Jan Laros schreef op maandag 06 september 2010 @ 11:51:
Zo snel geen ander relevant topic gevonden en het is mijns inziens weer te mager voor een nieuw topic, dus even hier mijn 'probleem':
Gisteren een iPhone 4 (UK) opgehaald die ik via Marktplaats had gekocht. Thuisgekomen samen met een vriend van me de Hi-simkaart op maat geknipt en in de telefoon gestopt. "No Sim card installed".
Eruit gehaald, bijgeschaafd/geschuurd, maar dat bood geen soelaas. Toen hebben we zijn bijgeknipte Voda-simkaart uit zijn iPhone 4 (UK) gehaald en in de nieuwe gestopt. "No Sim card installed".
Tot slot is hij naar zolder gelopen en een oude verknipte T-mobile simkaart gepakt, waar hij zijn iPhone 4 mee heeft geactiveerd en tadaaa! Simkaart gevonden en iPhone geactiveerd.
Is het nu gewoon een kwestie van even naar de Hi-winkel rijden en een nieuwe microsimkaart aanvragen? Of heb ik kans dat er iets mis is met mijn toestel? Laatste vraag vloeit voort uit het feit dat de Vodafone-sim wel in de iPhone 4 van mijn maat wordt herkend, maar niet in de mijne.
Ik heb zelf ook de iphone 4 met een t-mobile abbo die pas in oktober ingaat en heb nu een Hi/kpn kaart erin.
Hiervoor had ik een duo sim van kpn dus ik begon er een te knippen maar dat wilde maar niet werken.
Uiteindelijk ging ik naar kpn toe en vroeg ik een microsim aan. Kost 17 euro maar dan werkt hij wel meteen
Je krijgt hem gewoon meteen mee en binnen 15 mins werkt hij.
Je zal waarschijnlijk hetzelfde probleem als ik krijgen. Je kan bellen en smsen maar internet werkt niet.
Daarvoor heb je de APN changer nodig zodat je de APN gegevens van kpn kan invoeren.
Mijn toestel is wel jailbreaked en simlockvrij(door mezelf).
[
Voor 9% gewijzigd door
com2,1ghz op 06-09-2010 12:17
]