Toon posts:

Mobiel internet op Mackbook Pro (dongel)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was op zoek naar mobiel internet wat ook werkt op mijn mackbook pro. Waar je dan snel tegenaanloopt is dat geen van de telco's Mac ondersteunen, alleen Vodafone heeft dongeldrivers voor de Mac, maardan moet je 32-bit opstarten.

Tip voor de mensen die ook mobiel internet willen. Ga naar de Belcompany, zij hebben hun eigen Dongel bruikbaar voor alle telco's, deze werkt direct zonder het installeren van aanvullende drivers op de Mac. Dongel in USB steken en 1 minuut later mobiel internetten...

En nee, ik heb geen binding met de Belcompany.

Verwijderd

T-Mobile heeft een perfecte Mac OS X ondersteuning. Ze leveren zelfs software mee.
Verder moet KPN ook wel werken met een Mac, de meegeleverde software echter niet, maar bij Systeemvoorkeuren kan je dit ook instellen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 10:00:
T-Mobile heeft een perfecte Mac OS X ondersteuning. Ze leveren zelfs software mee.
Verder moet KPN ook wel werken met een Mac, de meegeleverde software echter niet, maar bij Systeemvoorkeuren kan je dit ook instellen.
Ok, bij Typhone.nl en de phonehouse vertelden ze me dat hier geen ondersteuning voor was en dat ze niet konden vertellen of het zou werken. Een KPN dongel heb ik van een collega geprobeerd, echter niet aan de praat gekregen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2010 10:43 ]

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Als je op kpn.com kijkt staat overduidelijk welke systeemvereisten je nodig hebt voor zowel pc als Mac. KPN ondersteund officieel en out of the box dongels op een Mac. Kennelijk heb je een oud model die klaarblijkelijk niet op een Mac werkt of de juiste software is niet aanwezig.

Bron: http://www.kpn.com/prive/...el:plein:tekstlink:dongel en dan klikken op "Wat heb je nodig?". Heel eenvoudig te vinden in tegenstelling tot Vodafone en T-Mobile waar dit soort gegevens volledig afwezig lijken te zijn. Erg klantonvriendelijk dus.

Edit: KPN heeft zelfs nog een pagina waarop ze het over de ondersteuning van Windows en OS X hebben: Vraag: Mobiel Internet voor laptops (Dongel) – Uitgebreide toelichting en support mbt installatie software voor de diverse Windows- en Mac Operating Systems.

[ Voor 50% gewijzigd door ppl op 10-06-2010 17:03 ]