Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Beste tweakers,

Een paar uur geleden heb ik mijn nieuwe NAS en router binnen gekregen de TP-Link TL-WR1043ND. Echter heb ik de router nog niet functioneel gekregen voor zijn main doel.. internet verbindingen op de apparaten achter de router..

Momenteel zijn er 2 pc's, 1 xbox en een nas aangesloten op de router ook al heeft het weinig met mijn probleem te maken. Na het doorlopen van de setup wizzard zowel via de bijgeleverde cd als via de quick setup van het web interdace krijgen andere apparaten keurig allemaal de melding dat er een lokaal netwerk is, maar dat er geen internet is. Op de router zelf brand het WAN lampje wel maar in het webinterface van de router zie ik al dat de router geen informatie op haalt.. op het mac address na staat alles op 0.0.0.0 ook na het wachten van een periode in de hoop dat hij later wel iets kon ophalen. Mijn router zit dus achter een xperiabox van KPN die de router momenteel ook niet aangeeft als een onderdeel van het actieve netwerk. Omdat ik hiervoor geen router gebruikte werden alle poorten gebruikt van de xperiabox maar ik kwam nu dus één poort te kort. Ik heb de modem ook geresett zodat hij alle apparaten vergeten is. Wanneer ik mijn laptop bv direct weer aansluit op de xperiabox word deze gelijk herkend en toegewezen en heb ik gelijk internet. Kwam een topic tegen hier op tweakers met een soort gelijk probleem, waar het probleem was dat er een ander kabeltje nodig was... dit mocht ook niet baten :(

Iemand een idee?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:45
Bananenspin schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 12:27:
Omdat ik hiervoor geen router gebruikte..
De thompson 780 is toch ook een router? Maar heb je wel gezocht? Het stikt van de topics met xperiabox+extra router problemen (en echt niet alleen een topic over een kabeltje. vaak is 2 DHCP servers en/of 2 verkeerd geconfigureerde netwerken de oorzaak).

[ Voor 18% gewijzigd door _H_G_ op 10-06-2010 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
_H_G_ schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 12:42:
[...]

De thompson 780 is toch ook een router? Maar heb je wel gezocht? Het stikt van de topics met xperiabox+extra router problemen.
Klopt het is een modem/router maar ik kom nu dus een poort te kort en heb daarom een router aangeschaft. Ja ik heb ernaar gezocht maar concrete topics kon ik hier niet over vinden, heb gezocht op de moden naam en xperiabox en router maar niets wat op mijn probleem lijkt...

Als ik nu ook in de speedtouch web interface kijk van de xperiabox zie ik wel dat hij mn router ooit erkent heeft maar hij geeft aan dat het apparaat inactief is.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Vreemd, zijn toch genoeg topics over.

Maar wil je 2 netwerken hebben? Of gewoon de simpele oplossing? Dan moet je de WAN poort van je nieuwe router niet gebruiken, en DHCP uitzetten. xperiabox laten routeren en dhcp laten verzorgen. Of andersom, al moet dat toch wel in de topics te vinden zijn wat het beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb precies het zelfde probleem gehad. Ben er een week mee bezig geweest om het te fixen. |:(

Uiteindelijk was het probleem dat de firewall van het modem er voor zorgde dat de TP-Link TL-WR1043ND geen ip kreeg en je dus niet kon internetten.

Ik zou daar even naar kijken als ik jouw was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Ik hoef niet perse twee netwerken te hebben maar de digitale TV van KPN zit dus nog aangesloten op de xperia box en daarnaast dus een kabeltje naar de router. DHCP uitzetten op de router heb ik ook al geprobeerd maar dit heeft geen effect. Wat bedoel je precies met de WAN poort niet gebruiken? Hij moet toch aangesloten zijn op m'n modem?

Over andere topics ik ben er op GOT 2 tegen gekomen die iets in mijn richting qua probleem hebben... en dan gaat het alleen over poorten :(

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Ah, weet zo ook niet of dit je probleem is hoor :) Ontbreekt een hoop informatie, zoals ip adressen van je routers. Wat voor DHCP servers er draait enz.

Maar je kan proberen: DHCP uitzetten op nieuwe router en kabeltje van LAN poort van xperia naar LAN poort van nieuwe router (daarna je PC opnieuw opstarten of in console ipconfig /release en ipconfig /renew proberen). Zodra je de WAN poort gebruikt, fungeert ie als router terwijl je al een router hebt. Zo te horen is dat niet iets wat je nodig hebt.

Maar mijn excuses, ik dacht dat er een groot xperia topic was. Kan het zo ook niet vinden, dus zal het wel mis hebben :)

(ah, zie net dat het experia is ipv xperia. zoekt wat gemakkelijker ;))

[ Voor 5% gewijzigd door _H_G_ op 10-06-2010 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Ik ga dat zo eens proberen.. ben nu uit wanhoop maar weer eerst allebei naar factory te resetten... zou het er ook iets mee te maken kunnen hebben dat mijn router een dynamisch IP verwacht van de modem maar dat dit niet dynamisch is omdat het al een router/modem is?

Verder moet de router dus wel een router functionaliteit hebben omdat hieraan 4 apparaten aangesloten zitten, wanneer ik de WAN poort niet kan gebruiken heeft de hele router geen nut meer omdat ik alles via deze gigabit router wou laten lopen lokaal...

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Wat je dus moet doen is de DHCP van de router uitzetten zodat deze alleen als switch fungeert, zoals hierboven aangegeven.
Lus ze beiden aan via de ethernetpoorten, dan kunnen de apparaten in ieder geval met elkaar babbelen, en als het goed is kan je TP-LINK het verkeer doorgeven, en ook DHCP verzoeken doorgeven naar de EB.

de WAN-poort heb je eigenlijk alleen nodig als je alleen een modem hebt, Experiaboxen zijn router-modem combinaties.

Als dit niet werkt, en je op de router de DHCP uitzet en een vast IP instelt, lukt het dan wel?

* kKaltUu groet Banaan :w

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aangezien je dus ook TV via dat KPN ding hebt zul je wel de TP-Link als AP moeten gaan gebruiken, je kunt dan nog steeds zijn 3 andere poorten gebruiken (de WAN poort dus niet... tenzij je dd-wrt gebruikt). Geef de TP-Link een IP-adres in de range van je MODEM/ROUTER, maar buiten zijn DHCP-range, draadloze router als AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Ik heb het nu werkend door mijn router als een AP te gebruiken.. maar ik vroeg me inderdaad net af werkt het niet nu als ik dd-wrt erop zet. Kan ik dan wel gewoon mijn wan poort gebruiken en dus door sluisen naar 4 apparaten?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat kan met dd-wrt; je kunt de WAN poort aan de switch toevoegen, dit heb ik zelf al zo getest. Maar vanwege wireless probleempjes ben ik weer teruggegaan naar factory firmware.

[ Voor 21% gewijzigd door Nivk op 10-06-2010 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Topicstarter
Ik heb nu de laatste dd-wrt geflashed maar ik kan nergens op jou link, of op de site, of in de wiki vinden hoe ik dit doe? de wan poort aan de switch toevoegen.

is het Assign WAN Port to Switch? 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Bananenspin op 10-06-2010 15:29 ]

HOI.

Pagina: 1