Toon posts:

2e scherm wil niet in normale reselutie.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Kan iemand me helpen met volgende probleem,

Kep een ATi 3870 en wil daar 2 schermen op aansluiten, erg makkelijk zal je denken.
Maar scherm 2 ziet hij konstand als een TV en hij zet konstand de res. op 1280x720 (hd) formaat terwijl dat 2048x1152 moet zijn.

Ik heb de officiele drivers van beeld schermen gedownload en geinstaleerd maar dat had geen nut.
Kep in middels ook alle knopjes gehad die ik kan vinden in de ATI Catalyst control center.

Zijn bijde samsung syncmaster 2343 schermen.

In de ATI software kan ik nergens aangeven wat voor type scherm het is.

Heeft iemand een idee ?

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:37

amas

Law of Nature: Chaos

Ik heb geen ervaring met Catalyst, maar met de nVidia control panel kun je een custom resolutie instellen. Misschien heeft Catalyst ook wel zo'n optie

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• Urithar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-12-2025
(jarig!)
Ik heb wel een idee, weet niet of het helpt :). Heb zelf een synchmaster 2450 die moeilijk deed met mijn ATI 5450.
Wat bij mij uiteindelijk hielp was de videocard driver en CCC opnieuw installeren. (Ubuntu, dus gaat samen)
Wat ik me nu net bedenk, staat je scherm toevallig op AV modus? Iig kon ik mijne op AV of PC modus zetten, wat resolutietechnisch wat verschil gaf.

[ Voor 3% gewijzigd door Urithar op 10-06-2010 13:41 ]

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Volgens mij heb je voor 2048x1152 dual link DVI nodig. Ik denk dat daar je probleem zit (als in je 3870 ondersteunt geen dual link over de 2e DVI uitgang?), hoewel de monitor dan wel juist herkend zou moeten worden.

Ik kan het nu niet voor je checken, maar misschien kun je zelf iets in die hoek vinden via Google oid?

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, alleen heeft Catalyst dat niet zo ver ik kan vinden.

Kan hem nu wel op de 2048x1152 zetten alleen dan op 30hz. hij detecteerd een TV terwijl er een normale TFT scherm op aan gesloten zit.

Verwijderd

Topicstarter
woelders schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 13:46:
Volgens mij heb je voor 2048x1152 dual link DVI nodig. Ik denk dat daar je probleem zit (als in je 3870 ondersteunt geen dual link over de 2e DVI uitgang?), hoewel de monitor dan wel juist herkend zou moeten worden.

Ik kan het nu niet voor je checken, maar misschien kun je zelf iets in die hoek vinden via Google oid?
Kep al eerder gedraait met bijde monitoren, alleen hij ziet er 1 als een TV, en dat is volgens mij het probleem, dat heb ik nog nooit eerder gezien

monitoren hebben overgens alleen een VGA ingang.

Verwijderd

Topicstarter
Conclusie is er,

1 DVI poort is niet goed, .. kep hem nu eindelijk ingesteld als Monitor in windows, kan hem nu ook op 2048x1152 zetten, alleen dat word m`n scherm wit met allemaal verkleurde lijnen en zwarte plekken er in.
Op 1920x1080 werkt het wel. helaas ziet dat er zo wazig uit.

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-01 22:47

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Hoe weet je dat het de DVI poort is, en niet het scherm ?

All-Round nerd | iRacing Profiel

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:06

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Schermpjes omwisselen, dan weet je het zo?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-01 22:47

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Trinsec schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 10:09:
Schermpjes omwisselen, dan weet je het zo?
heeft ie dat gedaan dan ?

All-Round nerd | iRacing Profiel

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:06

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Zou ik niet weten. Dat was een vraag/suggestie van mijn kant. :)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd de schermen al omgewisselt, dan gebeurt het andersom.
Pagina: 1