Advies vervanging huidige receiver

Pagina: 1
Acties:

• Jerry1977
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-01 17:30
Ik wil graag mijn huidige receiver gaan vervangen, het gaat om het volgende model HK avr 130.
Nu weet ik alleen niet waar ik voor moet kiezen en heb ik upscaling naar 1080p nodig?
De volgende heb ik al bekeken maar heb voor de rest geen ervaring met de merken kwa audio.

-Sony STR-DH810 http://www.sony.nl/produc...cinema-receiver/str-dh810
-Onkyo TX-SR308 http://www.eu.onkyo.com/products/TX-SR308.html
-Onkyo TX-SR508 http://www.eu.onkyo.com/products/TX-SR508.html

Wat ik er op wil aansluiten is het volgende:

TV Sony KDL-40HX700
Playstation 3
Speakers jbl scs 200.5

Kunnen juillie mij verder helpen
Mijn dank is groot

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:16

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ok, je hebt een paar modellen bekeken, wat zijn daar de plus en minpunten van?
Hoe wil je eea gaan aansluiten?

Wise enough to play the fool

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-01 11:04
teacher schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 13:26:
Ok, je hebt een paar modellen bekeken, wat zijn daar de plus en minpunten van?
Hoe wil je eea gaan aansluiten?
En heb je een voorkeur voor een bepaald merk? Misschien qua design?
Wat is je budget?

Iedere dag komt er wel zo'n vraag als deze binnen.

Kunnen we niet een stappenplan ergens zetten hiervoor.

1 bepaal wat je aan wilt sluiten en met wat voor kabels (optisch, coax, hdmi enz.)
2 bepaal waar het apparaat aan moet voldoen qua uiterlijk (smaak, misschien een maximale hoogte voor in je tv-meubel)
3 wat moet het apparaat kunnen (5.1 of 7.2, filters, upscaling, passthrough enz.)
4 bepaal hoeveel en wat voor luidsprekers (wattage) je aan wilt sluiten.
5 bepaal hoeveel je kunt en wilt uitgeven
6 ga je oriënteren (internet, winkels)
7 maak een beslissing ! (bij voorkeur zelf)

[ Voor 4% gewijzigd door centr1no op 10-06-2010 13:42 ]

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:46

CeesKees

I rest my Kees

Goed, je speakerset kunnen we op iedere reciever aansluiten. Dat argument kun je vergeten.

Je TV, kan deze upscalen? Zo ja, dan heeft een reciever dit niet nodig (geeft niet als het erop zit)

Maar, wat ik een beetje mis in dit verhaal is je budget..

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Jerry1977
Pluspunt van de Sony STR-DH810 is dat hij een ingebouwde upscaler naar 1080p heeft en BRAVIA® Sync heeft net als mijn tv. De Onkyo modellen hebben dat niet.
Wil graag alles via HDMI aansluiten volgens mij is dat mogelijk.
Maar misschien zijn er andere receivers die beter in het plaatje passen.

[ Voor 47% gewijzigd door Jerry1977 op 10-06-2010 15:49 ]

• Jerry1977
Mijn budget is max 400 euro

@CeesKees
Of mijn tv kan upscalen weet ik niet, kan niks vinden bij de specs http://www.sony.nl/produc...0#pageType=TechnicalSpecs

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Tjsa, persoonlijk ben ik erg gecharmeerd van Sony recievers, maar dan vooral de ES serie (2400 of hoger). Heb zelf ook een 2400ES. Dus als ik jou was zou ik even doorsparen en in de naderende uitverkoop (najaar) een 2400 of 3400 ES kopen.

Hierop is alles wat je nu hebt (+ wat je nog gaat kopen aan mediaspelers, cdspelers enz) aan te sluiten. Bovendien een goed geluid (lees o.a. WhatHIFI)

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Jerry1977
Ziet er mooi uit die 2400ES maar wel is wel 2x mij budget.

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01 20:58

airliner

Swell

de 2400es is voor minder dan 600 eus verkrijgbaar. Kijk ook eens naar de onkyo tx-sr608

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:59
Jerry1977 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 13:03:
Ik wil graag mijn huidige receiver gaan vervangen, het gaat om het volgende model HK avr 130.
Kun je aangeven waarom je de huidige receiver wil vervangen? Dat kan nml. erg goed helpen bij adviseren :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Jerry1977
Die sony 2400es ziet er idd mooi uit, alleen deze heeft geen hdmi 1.4 en de onkyo tx-sr608 wel.
Vind persoonlijnk het uiterlijk van de sony mooier, maar dat is een kwestie van smaak.
Ik wil mijn huidige receiver vervangen vanwege te weining mogelijkheden, de HK AVR 130 heeft geen:

-HDMI
-Upscaling

Dat zijn dingen die toch wel handig zijn voor de ps3, die ik gebruik voor het afspelen van HD materiaal.

• Jerry1977
Ik heb een vraag moet de receiver kunnen upscalen, als de ps3 dat al kan?

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Klokken en klepels...

Wanneer je een HD bron bekijkt dmv je PS3 of een mediaplayer (aanrader) hoeft en reciever natuurlijk niet te kunnen upscalen, het is al HD, dat kun je niet nog meer HD maken. Upscalen is alleen van toepassing voor SD materiaal. En dan nog is het maar de vraag of het er zoveel beter van word...

Maar je begint het te snappen; voorlopig kun je nog vooruit met je huidige setup, zolang je niet de HD geluidsformaten wil gaan afspelen...

• Jerry1977
Dus mij ps3 kan ik gebruiken voor upscaling van mijn huidige dvd's en eventueel kopie's van dvd's.
Dan zou ik dus kunnen volstaan met een instap receiver die hdmi heeft voor het aansluiten van de ps3 en eventueel de tv.

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

• Jerry1977
Het is nog een beetje abracadabra voor mij.
Maar als ik het goed begrijp heb ik alleen een nieuwe receiver nodig om volledig van BD te kunnen genieten.
Welke zouden jullie dan aanraden van deze 3?

-Sony STR-DH810 http://www.sony.nl/produc...cinema-receiver/str-dh810
-Onkyo TX-SR308 http://www.eu.onkyo.com/products/TX-SR308.html
-Onkyo TX-SR508 http://www.eu.onkyo.com/products/TX-SR508.html

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-01 11:04
De goedkoopste.

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01 20:58

airliner

Swell

de sony is nog niet leverbaar volgens mij... ik zou dan voor de 508 gaan; prijsverschil is minimaal en de 508 biedt ff wat meer mogelijkheden

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Je kunt nu al volledig van Bluray genieten.

Stop die bluray in je PS3, optisch kabeltje naar je HK, HDMI naar je TV, even instellingen goed zetten en klaar.

Ik snap je hele probleem niet, je hoeft geen cent uit te geven om te bereiken wat je wilt, maar toch wil je een nieuwe reciever kopen.

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Jerry1977 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 12:38:
Dus mij ps3 kan ik gebruiken voor upscaling van mijn huidige dvd's en eventueel kopie's van dvd's.
Dan zou ik dus kunnen volstaan met een instap receiver die hdmi heeft voor het aansluiten van de ps3 en eventueel de tv.
Nee dat hoeft niet, het beeld gebeuren hoeft niet via de receiver te lopen. Een TV heeft ingangen genoeg.
HDMI is digitaal beeld en geluid over een kabeltje. Maar het hoeft niet. Je kan het digitale geluid via de optische uitgang van de PS3 rechtstreeks naar je receiver laten lopen.
Pagina: 1