Ik heb zelf een paar jaar in de beveiliging gewerkt (zowel brand als camera systemen) en het hele certificering verhaal hangt af van het object. Een bank of een TBS kliniek heeft hele andere eisen als bv een boekhouders kantoor.
Tevens is belangrijk of het persoons bewaking, object bewaking of registratie is.
Zo heb je tig niveau's van bewaking. Zonder verdere info van TS valt er ook niks zinnigs over te zeggen.
Bij laag segment mag het best door iemand zonder papieren gebeuren, zolang alles maar wordt geregistreerd. (al moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat dat best veranderd zal zijn, bij brandmeld moet de 'beheerder' ook een papiertje hebben. Bij bev camera's weet ik het zo niet) Registratie blijft het belangrijkste.
@smesjz
Je moet wel degelijk een rondje lopen en iedere camera visueel inspecteren. Hierbij moet je denken aan het controleren van los liggende bedrading, vreemde objecten bij de camera (denk aan planten, die voor de cam dreigen te groeien, bevestiging van de camera (geen ty-raps oid), enz)
@ TS
Zie het als een extra kans, als je er geen verstand van hebt, is het meteen een mooie gelegenheid om een extra cursus te volgen en je nog 'onmisbaarder'voor het bedrijf te maken.
@ EnzoMatrix
Sleutelen mag niet nee, maar schoonpoetsen wel

Als er iets niet goed is, wordt als het goed is het bedrijf wat de camera's in onderhoud heeft gebeld en moeten die binnen 24 uur aan slag gaan met de storing. Op Schiphol ligt er zelfs een verplichting, dat er binnen 2 uur begonnen moet zijn met het oplossen van de storing. Er is daar dan ook 24 uur per dag een storingsdienst monteur aanwezig.
*denkt meewarig terug aan de storingsdiensten van vroegah

*
[
Voor 16% gewijzigd door
Verwijderd op 10-06-2010 17:34
]