Toon posts:

550 Maximum recipient quota exceeded

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In Outlook 2002 krijg ik bij verzenden van berichten telkens de foutmelding zoals in de titel. Bij webmail kan ik op diezelfde account wel verzenden dus denk ik dat het in Outlook zelf wordt veroorzaakt (de medling komt van "systeembeheerder". Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

http://www.google.nl/sear...+recipient+quota+exceeded

Google is your engine.
Heb je gmail ingesteld staan. zo ja dan heb je wat aan de link die bovenin staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat is het niet. Ik heb een eigen mailserver (bedrijfsmatig) bij mijn provider. Ik heb ook zeker niet de aantallen adressen verstuurd zoals bij gmail staan aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

Dan zou ik het toch even aan je provider vragen wat er aan de hand is, die kan even in de log duiken en jou vertellen wat er aan de hand is.

Krijg je alleen de melding van 550 Maximum recipient quota exceeded of heb je ook een fout code
En hoeveel mailadressen staan in je aan: vakje en cc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Slechts 1 mailadres en niets in CC. Ik ben bezig met wat rechtstreekse mails naar klanten. In totaal heb ik gisteren wel zo'n 80 mails verstuurd maar er zijn dagen dat ik wel 500 mails (tijdens berichtenverkeer) stuur. Begrijp me goed, ik ben geen spammerd! Het vreemde is dat op mijn andere account ik die foutmelding niet krijg. Ik zal de provider eens vragen.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Misschien een gekke vraag, maar slaat de melding daadwerkelijk op het mailtje dat je probeert te verzenden? Is de Outbox leeg? Heb je al eens gekeken of je geen spamware op je PC hebt, die misschien je mailserver boos maakt? Maakt je andere account (dat wel werkt) gebruik van dezelfde SMTP-server?

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, beide hebben dezelfde smtp server, dat is juist zo vreemd. Ik heb spam protection altijd aan staan maar ik zal eens een extra scan doen. Hij maakt de outbox gewoon leeg en dan een 20 seconden later krijg ik de foutmelding in de inbox verzonden door "systeembeheerder"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Maak je gebruik van een virus scanner die zich integreert met Outlook? Zo ja, verwijder deze integratie en probeer het opnieuw.

Het kan zijn juist de virus scanner dit probleem veroorzaakt en daardoor krijg je je e-mail terug. Vaak is dit ook te herkennen aan het feit dat het bericht geen Internet Header heeft aangezien het nooit verstuurd is maar teruggekomen is via een local loopback.

Zie ook; Disable virus scanner integration?

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is volgens mij inderdaad een local loopback maar ik heb geen actieve virusscanner draaien, alleen Hitman pro bij het opstarten. Nu is het weer voorbij maar ik weet gewoon zeker dat het over een paar uur weer gebeurt. Ik wacht nog op antwoord van de provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, volgens d eprovider komt het omdat "disc usage" tegen de limiet aan hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 18:23:
Hmm, volgens d eprovider komt het omdat "disc usage" tegen de limiet aan hangt.
Ok vreemd wat is je limiet dan en kun je dat ook inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Limiet is 1 gig en daar zat ik nog een kleine 100MB onder. IK ben nu de mail maar aan het opschonen en naar gmail aan het sturen zodat ik kan verwijderen. Ellende is dat ik veel reis en altijd die oude mails moet kunnen benaderen. In ieder geval werkt het nu weer zoals normaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 17:00

_WgV_

It's a magical world!

Duidelijk dat het tijd is om over te stappen op Google Apps for your domain. 8GB mailbox voor €0,- per jaar of 25GB per mailbox voor €40,- per jaar!

#StopBurningStuff

Pagina: 1