Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC slaat vast, event viewer: ID Event 404

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

Mijn probleem is dat mijn pc vast slaat op verschillende momenten (niet specifiek bij een programma).

Nadat mijn pc vast slaat reset ik mijn pc en kijk naar de event viewer, deze geeft de volgende critical mededeling weer:

Task Scheduler service has encountered RPC initialization error in "RpcServerUseProtseq:ncacn_ip_tcp". Additional Data: Error Value: 1721. Event ID 404

Nu heb ik verschillende oplossingen op andere website gevonden alleen deze werken niet bij mij. Ik heb mijn pc nog niet geformatteerd, dit wil ik graag als laatste optie bewaren.

Mijn pc ziet er als volgt uit:

Asus M4N78-AM
AMD Phenom || X4 945
4GB Ram geheugen
Nvidia Geforce 9600 GT
Windows 7 Ultimate + alle updates

Als iemand weet wat het probleem zou kunnen zijn, laat dan een post achter

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Eh...misschien kun je even aangeven wat die verschillende oplossingen dan waren. Misschien ook even kijken op eventid.net, waar je wel uitleg vind over de meest voorkomende (of alle) eventlog meldingen.

Naast het eenvoudig melden van het feit dat gevonden oplossingen niet werken is het natuurlijk fijn (voor je mede Tweakers) om te weten wat er in ieder geval niet werkt :+

Verwijderd

Ik had ooit iets soortgelijks (PC ging regelmatig helemaal hangen onder zowel Windows als Linux), bleek een kapotte netwerkkaart te zijn (Sweex geval). Vervangen door een fatsoenlijke kaart en het probleem was weg.

Onder Linux kwam er dan ook ergens een netwerkgerelateerde fout te staan, geen idee meer wat die was though of hoe je iets soortgelijks onder Windows zou moeten zien :)