Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Forum] Melding in tegenspraak met de feiten?

Pagina: 1
Acties:
  • 311 views

• Feanathiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

Topicstarter
Of het om een bug of een fout van mij uit gaat, laat ik nog even in het midden, maar het gaat om het volgende:

In het mededelingen forum kwam ik een topic tegen over het verkrijgen van toegang tot de huiskamer. Daarin staat dat er toegang verkregen moet zijn tot het 'Stuffis Generalis' forum om uberhaupt een request te plaatsen om in de HK terrecht te kunnen komen. Wanneer ik dan op de link naar het SG forum klik, dan krijg ik tot mijn verbazing een melding dat de toegang niet mogelijk is. Het bericht hierbij is:
Je hebt geen toegang tot dit forum

Je hebt geen toegang tot Stuffis Generalis (SG). Toegang tot Stuffis Generalis krijg je automatisch wanneer je langer dan 30 dagen geregistreerd bent en meer dan 50 posts hebt gemaakt op het forum.

(interne identificatie: forum::get_forumdata::forum_not_allowed)
Ik ben in ieder geval langer dan 6 maanden geregistreerd. Dat zegt de mededeling over de HK mij tenminste (mijn userid: 222512). Als ik verder kijk op mijn profiel dan zie ik inderdaad: 'Zondag 10 juni 2007', maar ook dat ik op het moment 51 posts in het forum heb geplaatst.

Nu gaat het mij niet zo zeer om het toegang krijgen tot het forum, maar ik vond het wel een opvallende zaak. De melding spreekt de feiten tegen. Lees ik de melding verkeerd of zie ik hier iets over het hoofd?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
Het scriptje dat mensen toegang tot SG geeft draait alleen 's nachts geloof ik, en voor vandaag had je nog geen 50 posts denk ik, dus je moet nog even geduld hebben (tot morgenochtend)

[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 10-06-2010 15:00 ]

• Feanathiel
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

Topicstarter
Ah, een cronjob. Het heeft in ieder geval geen haast, in tegendeel zelfs. Maar het bracht bij mij wel verwarring op. Mijn feedback hierop zou zijn, dat het misschien handig(er) zou zijn om dit aan de gebruiker te laten weten. Zo ontstaat er ook geen verwarring. Bedankt in ieder geval!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wellicht kan de melding gelijk worden getrokken met:
Waarom is je topic weggegooid of anderszins verdwenen?
Nadat je 30 dagen geregistreerd bent* en 50 posts hebt gemaakt krijg je automatisch toegang tot Stuffis Generalis en Nieuws, Sport, TV & Muziek.

[...]

* = let erop dat het toegangsscript maar eenmaal daags draait, het kan dus ook 30 dagen,23 uur en 59 minuten duren in het negatiefste geval ;)

[ Voor 11% gewijzigd door BtM909 op 10-06-2010 15:20 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:30

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
of we maken er weer 50 dagen van; en dan is iedereen blij dat ze 'te snel' toegang krijgen.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Feanathiel
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

Topicstarter
Heb je dan niet het zelfde probleem?

Maar het is inderdaad net wat ThinkPad ook zei, het duurde even voordat er toegang kon worden verkregen. Ondertussen staan er een aantal nieuwe fora in de General Chat categorie.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:26

ralpje

Deugpopje

Feanathiel schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 09:01:
Heb je dan niet het zelfde probleem?
Niet als je zegt dat het 50 dagen duurt, maar ondertussen na 30 toegang geeft ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:43

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Of je geeft iedereen na 29 dagen toegang. :z

Signatures zijn voor boomers.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Mjah.
Ik vind het teveel gedoe om daar een compleet dichtgespijkerde tekst neer te zetten, de tekst klopt, en om er nu bij te zetten 'maar als je vandaag je 50e post heb gemaakt, moet je tot <insert time> wachten, want dan draait op Achelois de cronjob die het allemaal regelt'. Denied.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.