Toon posts:

Wat is nou de reden dat Google map niet op iPhone werkt???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het artikel nieuws: Google zou Maps met navigatie op iPhone willen uitbrengen - update blinkt uit in vaagheid...

Begint met:
Er is volgens een manager van Google echter een heel andere reden dat de navigatie van de zoekgigant nog niet draait op de iPhone
Ok.... zeker om ons nieuwsgierig te maken...

Verderop in het artikel staat dan:
Google zou de navigatiefunctie van Maps ook graag op de iPhone uitbrengen, maar volgens Barra kan dat nog niet, 'omdat niet alleen Google daarover beslist'. De iPhone beschikt wel over de benodigde kracht, maar sommige andere smartphoneplatformen, zoals Blackberry OS, kunnen Google Maps met navigatie niet draaien vanwege de gebruikte technieken.
Ik snap absoluut niet wat deze alinea ons probeert te vertellen... De eerste zin suggereert dat iemand (Apple?) de navigatie software tegenhoudt... Is dat wat het atikel ons probeert te vertellen?
Maar dan komt die tweede zin, en daar snap ik helemaal niets van. Wat heeft de Blackberry plotseling in het verhaal te zoeken? Wat is de verbinding met iPhone? Kan de iPhone net als Blackberry OS de navigatie technieken niet draaien? Of kan de iPhone het wel?

Ik snap dat het gisteravond laat was, maar hier is werkelijk geen touw aan vast te knopen...

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
Ik snap niet dat je zegt het niet te begrijpen, terwijl uit je tekst blijkt dat je het prima begrijpt ;)
Ik snap absoluut niet wat deze alinea ons probeert te vertellen... De eerste zin suggereert dat iemand (Apple?) de navigatie software tegenhoudt... Is dat wat het atikel ons probeert te vertellen?
Onder andere.

Het gaat om twee dingen:
1. Google Maps Navigatie kan op de iPhone draaien - want die heeft voldoende grafische kracht aan boord - maar dat gebeurt niet, 'omdat niet alleen Google daarover beslist' (sorry, hij zei het écht zo)
2. Google Maps Navigatie kan op sommige platformen niet draaien vanwege de gebruikte techniek.

Beide komen aan bod in de inleiding en in de tekst en volgens mij op een duidelijke manier. Mochten meer mensen het anders zien, dan zal ik erin gaan verbouwen. Maar op dit moment zie ik het probleem niet :)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Jullie zinnen zitten teveel door elkaar gedraaid waardoor geisoleerde informatie in elkaar overloopt. Een vrij simpele oplossing is gewoon een extra alinea neerzetten, wat je hier met je 2 punten doet. Dat is zo radicaal anders dan een tussenzin (,zoals blackberry OS,) dat de informatie gewoon gesorteerd is zoals het hoort.

Maar om het af te maken: kort samenvattend is dat Google Maps niet op de iPhone draait alleen het puntje -de App-store moet het nog goedkeuren-. Dat had ik dan als extra zin, alinea opgenomen in het algemene google-maps artikel waar ik opvallend genoeg weer kon zoeken naar eventuele iPhone-functionaliteit. Het stond er niet, dus dacht ik dat het een Android-only Applicatie zou zijn.
Niet dat bij alle artikelen een iPhone-plugin nodig is, maar om het op eventueel gewenste momenten weg te laten om het later met aparte (lege) nieuwsberichten recht te breien vind ik niet echt sterk.

[ Voor 47% gewijzigd door Delerium op 10-06-2010 13:09 ]

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
De iPhone beschikt wel over de benodigde kracht, maar sommige andere smartphoneplatformen, zoals Blackberry OS, kunnen Google Maps met navigatie niet draaien vanwege de gebruikte technieken.
Ik vind het woordje 'maar' hier niet goed gekozen:
De iPhone beschikt wel over de benodigde kracht, in tegenstelling tot sommige andere smartphoneplatformen, zoals Blackberry OS, die Google Maps met navigatie niet kunnen draaien vanwege de gebruikte technieken.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:43

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Die tweede zin komt er gewoon heel onduidelijk achteraan. De structuur is nu als volgt:
Google wil wel, maar heeft het niet voor het zeggen
iPhone kan technisch wel, maar andere toestellen niet

Die tweede "maar" is een beetje ongelukkig gekozen denk ik. Persoonlijk verwachtte ik in die tweede zin na de "maar" opnieuw een reden waarom het ondanks dat het technisch wel mogelijk is, het toch nog niet beschikbaar is. In plaats daarvan komt er ineens een opmerking uit te lucht vallen dat andere toestellen het technisch niet ondersteunen.

Die twee zinnen helemaal los van elkaar zijn prima, maar doordat ze achter elkaar staan pakt het wat mij betreft verkeerd uit.

Als je nou in de tweede zin die "maar" even vervangt door een "terwijl" - en natuurlijk "kunnen" even op de juiste plek zet daarna - dan leest die zin al stukje duidelijker, doordat je niet in de war wordt gebracht doordat eenzelfde structuur wordt gebruikt als in de eerste zin.

Beter zou imho nog zijn om eerst te stellen "iPhone kan het technisch wel, waar andere toestellen daar al afhaken" vervolgens "Aan Google ligt het ook niet" om af te sluiten met "ze hebben echter die beslissing niet in de hand".

Edit: Wat DirkW inmiddels ook opmerkt dus :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
Ik zie het: veel verwarring, dus de alinea in kwestie aangepast. Daarbij grotendeels de suggestie van DirkW opgevolgd :)
Dat had ik dan als extra zin, alinea opgenomen in het algemene google-maps artikel waar ik opvallend genoeg weer kon zoeken naar eventuele iPhone-functionaliteit.
Gisterochtend, toen het artikel over Google Maps Navigatie online kwam, was dit nog niet bekend: de conference call waarin dit ter sprake kwam vond gistermiddag plaats :)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:43

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Beter zo ja :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1