige snelheid te halen.

Voor 50mb/s van ziggo is een LAN van 100mb/s voldoende voor alleen het internet verkeer.
Ik heb dezelfde router icm Fiber power 60 Mbit van UPC. Die 60Mbit haal ik met m'n linksys, je 50 Mbit moet dus ook lukken.

edit:

wat betreft stabiliteit, je hebt de mogelijkheid om je Linksys te flashen met een custom firmware. In mijn geval Tomato, nooit stabiliteits issues gehad.

[ Voor 11% gewijzigd door mokumouse op 10-06-2010 15:55 ]

Blaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:09
Let er even op dat er nog wel wat verschillende soft -en hardwareversies vd WRT54G zijn en ze niet allemaal even snel zijn. Geen garantie dus dat je de volle 50Mb gaat halen met de jouwe.

[ Voor 9% gewijzigd door Nielson op 10-06-2010 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirty-perry
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-01-2023
dank je wel allemaal voor de reacties
Pagina: 1