Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk als systeembeheerder bij een organisatie, zij vragen mij nu om bewakingscamera’s ook te onderhouden. Ik heb aangeven dat het niet binnen mijn functie valt.

Maar mijn manager beschouwt het als werkweigering, wanneer ik het niet zou doen.

Wat denken jullie erover?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2010 14:48 ]

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11 21:41
Als je er zo over denkt, is het denk ik beter dat je daar zo snel mogelijk weg gaat.
Want tenzij je sowieso al iets dwars zit, lijkt me niet dat dit iets is wat je echt niet kan of wil doen.
Als het niet gaat, is het wel aan te raden om duidelijk aan te geven waarom niet, zoals:
- Ik heb het te druk
- Ik heb er (nog) geen kennis van, ik wil dit eerst onder de knie krijgen en me er beter in verdiepen

Ik heb ook zat dingen moeten doen die niet in de functieomschrijving staan (die was er niet eens), ik heb ook wel eens aan gegeven dat het niet echt mijn ding was, ik had er ook de tijd eigenlijk niet voor, als je er niet mee om de tafel kunt zitten met je werkgever, is het einde wel zoek, denk ik zo.

[ Voor 27% gewijzigd door eX0duS op 10-06-2010 14:50 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je zult toch wat meer informatie moeten geven. De vraag is ook wat je toekomstplannen zijn; heb je enige hoop ooit promotie te maken? Want niet alle werkzaamheden zullen precies uitgespeld worden in je functieomschrijving.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Is het dan zo moeilijk en extra veel werk?
Of zou je het misschien als een extra uitdaging kunnen zien?

Wat zijn jou redenen om dit niet te willen?

Money for nothin' and your chicks for free

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:44

Dhrax

Prog Lord

Moet alles wat je doet dan zwart op wit op papier staan ? 8)7

Zoals al eerder aangegeven, als je zo in de organisatie staat kun je misschien beter een andere baan gaan zoeken.

[ Voor 50% gewijzigd door Dhrax op 10-06-2010 14:53 ]

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 03:08
Closed Circuit Television is ook een systeem toch? Werkt vaak met IPcamera's die op het bedrijfsnetwerk zijn aangesloten.

_██_
(ಠ_ృ)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 14:47:
Ik werk als systeembeheerder bij een organisatie, zij vragen mij nu om bewakingscamera’s ook te onderhouden. Ik heb aangeven dat het niet binnen mijn functie valt.

Maar mijn manager beschouwt het als werkweigering, wanneer ik het niet zou doen.

Ik denk dat je je door deze simplistische houding jezelf niet positief in de kijkers speelt bij je leidinggevende(n).

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Heb je bijvoorbeeld netjes uitgelegd waarom je niet wil meewerken?

Verwijderd

Lees je contract eens goed na.

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Het zo aanvliegen is inderdaad ook lekker voor de werksfeer.

Verwijderd

Welkom op GoT, bla bla bla, maar we verwachten ook wat inzet van jezelf.....bla bla bla

Ik vind het nogal snel gezegd van jezelf dat iets niet in je functie omschrijving hoort. Als ik mijn contract lees staat er ook niet echt in wat ik doe, of moet doen - dat is toch overal zo dat de baas dat liefst zo vaag mogelijk houd? Hoe worden die camera's dan onderhouden? Is het inderdaad erg moeilijk dat erbij te doen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb naast automatisering taken, ook een adviesrol. Bij aanschaf een uitrol van bewakingscamera’s had ik een adviesrol. Maar nu vragen is ook beheer erover.

Ik heb aangeven om als adviseur te blijven, maar niet beheren ervan.
Het is een ander taak van sport. Wat niet binnen mijn functieprofiel valt en heb daar ook geen tijd voor.

Zijn argument is dat ik mijn tijd beter moet indelen, maar dat doe ik nu ook al.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 15:00:
Ik heb naast automatisering taken, ook een adviesrol. Bij aanschaf een uitrol van bewakingscamera’s had ik een adviesrol. Maar nu vragen is ook beheer erover.

Het is een ander taak van sport. Wat niet binnen mijn functieprofiel valt en heb daar ook geen tijd voor.

Zijn argument is dat ik mijn tijd beter moet indelen, maar dat doe ik nu ook al.
Zo lang zou dat toch niet moeten duren, het beheren van de camera's? En tja ik vind eerlijk gezegd toch dat je nog steeds erg weinig informatie geeft...

Verwijderd

Is er bij de uitrol nog niet nagedacht over _wie_ het na de uitrol dan ging beheren? Daar denk je toch over na voordat je aan de uitrol begint?

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Geef aan dat je het desnoods een tijdje wil proberen en dat je aangeeft zodra je in tijdnood komt.
Of is het mogelijk taken te verdelen?

Verwijderd

Topicstarter
het zijn geen ip camera's, het zijn puur bewakingscamera’s die zorgen voor veiligheid van de gebouwen.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:41

Standeman

Prutser 1e klasse

DeeJee schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 14:56:
[...]

Hoeft niet, vaak staat in een contract wel iets vermeld over overige werkzaamheden. Dat komt er vaak op neer dat je niet moet zeuren als je zo nu en dan een keertje enveloppen moet likken als er een grote mailing de deur uit gaat (en terecht imo).

Ik zit me wel af te vragen waarom de bewakingscamera's niet "onder het systeem" vallen.
Zonder meer info: dat je weinig flexibel bent.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:41
Het klinkt wel een beetje als een klein bedrijfje, met één systeembeheerder.
En dan , ben je, weet ik uit ervaring, verantwoordelijk voor alles met een stekker ..

- Maar je maakt wel wat mee! -

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-11 22:43

Jeroen V

yadda yadda yadda

O, dus wel de 'leuke' dingen die niet direct binnen je functieomschrijving passen, maar niet de dingen die je niet zo leuk vindt. Als je zo principieel bent, dan had je ook de 'adviesrol' niet moeten aannemen voor deze opdracht.

En je argument dat je er de tijd niet voor hebt lijkt me ook moeilijk te verdedigen; hoe lang duurt het nou om die dingen te beheren. Om hoeveel camera's gaat het eigenlijk? Als het er maar een handjevol zijn, dan lijkt het me sterk dat het erg veel tijd zou kosten.

En waarom zou jij, en niet je leidinggevende, bepalen wat je werkzaamheden precies zijn? Het gaat hier toch niet om een sociale werkplaats waarbij er niet gepresteerd hoeft te worden? Ik neem aan dat dit gewoon om een bedrijf gaat die zo goed mogelijk de beschikbare middelen (waar jij dus onderdeel van bent) in wil zetten.

Maar goed, welkom in de grote-mensen-wereld waar je ook weleens wat moet doen wat misschien ietsje minder leuk is.... ;-)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat versta je verder onder het 'beheer' van deze dingen? 1x in de week de opnametapes verwisselen, of digitaal opslaan? Lijkt me handiger dat eerst uit te zoeken dan op voorhand al te zeggen dat je geen tijd hebt (15 minuten vrijmaken per dag lijkt me niet zo'n groot probleem).

Of moet je ze ook gaan schoonmaken ofzo, dat je het te werk 'te laag' vind voor jou functie?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
DeeJee schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 14:56:
[...]

Gaat het niet om, in je contract/ arbeidsovereenkomst staan dit soort dingen meestal beschreven als functie omschrijving.

Ik werkte hiervoor bijvoorbeeld bij een baas als intern chauffeur, maar in mijn contract stond "Aangenomen voor alle voorkomende werkzaamheden" Weigeren is dan staande voet ontslag, gelukkig ben ik qua werk niet lui aangelegd. ;)

Dus vorig jaar met de recessie kon ik 50% voor de technische dienst gaan werken. Met zieken in het bedrijf stond ik gewoon af te dozen in de fabriek i.p.v. rondjes te rijden met de heftruck en vrachtwagens.

IK ben wel benieuwd wat nu de motivatie is van de ts om het eventueel niet te doen, druk geen kennis of zin? Ahum over heen gelezen
Het camerasysteem bij meerdere bedrijven waar ik werkte viel meestal onder systeembeheer, die regelde ook altijd alles omrent de camera's met het onderhoud en beveiligingsbedrijf.
Het is heel simpel, je tekent gewoon een X aantal uren die je nodig per 2 of 4 weken aan onderhoud. Ik zou eerst toch maar eens gaan indexeren wat je qua tijd en werk eraan kwijt bent. Het zal vast geen uren in de week zijn...

[ Voor 11% gewijzigd door BAS80 op 10-06-2010 15:18 ]

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Verwijderd

SinergyX schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 15:11:
Wat versta je verder onder het 'beheer' van deze dingen? 1x in de week de opnametapes verwisselen, of digitaal opslaan? Lijkt me handiger dat eerst uit te zoeken dan op voorhand al te zeggen dat je geen tijd hebt (15 minuten vrijmaken per dag lijkt me niet zo'n groot probleem).

Of moet je ze ook gaan schoonmaken ofzo, dat je het te werk 'te laag' vind voor jou functie?
Dat is toch ook al geadviseerd bij de uitrol? En die rol had TS. Ik vind het vaag allemaal.
En goed, hoe laag is het als jij 1x in de week een doekje over de camera's heen haalt? :) ik vind nog steeds te weinig info

Verwijderd

Even afgezien van de werkzaamheden, waar liggen de verantwoordelijkheden. Als er wordt ingebroken en die camera's hebben niet gewerkt, wie is dan aansprakelijk binnen de organisatie?

Dus ja, ik vind het vanuit een aantal perspectieven logisch om niet direct werkzaamheden te accepteren op het vlak van beveiliging.

Mist nog steeds wel aanvullende informatie, wat moet je uberhaupt doen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2010 15:22 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
..zij vragen mij nu om bewakingscamera’s ook te onderhouden.
Onderhouden als in schoonmaken, werking controleren e.d.? Had je daar geen support contract voor af kunnen sluiten bij het bedrijf wat het geplaatst heeft? Verzekering zal hier ook wel wat eisen aan stellen lijkt me (certificatie etc).

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-11 22:43

Jeroen V

yadda yadda yadda

Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 15:22:
Even afgezien van de werkzaamheden, waar liggen de verantwoordelijkheden. Als er wordt ingebroken en die camera's hebben niet gewerkt, wie is dan aansprakelijk binnen de organisatie?
Verantwoordelijk is wat anders dan aansprakelijk zijn. Aansprakelijk is je werkgever, tenzij je je best hebt gedaan om iets te verprutsen.

En wat is er mis met verantwoordelijk zijn voor de controle en het beheer van die apparaten? Of waarom zou je het niet willen?
Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 15:22:
Dus ja, ik vind het vanuit een aantal perspectieven logisch om niet direct werkzaamheden te accepteren op het vlak van beveiliging.
Dan had hij al helemaal niet de rol van adviseur moeten aannemen.....

Verwijderd

Je adviseert wel over de aanschaf van een systeem, maar vergeet dat die dingen ook nog onderhoud nodig hebben :? .

Ik mag hieruit concluderen, dat de camera's door het bedrijf zelf zijn aangeschaft en geïnstalleerd. Een goed beveiligingsbedrijf zal namelijk altijd een onderhoudscontract aanbieden. (Het eerste jaar onderhoud zit bij een hoop bedrijven trouwens gewoon in de aanschafprijs. Het eerste onderhoud wordt dan gebruikt om de eventuele foutjes te tackelen).

Het wekelijks / maandelijks onderhoud stelt niet zoveel voor. Iedere week alle camera's even langs lopen of er geen rare dingen zijn en de beelden controleren en 1 keer in de maand ff een doekje erover. Jaarlijks onderhoud moet door een erkend bedrijf gebeuren anders gaat de verzekering zeuren :P. Die kijken echt alles na tot aan de staat van de evt backup accu's tot aan de harddisk arrays.

Zie het gewoon als een onderbreking op je dagelijkse werksleur. Lekker op je gemakje een rondje lopen ipv in dat suffe serverhok te zitten. (ik neem teminste aan dat het geen 75+ camera's zijn, dan wordt je er vies druk mee :+ )

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 15:32:
Je adviseert wel over de aanschaf van een systeem, maar vergeet dat die dingen ook nog onderhoud nodig hebben :? .

(ik neem teminste aan dat het geen 75+ camera's zijn, dan wordt je er vies druk mee :+ )
Als de systeembeheerder een adviesrol krijgt voor tijdens de uitrol.....nemen we toch aan dat het geen groot bedrijf betreft dat 75+ camera's nodig heeft.
Desalniettemin, als ik mijn bureaustoel mag ruilen voor een looprondje in werktijd.....zou ik geen nee zeggen...dat zitten gaat ook vervelen.

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Zelfs een rondje lopen hoeft niet eens. Je kan bij de receptie / monitor afdeling etc toch checken welke camera's werken of niet? Veel camera's zijn ook aan de gevel gemonteerd of op een een paal geplaatst voor beter overzicht.

En ga je dan zelf met een ladder aan de gang?

Verwijderd

smesjz schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 16:21:
Zelfs een rondje lopen hoeft niet eens. Je kan bij de receptie / monitor afdeling etc toch checken welke camera's werken of niet? Veel camera's zijn ook aan de gevel gemonteerd of op een een paal geplaatst voor beter overzicht.

En ga je dan zelf met een ladder aan de gang?
Als je er camera's neer hangt als bedrijf zijnde voor verzekerings doeleinden, denk ik niet dat een werknemer er zomaar aan mag sleutelen, dat zal wel via certificaten gaan enzo?

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 16:23:
Als je er camera's neer hangt als bedrijf zijnde voor verzekerings doeleinden, denk ik niet dat een werknemer er zomaar aan mag sleutelen, dat zal wel via certificaten gaan enzo?
Geen idee. Het klinkt in mijn ogen niet als een klusje om er bij te doen, maar zolang TS geen info geeft blijft het maar speculeren.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
....Het is een ander taak van sport. Wat niet binnen mijn functieprofiel valt en heb daar ook geen tijd voor.

Als je je tijd al goed in deelt en je geen tijd over hebt, zal een andere taak moeten verdwijnen. Dit is natuurlijk wel afhankelijk van de tijd die het kost. Waar denk je aan: minuten, uren, of dagdelen per week.

Maar goed, je schrijft dat het niet in je functieprofiel past en dat je er geen tijd voor hebt. Speelt er niet nog iets anders? Dat je het te min vind? Dat je er geen verstand van hebt? Dat je bang bent dat je steeds meer andere werkzaamheden krijgt in plaats van je 'eigen' vak?

Zoek eens naar de reden achter de twee redenen die je hierboven hebt aangegeven. Dan pas kun je nadenken over een oplossing.

Verwijderd

Ik heb zelf een paar jaar in de beveiliging gewerkt (zowel brand als camera systemen) en het hele certificering verhaal hangt af van het object. Een bank of een TBS kliniek heeft hele andere eisen als bv een boekhouders kantoor.
Tevens is belangrijk of het persoons bewaking, object bewaking of registratie is.

Zo heb je tig niveau's van bewaking. Zonder verdere info van TS valt er ook niks zinnigs over te zeggen.

Bij laag segment mag het best door iemand zonder papieren gebeuren, zolang alles maar wordt geregistreerd. (al moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat dat best veranderd zal zijn, bij brandmeld moet de 'beheerder' ook een papiertje hebben. Bij bev camera's weet ik het zo niet) Registratie blijft het belangrijkste.

@smesjz
Je moet wel degelijk een rondje lopen en iedere camera visueel inspecteren. Hierbij moet je denken aan het controleren van los liggende bedrading, vreemde objecten bij de camera (denk aan planten, die voor de cam dreigen te groeien, bevestiging van de camera (geen ty-raps oid), enz)

@ TS
Zie het als een extra kans, als je er geen verstand van hebt, is het meteen een mooie gelegenheid om een extra cursus te volgen en je nog 'onmisbaarder'voor het bedrijf te maken.

@ EnzoMatrix
Sleutelen mag niet nee, maar schoonpoetsen wel ;)
Als er iets niet goed is, wordt als het goed is het bedrijf wat de camera's in onderhoud heeft gebeld en moeten die binnen 24 uur aan slag gaan met de storing. Op Schiphol ligt er zelfs een verplichting, dat er binnen 2 uur begonnen moet zijn met het oplossen van de storing. Er is daar dan ook 24 uur per dag een storingsdienst monteur aanwezig.
*denkt meewarig terug aan de storingsdiensten van vroegah :+ *

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2010 17:34 ]

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:39
Jeroen V schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 15:11:
O, dus wel de 'leuke' dingen die niet direct binnen je functieomschrijving passen, maar niet de dingen die je niet zo leuk vindt. ... ... ... ...
Ik zoek me lam naar die "upvote" knop, maar realiseer me nu pas dat ik niet op Reddit zit... :)

Liege, liege, liegebeest!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Lijkt me toch niet zo veel werk, wat beheren van een paar cameras? Lijkt me ook leuk, op de stille momenten wat de bewakingsbeelden bekijken, met een ultra-fast-forward door de afgelopen week altijd wel wat interessants te beleven zou ik denken?

Doe niet zo moeilijk, man. Incasseer je salaris iedere maand en maak het niet zo moeilijk. Zolang ze je niet vragen mo de toiletten schoon te maken...

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Verwijderd

Topicstarter
. Bedank voor al jullie feedback. Ik ga er nog een keer goed over nadenken en dan neem ik een beslissing.

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:28
Tja zo zou ik het doen.. Neem het aan, en werf dan een assistent aan...

Zoals je zegt heb je weinig tijd voor de dingen die je nu al moet doen.

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:34

Onbekend

...

Staat er in jouw contract vermeldt dat je alleen systeembeheer moet doen? Of ook andere taken indien dat wordt gevraagd?

Ik zou gewoon aangeven dat als je tijd gaat besteden aan de bewakingscamera's, de kwaliteit en service van het systeembeheer achteruit gaat. En geef dan aan je manager aan dat je niet meer de volledige verantwoordelijkheid van het systeembeheer kan behouden.
Vervolgens zal de manager dat natuurlijk accepteren ;) , totdat er iets spaak loopt in het systeembeheer wat toch weer prioriteit gaat krijgen. :+

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 22:10:
. Bedank voor al jullie feedback. Ik ga er nog een keer goed over nadenken en dan neem ik een beslissing.
Nog maar een keer de vraag : Wat wordt er verstaan onder onderhoud van de camera's?

Want als je manager het hoog genoeg opneemt als werkweigering en jij erover na moet gaan denken, dan zijn er imho of andere dingen al extreem scheef of ik mis iets...

Btw, extreem lousy advies trouwens als je nu zelf gevraagd wordt om het beheer te doen. Het beheer dat is zo ongeveer waar het advies om draait, de aanschafkosten vallen bijna altijd compleet weg tegen de kosten van het langdurige beheer...

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Beetje jammer dat je een topic opent maar verder helemaal geen info geeft of antwoord op alle vragen.

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-10 16:55

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Het lijkt mij inderdaad handig om er nog eens over na te denken... iedereen is wel begonnen op een functie waar ze uiteindelijk meer moesten doen dan puur de functie omschreef ;)

Een paar beveiligingscamera's bij je werk lijkt mij niet al teveel extra werk om te doen....

Let ook eens op je contract...ws. staat daar ook in : "en alle bijkomende werkzaamheden" ;)
Dit zou zelfs kunnen betekenen dat je de wc-potten binnenkort moet gaan schrobben!

Wabbawabbawabbawabba

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Ik heb het eens even doorgelezen...

Het verhaal cameratoezicht wordt enorm onderschat denk ik zo. Cameratoezicht moet namelijk aan bepaalde eisen voldoen en normen. Je mag niet zomaar alles opnemen met je camera's. Het verwerken en opslag van de beelden zitten ook eisen en regels aan vast.

Dat de systeembeheerder TOTAAL weigert mee te werken zou ik niet begrijpen. Maar hij zou op zijn minst een beveiligingsbedrijf langs kunnen laten komen om informatie in te winnen waardoor hij later alsnog zelf aan de slag kan.

Het kan dus wel, maar je moet je wel verdiepen in het onderwerp voordat je het uitvoert, anders zou je wel eens een misdaad kunnen plegen zonder dat je het door hebt.

All-Round nerd | iRacing Profiel

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Hij heeft het niet over toezicht gehad maar over onderhoud. (schoonhouden??)
Dat is totaal iets anders.

Nogmaals met zo weinig info is het alleen maar een beetje gokken.

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Onderhoud kan ook zijn, het opslaan van tapes/dvd's/hdd's of het verwisselen. Dit KUN je zelf doen maar zou ik ook bespreken met iemand die er meer van weet.

All-Round nerd | iRacing Profiel

• DeeJee

DeeJee

Dus...

w4rguy schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 10:02:
Onderhoud kan ook zijn, het opslaan van tapes/dvd's/hdd's of het verwisselen. Dit KUN je zelf doen maar zou ik ook bespreken met iemand die er meer van weet.
Klopt. Maar zolang TS geen antwoord geeft blijft het gissen :)

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Als je er geen tijd voor hebt of te weinig kennis om het goed te doen vind ik het een teken van ruggegraat en openheid als je NEE zegt. Anders krijg je valse verwachtingen en teleurstellingen waar je op afgerekend gaat worden.

Je kan het wel subtiel brengen: bijv. dat je ervoor open staat maar dat je tijd en kennis beperkt is. Dan mag de manager meepuzzelen om het door jou te laten doen.

d:)b :henk d:)b

Verwijderd

als ik jouw TS zo lees vind ik het vreemd dat jij het weigert. wellicht ontbreekt er een achtergrond waardoor het niet goed overkomt.

jij als beheerder bent toch verantwoordelijk voor de ICT infrastructuur, zaken als telefonie, faxen, printers, internetverbinding horen daar ook bij, en soms ook zaken als gebouw beheer systeem, toegangscontrole systeem, en camerasysteem.

Ik vind dat echt geen vreemd verzoek. Een vraag of jij voortaan tijdens de luncht de broodjes wil smeren, of dat jij de glazen gaat wassen vind ik vreemd.

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-11 16:20
Als het argument: geen tijd is, dan moet je de bal gewoon terug kaatsen en de manager laten beslissen welke andere taken dan geschrapt moeten worden.

Maar ik heb toch de indruk dat er nog wat anders speelt.
Want de vraag om het systeem te onderhouden vind ik volkomen normaal daar je ook al advies hebt gegeven voor de aanschaf van het systeem. Dan had je op dat moment maar moeten weigeren.

Dus: weiger je dan acht ik de kans groot dat de werkgever het effectief op werkweigering kan gooien. (hou in het achterhoofd dat je al hebt geadviseerd over het systeem - of je advies zou echt wreed beperkt moeten geweest zijn)

Verwijderd

Het zou wel netjes zijn als je naast het openen van het topic - je hebt hulp nodig van mensen hier anders open je het topic niet - ook mengt in de discussie die ontstaat.

Ik vind dit persoonlijk een beetje onbeschoft richting de mensen die de moeite nemen om je te helpen, maar geen antwoord krijgen op hun vraag om meer uitleg en inhoud. :)

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:55
[Het zou wel netjes zijn als je naast het openen van het topic - je hebt hulp nodig van mensen hier anders open je het topic niet - ook mengt in de discussie die ontstaat.

Ik vind dit persoonlijk een beetje onbeschoft richting de mensen die de moeite nemen om je te helpen, maar geen antwoord krijgen op hun vraag om meer uitleg en inhoud. :)
Valt niet onder zijn werkzaamheden ;(.
Maar laat me raden, einde van het jaar, verwacht je wel weer een loonsverhoging O-).

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-08 23:52
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 15:27:
Het zou wel netjes zijn als je naast het openen van het topic - je hebt hulp nodig van mensen hier anders open je het topic niet - ook mengt in de discussie die ontstaat.
Wel realistisch blijven... TS beschikt over heel weinig empathie richting werkgever, en naar ons is er ineens wel medeleven?

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-11 15:44

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik vind het persoonlijk bijzonder dat dat nog niet binnen je functie hoort. Mijn ervaring (zowel persoonlijk als collega-systeembeheerders) tot nu toe is namelijk dat het onderhoud van de beveiligingscamera's binnen het takenpakket valt.

Ik heb het even teruggezocht: in de praktijk heeft me het onderhoud van dit systeem me 26 minuten gekost in 1 jaar en 9 maanden tijd (onze situatie: 8 camera's verspreid over een breed terrein van zo'n 300 meter lang).
Pagina: 1