MediaMarkt verzoekt per brief ontbrekend onderdeel na ruil

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:32
Tweaker0ids, ik kreeg een brief van de MediaMarkt. Ik zou een tijd geleden een product terug gebracht hebben, en hier ontbrak iets van!
De reden van retour was dat het apparaat niet werkte, en er ook gebruikt uit zag, verpakkingsmateriaal ontbrak, er zaten al vieze vingers op, het was overduidelijk.
Ik heb het apparaat de volgende dag terug gebracht en een ander model gekocht.

Nu vragen ze of ik alsnog het ontbrekende onderdeel terug wil brengen.

Dit is al een maand of 2 geleden dat ik dit apparaat gekocht heb.

Ik heb duidelijk aangegeven dat het niet werkte, ze hebben het apparaat ook gecontroleerd. Ik heb ooit eerder zoiets gehad, toen namen ze het product niet retour, want er zat een krasje op, die je dus zag als je het product precies op een bepaalde manier in het licht zet.

Kunnen ze dan zomaar van mij verwachten dat ik iets terug kom brengen, wat ik niet heb?
Ik heb er al op gereageerd (bellen, medewerker was er niet), wellicht had ik er beter aan gedaan gewoon niet te reageren...
En natuurlijk een valse naam & adres achterlaten. Blijkbaar nemen ze het niet zo nauw met de retouren.
Zo heb ik al eerder een gebruikt apparaat gekocht, maar deze werkte verder wel.

Ik vind het zelf wel apart dat ze na zo'n lange tijd ineens met zo'n brief komen?

[ Voor 22% gewijzigd door eX0duS op 10-06-2010 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 13:47
Zo laat achteraf kunnen ze er niet mee aankomen, andersom werkt de koop op afstand wet ook geen 2 maanden natuurlijk.

Het is een vriendelijk verzoek, dat mogen ze altijd doen. Leg eventueel de situatie nogmaals uit en dat je ze er dus niet verder mee kan helpen.
Waarschijnlijk is er dan nik aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:52
Aangeven dat je het product hebt geretourneerd zoals je het ontvangen hebt, daarmee moet de kous af zijn.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

coyote1980 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 14:26:
Aangeven dat je het product hebt geretourneerd zoals je het ontvangen hebt, daarmee moet de kous af zijn.
Dit lijkt mij ook de enige goede oplossing. Ook aangeven dat dit is gecontroleerd bij het retourneren van het product.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Lijkt mij inderdaad ook... Maar door eerdere aanvaringen met de MediaMarkt, weet je het maar nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Triloxigen schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 14:17:
Zo laat achteraf kunnen ze er niet mee aankomen, andersom werkt de koop op afstand wet ook geen 2 maanden natuurlijk.
Wet Koop of Afstand is toch niet van toepassing op het moment dat een product fysiek in de winkel gekocht word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik weet wel dat je in elk geval niet meer je echte naam & adres moet geven... Want overduidelijk was het apparaat de eerste keer ook niet goed gecontroleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:00

Standeman

Prutser 1e klasse

Hadden ze het maar moeten controleren en aangeven toen ze het product aannamen. Voor hetzelfde geld heeft een personeelslid het ontbrekende stuk verduisterd.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Lijkt het inderdaad wel op. Wie eist, die bewijst. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het product wordt gecontroleerd bij het retour brengen. Ik zou per brief aangeven dat er op dat moment is vastgesteld dat het product compleet was en dat het daarmee hun verantwoordelijkheid is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:54

Haan

dotnetter

Bizarre brief zeg. Andersom zouden ze je bij de meeste winkels waarschijnlijk keihard uitlachen als je 2 maanden na aanschaf van een product opeens terugkomt omdat er een onderdeel zou missen. Dat is met geen mogelijkheid meer te controleren.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben overigens benieuwd wat de functie is van degene die de brief heeft geschreven. Ik kan mij namelijk absoluut niet voorstellen dat een senior MT lid hiervoor toestemming heeft gegeven. Licht voor de grap HQ eens in! Dan zul je zien hoe snel je excuses hebt van HQ (ik neem aan dat men daar wel begrijpt welke schade zo'n brief kan betekenen). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Onlangs heeft u bij ons bij het Service-Center de ... (art. ...) terug gebracht omdat deze niet goed functioneerde.

Na nadere inspectie is de ... die erbij hoort niet ingeleverd.

Wilt u zo vriendelijk zijn en deze alsnog bij ons in komen leveren!
Staat ook helemaal niet in wanneer ik deze retour gebracht heb. Het is maar een uiterst vreemde aparte brief...
Ik wil er niet te veel ophef over maken; komt alleen maar ellende van. :p In eerste instantie wilde ik deze brief linea-recta richting de prullenbak redigeren. :p

[ Voor 17% gewijzigd door eX0duS op 10-06-2010 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

eX0duS schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 15:19:
[...]

In eerste instantie wilde ik deze brief linea-recta richting de prullenbak redigeren. :p
Misschien moet je dat ook maar gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou niet de moeite nemen om te wachten tot de persoon in kwestie aanwezig is, maar gewoon een brief sturen dat zij het product bij inname gecontroleerd hebben en geen afwijkingen hebben gevonden. Vanaf dat moment is het hun probleem geworden. Daarbij kun je direct aangeven dat je op dat punt niet verder wenst te communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Is het dan niet handiger om helemaal niet te reageren?
Dan nemen ze vanzelf wel weer contact met hem op indien ze dat zelf nog willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

eX0duS schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 15:19:
[...]

Staat ook helemaal niet in wanneer ik deze retour gebracht heb. Het is maar een uiterst vreemde aparte brief...
Ik wil er niet te veel ophef over maken; komt alleen maar ellende van. :p In eerste instantie wilde ik deze brief linea-recta richting de prullenbak redigeren. :p
Het is inderdaad een rare brief, ze maken nu van hun probleem jouw probleem. Hadden ze bij retournering maar beter op moeten letten, dit is niet jouw fout.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Overigens stempelen ze nu "gecontroleerd" op de bon. Ik weet niet waarom, blijkbaar wil het niks zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeJee schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 15:29:
Is het dan niet handiger om helemaal niet te reageren?
Dan nemen ze vanzelf wel weer contact met hem op indien ze dat zelf nog willen.
Ik denk niet dat dat gebeurt, maar ach ik vind het netter om wel te reageren. (per mail, scheelt je een postzegel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik heb zelf al contact opgenomen per telefoon. Ze hebben mijn nummer. Ik verwacht geen reactie, mochten ze wel bellen, dan zal ik wel eens zeggen wat ik er van denk. Ten eerste de toon in de brief staat me niet aan. Ze nemen maar aan dat ik het betreffende onderdeel heb? Ze zouden beter kunnen zeggen, mocht ik het onderdeel hebben, of ik zo vriendelijk zou willen zijn deze even af te komen leveren.
Verder staat er een algemeen nummer op (en naam), maar via dat nummer kan ik diegene dus niet te spreken krijgen, moet ik naar de vestiging zelf bellen.
Iedereen die weet van deze brief, kan de lol er van wel van in zien. Zelf zouden ze ook wel moeten begrijpen dat dit geen hout gaat snijden.
En ja, iedereen zegt het, niet niet je echte naam/adres achterlaten!

[ Voor 16% gewijzigd door eX0duS op 11-06-2010 12:34 ]

Pagina: 1