Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi !

Na jaren vrijwel probleemloos pc's in elkaar geschroefd te hebben loop ik nu tegen een probleem aan 8)7

Ik heb de volgende componenten gekocht :
Mobo : Asus P7P55 Pro
CPU : Intel I5 750
Mem : Corsair 4Gb (2x 2Gb) 1600

Als ik alles netjes heb aangesloten en de pc start gaan de fans allemaal even draaien en vallen daarna weer stil, na 2 sec weer draaien en dan weer stil en dat blijft dan doorgaan. Het systeem heeft dus de tijd niet om op te starten omdat het de hele tijd aan-uit-aan-uit gaat.
Ik heb al een andere koeler geprobeerd, alles losgehaald van het Mobo en alleen met mem, cpu gestart, maar steeds hetzelfde resultaat.
Vanmorgen naar de winkel terug, deze hebben het mobo met CPU en mem getest en het werkte bij hun !!!
Ze vertelde dat ze wel gelijk de laatste bios hadden ingeladen, dus had ik m'n hoop daarop gevestigd, maar helaas het werkt nog steeds niet. en ja.. ik heb alle stekkers ook de 2x 4 pins 12 Volt aangesloten ;)
Ik heb zitten denk aan m'n PSU (Zalman 750 HP) maar die is nog geen 6 mnd. oud en werkt wel perfect met m'n oude asus P5NT WS Mobo.
De jongen bij de servicebalie dacht misschien aan kortsluiting in m'n systeem, maar ik heb alles uit de case ook nog eens getest en bij m'n oude Mobo werkt wel alles naar behoren !?
Misschien is het wel dat de voeding niet compatible is met de P5P77 Pro, maar het lijkt me zo sterk omdat de Zalman 600 HP wel op hun QVL voorkomt..
Zou de opstartstroom van de zalman 750 HP te hoog zijn ? kan het me haast niet voorstellen omdat op de QVL ook PSU's staan met 1000W..

Heeft hier iemand nog tips ??

Alvast bedankt !
Dave

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2010 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:46

RvL

Heb je het al eens geprobeerd met slechts 1 reepje geheugen?

Ik lees in de Memory QVL namelijk (eerste pagina, 2e punt):
Due to Intel spec definition, X.M.P. DIMMs and DDR3-1600 are supported for one DIMM per channel only.
Dit zou natuurlijk niet uit moeten maken als je in Dual Channel gaat draaien, omdat je dan 1 module in Slot A1 en de andere in Slot B1 zou moeten doen, maar niet geschoten is altijd mis.

Kortsluiting zou op zich kunnen en is makkelijk uit te sluiten door de computer niet in de kast maar op een (houten) tafel/bureau op te bouwen.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles buiten de case nog opgebouwd, maar geeft hetzelfde resultaat en m'n oude mobo/cpu/processor draaien wel gewoon in deze kast.
Ik heb het geprobeerd met 1 mem stick/zonder mem stick's maar geeft allemaal hetzelfde resultaat !?!?
Waar ik gek van wordt is dat het bij de service-afdeling wel in 1 keer werkt met deze mem modules en cpu erop.

Tnx voor het meedenken so far :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:46

RvL

Vreemd.

Andere onderdelen zoals videokaart zijn wel gewoon goed?

Het zou je voeding kunnen zijn natuurlijk. Het is dan niet zozeer dat de 'opstartstroom' te hoog is: de voeding levert immers nooit meer vermogen dan dat de hardware vraagt. Ik zou het dan eerder andersom verwachten: de vermogensvraag tijdens opstarten is hoger dan de voeding kan leveren. Echter, de Zalman 750 HP lijkt me voldoende power hebben om het zaakje op te moeten starten.

Hebben ze bij de service-afdeling een andere voeding gebruikt?

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij de service afdeling hadden ze een 650 W voeding.
Videokaart is goed en werkt ook op m'n andere Mobo..
Enige wat ik me kan bedenken en straks zal proberen is de stekkers van de voeding op andere poorten in de PSU te plaatsen (modulaire PSU) omdat ik net ergens gelezen heb dat een poort kapot kan zijn en sommige mobo's gevoeliger zijn dan andere..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De PSU getest/gemeten etc. maar daar kan ik niks geks aan ontdekken. En bij twee andere Mobo's werkt hij wel goed.
Van een andere pc de PSU (coolermaster 450 W)) geprobeerd, en dan werkt alles wel !!
Vandaag dus maar een nieuwe voeding gehaald (Seasonic M12 750W) en aangesloten en.... hetzelfde resultaat als met de zalman 750 : niet opstarten..
Heel raar dat een zwaardere voeding dus niet werkt op dit Mobo !?
Morgen dus maar met voeding/mobo etc. naar de service afdeling.. denk toch dat het Mobo niet goed is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag Mobo met nieuwe PSU laten nakijken en bleek idd. het Mobo niet te kunnen werken met bepaalde voedingen !? Heb van de winkel een nieuwe P7P55 gekregen, ff daar gelijk getest en die was wel goed.. Perfecte service van Informatique ! En dank voor de reacties RvL ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:20

D4NG3R

kiwi

:)

Je zegt dus dat het MoBo (met een ander CPU en RAM) Bij de servicebalie wel werkte.. Waarom zou het dan nog steeds aan je MoBo liggen? K zou eerder bij je Geheugen of CPU kijken.

Wow, heb'k elke post behalve de laatste gelezen :P

Er is geen standaard voor voedingen.. dus waarschijnlijk was hij te zwak voor je systeem (OID)

[ Voor 29% gewijzigd door D4NG3R op 12-06-2010 19:46 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier exact hetzelfde probleem.

Mobo: P7P55 Deluxe; PSU: Zalman ZM600-HP, 600Watt; CPU: Intel Core i7 875K 2.93GHz

Allereerst dachten we dat het te maken had met het feit dat het moederbord een te oud BIOS had, dus spul terug naar Informatique, aldaar is het BIOS geflashed en vervangen door de 1807 versie. Een week later weer testen, maar nog steeds het bekende euvel, even opstarten en daarna weer uit en weer opstarten en nogmaals uit and so on... Na enig zoekwerk deze post gevonden en toch maar een andere PSU (oudje) geprobeerd en die werkte warempel !!!.

Ondanks dat de bovenvermeldde PSU in de aanbevolen lijst van PSU's staat in de handleiding van het moederbord, werkt het eenvoudigweg niet samen met dit moederbord. De Cooler Master 600 Watt Silent Pro bracht de verlossing uiteindelijk. De Zalman PSU gaat terug naar Informatique, waar ze hem mogen gaan checken op eventuele gebreken. Ik ben benieuwd of daar nog wat uitkomt...
Pagina: 1