Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facundo
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-04 04:48
Beste iedereen,

Ik en een maat hebben een probleem met het aansluiten van de SyncMaster P2770HD op de PC via HDMI. Het scherm geeft wel het beeld van de PC weer, dit is echter niet beeldvullend en erg blurry. Via VGA werkt het scherm wel goed en ook op de resolutie 1920 x 1080. Via HDMI zijn alleen de resoluties, die niet onder HD geschaard kunnen worden, beeldvullend. Deze hebben echter wel een scherpere weergave dan op 1920 x 1080.
Configuratie:
- Windows 7 Home Premium 64 Bit
- ATI Radeon™ HD 5450
- Samsung SyncMaster P2770H
- Als er nog iets relevant is horen we dat graag!

Wat we al geprobeerd hebben:
- Drivers voor videokaart gedownload en geïnstalleerd. Dit is inclusief Catalyst Control Center. Tijdens de installatie van de videokaart drivers begint het scherm te flikkeren (normaal naar mijn mening), daarna gaat het terug naar de 1920 x 1080 resolutie welke niet beeldvullend is. Windows geeft rechtsonder een melding dat de stuurprogramma's niet meer reageren en dat deze zijn hersteld.
- Windows Update gedaan voor eventuele drivers/stuurprogramma's voor het scherm.
- Veel gegoogled, maar zonder resultaat. Niemand te vinden met zelfde probleem.

Wat denken jullie. Is het de videokaart die niet naar behoren werkt of moeten we het zoeken in scherm? Graag hoor ik van jullie! Als er meer informatie nodig is horen we dat graag natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:52
Ik ben hier ook wel benieuwd naar eigenlijk, ik heb een vergelijkbaar probleem met hetzelfde scherm, krijg niet die melding trouwens van Windows maar de scherpte valt inderdaad erg tegen, heb het wel handmatig via het scherm zelf omhoog geschroefd waardoor het wat beter is maar dat lijkt mij ook weer niet de oplossing.

[ Voor 3% gewijzigd door JorisTheWise op 11-06-2010 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
Ik heb ook een gelijkaardig model (uit de T2xxHD serie), en het lijkt erop dat ik af en toe ook dit probleem heb (wazig/blurry scherweergave via hdmi op W7 64 bit. de driver problemen heb ik niet...).
Bij mij kan het verholpen worden door even de source te veranderen naar dvi (of vga, of tv...) en dan weer naar hdmi.

[ Voor 15% gewijzigd door .joeri. op 11-06-2010 00:37 ]

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:52
Opgelost bij mij in iedergeval, misschien helpt het ook bij jou:

Allereerst, volg de stappen naar het overscan gedeelte en zet die op 0, open dus Catalyst Control Center en dan naar Desktops & Dysplays.
Klik met de rechtermuisknop op de monitor linksonder in beeld en kies configure.
Ga dan naar Scaling Options, vink dat vakje aan en zet Overscan op 0% en klik op Apply.
Pak je afstandsbediening van je scherm en druk op Tools.
Bij het beeldformaat zet je het scherm op Volledig Scherm.
En voila :D. Mooi scherp beeld en volledig het beeld vullend (via HDMI bij Windows 7 in iedergeval, versie is bij mij Ultimate maar dat heeft geen invloed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facundo
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-04 04:48
Bedankt voor je reactie! Ga dit morgen gelijk even proberen!
jorisandkaylas schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 23:03:
Opgelost bij mij in iedergeval, misschien helpt het ook bij jou:

Allereerst, volg de stappen naar het overscan gedeelte en zet die op 0, open dus Catalyst Control Center en dan naar Desktops & Dysplays.
Klik met de rechtermuisknop op de monitor linksonder in beeld en kies configure.
Ga dan naar Scaling Options, vink dat vakje aan en zet Overscan op 0% en klik op Apply.
Pak je afstandsbediening van je scherm en druk op Tools.
Bij het beeldformaat zet je het scherm op Volledig Scherm.
En voila :D. Mooi scherp beeld en volledig het beeld vullend (via HDMI bij Windows 7 in iedergeval, versie is bij mij Ultimate maar dat heeft geen invloed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 351181

Hallo, ik ben van plan dit scherm te kopen, en t is jammer dat ik dan weer een stel mogelijke problemen tegen kom.
Facundo, heeft de oplossing van jorisandkaylas bij jou geholpen?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 351181 op 18-10-2010 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo?
Hallo?
Zijn jullie dood?

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 351181 op 18-10-2010 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
Ik heb nu onlangs de P2770H gekocht, en had ook datzelfde probleem. Maar dat werd evensnel opgelost door de gegeven oplossing van hierboven.

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:07

Audione0

Strijdt der titanen

Ik had het dus ook.. Ga vanavond meteen eens proberen

Je hebt met je oplossing een hoop mensen blij gemaakt joh.. :D

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fijn, bedankt, dat er tenminste nog iemand anders feedback aan mij kan geven.
:)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 351181 op 22-10-2010 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0_0
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-09-2024

0_0

Ik heb nog een vraagje over dit scherm:

Ik zou het scherm op 1680x1050 in willen stellen, maar bij instellingen staan enkel 1920x1080 en 1280x1024.

Hoe kan ik het scherm op deze resolutie krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waarom zou je dat willen, dat is een 16:10 beeldsverhouding, en bovendien is het de resolutie van een 22" scherm.
als je videokaart de games te zwaar vind op die resolutie, moet je maar eens 1440 x 900 proberen, en de refreshrate op 56 zetten ipv 60.
zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395356

Klein schopje maar ik heb het probleem gevonden met dit scherm en hdmi output naar tv:

Open Menu
ga naar invoer
open bronlijst
scrol naar hdmi en klik op 'tools' --> naam wijzigen
scrol weer naar hdmi en klik naam wijzigen
scroll nu door dit menu tot je 'pc' of 'dvi pc' ziet staan. Selecteer deze optie en je beeld is weer normaal.
Pagina: 1