[2008] pushen user directory map via GPO

Pagina: 1
Acties:

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 11:05
We proberen hier via GPO user directory mappings te pushen naar gebruikers.

We hebben een organizational unit (OU) 'users' aangemaakt maar daarin nog wat extra OU's naargelang wat de gebruiker doet (sales of tech).

Ik heb dan GPO policies aangemaakt voor zowel de users OU als voor de tech OU.
Bij de users OU heb'k een opstartscriptje dewelke drive mappings aanmaakt.
De tech OU heeft dezelfde mappings maar ook een paar extra mappings.

Ik heb telkens de files toegevoegd in de juiste directory door het GP object te editen en op 'Show Files' te klikken bij "User config > policies > windows settings > scripts (logon/logoff) > logon.

Als ik de scripts uit die directory naar mijn pc kopieer en ik run ze, dan krijg ik de mappings zoals bedoeld.
Als'k echter zowel op de AD als op mijn pc een gpupdate doe dan krijg'k ze niet. Ook niet als'k eerst nog eens af en weer aanlog. (Moet ik uberhaupt loggen of zouden die logon scriptjes ook moeten runnen met een simpele gpupdate op mijn pc?)

Anyway, directories worden dus neit gepushed en ik heb geen flauw idee hoe ik dit verder kan trpoubleshooten. Kan ik ergens verifiëren welke GPO een users gepushed krijgt? Iemand een idee waar/hoe ik dit verder kan gaan zoeken?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Het zijn loginscripts dus alleen bij inloggen.

rsop.msc zal je vertellen wat er draait.

Je verspilt nu veel tijd aan een vbscript terwijl dit met gp preferences 10x efficienter en stabieler kan.

Ergo, met google had je dit allemaal kunnen vinden, en was een topic openen niet nodig geweest :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• witchdoc
sanfranjake schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 16:18:
Het zijn loginscripts dus alleen bij inloggen.

rsop.msc zal je vertellen wat er draait.

Je verspilt nu veel tijd aan een vbscript terwijl dit met gp preferences 10x efficienter en stabieler kan.

Ergo, met google had je dit allemaal kunnen vinden, en was een topic openen niet nodig geweest :P
Grmbl, ik had eerst dity topic moeten openen vooralleer een halve dag met google bezig te zijn. Dan had'k meteen met die preferences kunnen beginnen en binnen de 5 minuten klaar geweest.
Die GP Preferences is inderdaad extreem makkelijk voor wat ik nodig heb. Had er alleen nog nooit van gehoord :P Ben dan ook geen sysadmin ofzo.

Het vb script werd effectief uitgevoerd (mijn "hello world" op het einde werd getoond) maar drives werden niet fatsoenlijk gemapped. Het scriptje gewoon uitvoeren gaf trouwens wel fatsoenlijk de drives.. beetje bizar dus, maar blij dat'k het niet meer nodig heb.

Anyway, bedankt voor de hulp.

[ Voor 0% gewijzigd door witchdoc op 10-06-2010 18:58 . Reden: typo's ]

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:36
Let er wel ff op dat die preferences alleen werken onder geupdate winxp machines en hoger. Xp heeft namelijk nog een special group policy preferences client side (of iets in die richting) update nodig.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ja inderdaad, vergeet op XP, Vista de KB943729 niet. Maar als je up2date bent qua optionele updates zou je die al wel moeten hebben :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• witchdoc
sanfranjake schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 18:43:
Ja inderdaad, vergeet op XP, Vista de KB943729 niet. Maar als je up2date bent qua optionele updates zou je die al wel moeten hebben :)
_/-\o_ Jij hebt me vanochtend ook alweer bende troubles bespaard :D Mijn dank!
Pagina: 1