Toon posts:

qfan control geeft geen waarden voor bepaalde fans

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[img]Een helen goede dag mede tweakers

Ik heb onlangs een nieuw systeem bij elkaar gestopt,
Ik heb als behuizing de Silverstone fortres 2 silver waar in 3x180mm fans onderin liggen en 1x120mm fan aan de boven kant hangt. Helaas heb ik problemen met de onderste 3

De 180mm fans kan ik op de kast zelf met een aantal 2standen schakelaars hi en lo geven
Ik heb in het moederbord (p6t6 revolution van asus) Qfan controle ingeschakeld.
Ook in Windows kan ik het programma Qfan openen en geeft ie keurig me snelheden en temperaturen aan van alle fans en temp,opnemer's.
alleen niet van de 3 180mm fans op de bodem van de kast heeft iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik dit kan oplossen, ik heb nog niet kunnen merken dat de Qfan controle werkt op die drie om dat mijn systeem nog nooit boven de 46 C is geweest (Egt een top kast) weet wel dat de ander fans me cpu cooler en de fan op de boven kant van de kast wel geregeld worden want somt komt er erg veel lucht van af en soms weer niet Afbeeldingslocatie: http://images.hardware.info/news/SilverStone_Fortress_FT02_03.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2010 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
die 3 fans zijn die mischien via molex aangesloten??? ( lijkt me wel als je ze kan instellen met low- hi)
dan krijgt je mobo geen signaal end us kan ie ook niks laten zien

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja het vreemde is dat me bios wel de rpm kan laaten zien aleen windows niet en ze zijn direct op me moeder bord aan gesloten met 3 pins conectors, geen molex dus helaas maar ik ga proberen de schakelaars er tussen uit te halen en dan direct op me mb te koppelen.