Toon posts:

DDS 3 Tape

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goededag,

zou iemand mij misschien kunnen helpen met een oude backup van DDS 3.

Situatie:

Server van het bedrijf is gechrased de server is aangeschaft in 2000 (meer dan 10 jaar oud dus).
Volgens de gebruikers was het stuurprogamma het windows server 2000 advanced.
Reden van chrashen de SCSI HD(waar er maar 1 van in zat) kan niet meer gelezen worden.(kapot dus)

Server maakte gebruik van een DAT DDS 3 recorder een oudje met 6 tapes, die is nu op een andere server aangesloten(windows server 2003) en mijn vraag is hoe kan ik de "back-up" data van die DDS 3 op de andere server bekijken en tevens kopieren ? er staan waarschinlijk belangrijke data op.

Als ik niet duidelijk genoeg ben gewoon vragen stellen :).

Alvast bedankt!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:30
Dat is afhankelijk van het gebruikte backup programma op de oude server en het gebruikte tape formaat.
Probeer het eerst eens met de standaard backup tool van Windows server.
Als dat niet werkt, en je kunt ook niet achterhalen welke backup software er is gebruikt, dan is de kans vrij groot dat het of BackupExec of ARCserve is geweest. Waarschijnlijk kom je met een demo/trial versie van deze software al een heel eind verder.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 13:08
Let er wel goed op dat sommige programma's tapes met de minste of geringste klik al formateren in hun eigen formaat... BackupExec tapes zijn niet in te leen met ARCserve en viceversa naar mijn weten...

Dus pas op.

Even niets...

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:30
Tapejes even op read-only zetten ;)

Verwijderd

Topicstarter
PeterPan schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 14:42:
Tapejes even op read-only zetten ;)
Bedankt voor de moeite!! :) ik heb toch iemand kunnen vinden die heeeeeel wat langer in de IT buissness zit dan ik, en die komt mij morge helpen ;) ik zal even een bericht achterlaten hoe het morgen verlopen is :9

Nogmaals bedankt!