Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDphyle
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-06-2023
Op diverse fora (zie links hieronder) heb ik gelezen dat het mogelijk is om een gewone simkaart zo bij te snijden dat je een micro-simkaart formaat overhoudt. Deze zou dan werken in de iPad 3G en de iPhone 4G.

Heeft iemand hier ervaring mee? Kan iemand bevestigen dat het werkt?

Links waarover hier boven gesproken

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=856875
http://www.noosyapple.com/cp/html/?38.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:35
Waarom zou je dat willen doen? Ik neem aan dat T-Mobile gewoon een simwissel bij verlenging toepast en nieuwe klanten direct een microsim krijgen.

Misschien als je een import iPhone wil gebruiken met een andere provider, dan zou het een optie zijn.

Verder denk ik dat niemand hier echt kan bevestigen dat het werkt gezien waarschijnlijk niemand een toestel heeft wat microsimkaarten kan gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:55
Ik heb mijn vodafone simkaart bijgesneden om in mijn iPad te doen en werkt prima !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
waarom zou het niet werken?
je snijdt alleen het overgrote deel van het plastic eraf, je doet voor de rest (hopelijk :P ) niets met de chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDphyle
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-06-2023
Ik vind dat het netwerk van t-Mobile nogal te wensen overlaat. Daarom ben ik aan het kijken naar andere providers, maar die hebben weer geen microsim, maar dank aan clonedonkey voor het bevestigen dat het kan. Ik denk dat ik de gok maar ga wagen. Tenzij er nog andere ervaringen binnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:22

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Zover ik uit het nieuws begrepen heb biedt elke provider (misschien dan pas binnenkort?) de microsim aan.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

bartvl schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 14:16:
Zover ik uit het nieuws begrepen heb biedt elke provider (misschien dan pas binnenkort?) de microsim aan.
Benieuwt naar je bron.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:41
Ooit lang geleden nog wel ns een gewone sim-kaart (originele creditcard formaat) versneden tot mini-sim-kaart.
Werkte gewoon goed.
Ik zou ook geen probleem zien, waarom je er geen micro-sim van zou kunnen maken...
Zolang je je maar goed aan de afmetingen houdt!! :)

En ik zou inderdaad ook verwachten dat binnen nu en snel alle providers met de mogelijkheid voor micro-sim zullen komen. Nu zijn het alleen nog maar de iPad en iPhone... maar er komen vast nog meer producenten die de kleinere sim gaan gebruiken...

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:22

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorii
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
http://www.ipadplanet.nl/...an-simkaart-een-microsim/ of, je gaat naar de T-mobile winkel en vraagt een nieuwe of tweede (micro)sim van je abo. Da's wat ik ga doen. Zal ook wel kunnen bij andere providers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

Zo snel geen ander relevant topic gevonden en het is mijns inziens weer te mager voor een nieuw topic, dus even hier mijn 'probleem':

Gisteren een iPhone 4 (UK) opgehaald die ik via Marktplaats had gekocht. Thuisgekomen samen met een vriend van me de Hi-simkaart op maat geknipt en in de telefoon gestopt. "No Sim card installed".

Eruit gehaald, bijgeschaafd/geschuurd, maar dat bood geen soelaas. Toen hebben we zijn bijgeknipte Voda-simkaart uit zijn iPhone 4 (UK) gehaald en in de nieuwe gestopt. "No Sim card installed".

Tot slot is hij naar zolder gelopen en een oude verknipte T-mobile simkaart gepakt, waar hij zijn iPhone 4 mee heeft geactiveerd en tadaaa! Simkaart gevonden en iPhone geactiveerd.

Is het nu gewoon een kwestie van even naar de Hi-winkel rijden en een nieuwe microsimkaart aanvragen? Of heb ik kans dat er iets mis is met mijn toestel? Laatste vraag vloeit voort uit het feit dat de Vodafone-sim wel in de iPhone 4 van mijn maat wordt herkend, maar niet in de mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:19
Jan Laros schreef op maandag 06 september 2010 @ 11:51:
Zo snel geen ander relevant topic gevonden en het is mijns inziens weer te mager voor een nieuw topic, dus even hier mijn 'probleem':

Gisteren een iPhone 4 (UK) opgehaald die ik via Marktplaats had gekocht. Thuisgekomen samen met een vriend van me de Hi-simkaart op maat geknipt en in de telefoon gestopt. "No Sim card installed".

Eruit gehaald, bijgeschaafd/geschuurd, maar dat bood geen soelaas. Toen hebben we zijn bijgeknipte Voda-simkaart uit zijn iPhone 4 (UK) gehaald en in de nieuwe gestopt. "No Sim card installed".

Tot slot is hij naar zolder gelopen en een oude verknipte T-mobile simkaart gepakt, waar hij zijn iPhone 4 mee heeft geactiveerd en tadaaa! Simkaart gevonden en iPhone geactiveerd.

Is het nu gewoon een kwestie van even naar de Hi-winkel rijden en een nieuwe microsimkaart aanvragen? Of heb ik kans dat er iets mis is met mijn toestel? Laatste vraag vloeit voort uit het feit dat de Vodafone-sim wel in de iPhone 4 van mijn maat wordt herkend, maar niet in de mijne.
Ik heb zelf ook de iphone 4 met een t-mobile abbo die pas in oktober ingaat en heb nu een Hi/kpn kaart erin.
Hiervoor had ik een duo sim van kpn dus ik begon er een te knippen maar dat wilde maar niet werken.
Uiteindelijk ging ik naar kpn toe en vroeg ik een microsim aan. Kost 17 euro maar dan werkt hij wel meteen :)

Je krijgt hem gewoon meteen mee en binnen 15 mins werkt hij.

Je zal waarschijnlijk hetzelfde probleem als ik krijgen. Je kan bellen en smsen maar internet werkt niet.
Daarvoor heb je de APN changer nodig zodat je de APN gegevens van kpn kan invoeren.

Mijn toestel is wel jailbreaked en simlockvrij(door mezelf).

[ Voor 9% gewijzigd door com2,1ghz op 06-09-2010 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Thanks! Ik ga vanmiddag meteen even langs de winkel. Geeft me weer vertrouwen :).

Edit: De dude in de Hi-winkel vertelde me dat ik de micro gewoon bij de telefonische klantenservice moest bestellen. In de auto maar even gebeld en na 25 minuten in de wacht was het rond. Ik heb de microsim binnen vijf werkdagen binnen. Dus voorlopig even onbereikbaar, aangezien ik mijn sim om zeep heb geholpen :). Lekker rustig, dat dan weer wel :P.

[ Voor 68% gewijzigd door Jan Laros op 06-09-2010 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Mijn microsim van Hi ontvangen en werkt perfect. Vreemd dat mijn iPhone 4 niet de geknipte Vodafone-sim van een maat van me accepteert, terwijl die op'zijn iPhone 4 (ook uit de UK) wél werkt.

• Skann
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 13:12
Ik werk in een winkel met simlockvrije iPhones, en ik kan iig Hi, KPN en Vodafone micro-sim verkopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 22:44
Ik heb het gedaan bij een Vodafone prepay sim. Dit werkt gewoon uitstekend. Ik moest echter wel een klein hoekje / stukje van de chip zelf afsnijden. Maar volgens de meeste websites geen probleem, omdat de chip niet alle vlakken van de chip gebruikt, maar alleen het binnenste gedeelte.
Pagina: 1